Wypadki w pracy to przede wszystkim splot nieszczęśliwych zdarzeń. Najczęściej mają miejsce w trakcie wykonywania obowiązków. Mają związek ściśle z wykonywaniem poleceń służbowych. Wypadkiem przy pracy jest tak samo incydent, które miało miejsce w ciągu przerwy, na przykład: na zewnątrz. Odnosi się to do ponadto sytuacji poza budynkiem firmy, jednak posiadających związek z pracą. Przykładem może tu być szkolenie pracownika.
Odszkodowanie przysługuje, gdy uległ pogorszeniu stan zdrowia zatrudnionego. Objawia się wówczas tzw. choroba zawodowa. Niekiedy potrzebna jest renta od pracodawcy.
Nie bierze się pod uwagę okoliczności związanych z etatem. Jeśli w biurze przychodzi praktykant też może starać się o odszkodowanie za wypadek przy pracy
Kto może starać się o odszkodowanie?
Odszkodowanie od pracodawcy za utratę zdrowia
Potrzebne dokumenty
Kiedy należy się odszkodowanie? |
|
Po zgłoszeniu problemu u przełożonego |
![]() |
Gdy od wypadku nie minęły 3 lata |
![]() |
20 lat na zgłoszenie wypadku będącego efektem przestępstwa |
![]() |
Gdy wystąpił uszczerbek na zdrowiu |
![]() |
Gdy doszło do śmierci poszkodowanego |
![]() |
Gdy pracownik ma orzeczoną niezdolność do pracy |
![]() |
Rekompensata szkód
Notuje się się dużo wypadków w pracy. Mają wielki wpływ na pracę danej osoby. Mają miejsce jednak trudne incydenty, po których zatrudniony nigdy nie powróci do życia zawodowego. W takich przypadkach przysługuje renta. Zazwyczaj wypłaca ją ZUS. Także TU pracodawcy ma takie uprawnienia. Niezależnie od okoliczności incydentu, bardzo często jest należna rekompensata, która w całkowicie pokryje różnorodne straty.