Kto może starać się o odszkodowanie?
Odszkodowanie za wypadek w drodze do pracy
Potrzebne dokumenty
Kiedy należy się odszkodowanie? |
|
Gdy od zgłoszenia nie minęły 3 lata |
![]() |
Gdy poszkodowany doznał szkody osobowej |
![]() |
Gdy wystąpił uszczerbek na zdrowiu |
![]() |
Gdy poszkodowany nie może pracować po wypadku |
![]() |
Rekompensata szkód
Jeśli osoba poszkodowana jest niezdolna do pracy, przysługuje jej prawo do pełnego wynagrodzenia, łącznie przez 215 dni. Przez 33 dni pracodawca zobowiązany jest do wypłaty pełnego wynagrodzenia. Później sprawa przekazywana jest do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który wypłaca poszkodowanemu zasiłek chorobowy przez 182 dni. Poszkodowany musi pamiętać, że nie dostanie odszkodowania z ZUS-u za sam wypadek w drodze do pracy lub z pracy, a jedynie w przypadku gdy, zostanie u niego wykazany uszczerbek na zdrowiu na skutek wypadku.
Karta wypadku to jeden z najważniejszych dowodów w ubieganiu się o odszkodowanie za wypadek w drodze do pracy. Jego dochodzenie można podzielić na dwie kategorie: świadczenie za straty niematerialne- czyli zadośćuczynienie oraz świadczenia za straty materialne- zwrot za koszty leczenia czy renty.