Do nieszczęśliwych zdarzeń w pracy dochodzi w róznych okolicznościach. Nierzadko mają miejsce podczas realizacji poleceń. Są rezultatem wykonywania codziennej pracy. Wypadkiem przy pracy będzie także zdarzenie, które miało miejsce w ciągu przerwy, np: podczas jedzenia śniadania. W pewnych sytuacjach do wypadku może dojść poza biurem. Przykładem może tu być delegacja.
Czasem w efekcie pracowania pogarsza się stan zdrowia - także należeć się będzie odszkodowanie. Występować może wówczas tak zwaną choroba zawodowa. Czasem konieczna bywa renta od zatrudniającego.
Zagadnienia formalne tyczące się posady nie grają roli. Gdy w przedsiębiorstwie jest praktykant również ma możliwość starania się o odszkodowanie za wypadek przy pracy
Kto może starać się o odszkodowanie?
Wypadek w pracy odszkodowanie pzu
Potrzebne dokumenty
Kiedy należy się odszkodowanie? |
|
Gdy sporządzono raport powypadkowy |
![]() |
Gdy od wypadku nie minęły 3 lata |
![]() |
Jeżeli wypadek był skutkiem przestępstwa - 20 lat na zgłoszenie |
![]() |
Gdy wystąpił uszczerbek na zdrowiu |
![]() |
Gdy doszło do śmierci poszkodowanego |
![]() |
gdy sytuacja materialna poszkodowanego się pogarsza |
![]() |
Rekompensata szkód
Zauważa się się dużo wypadków w pracy. Będą miały bardzo ważny wpływ na funkcjonowanie poszkodowanego. Niektórzy zatrudnieni są zmuszeni przejść na rentę, bo ich stan zdrowia nie pozwala na podjęcie pracy Powinno się wspomnieć o bardziej skomplikowanych incydentach, w następstwie których pracownik nie wraca do pracy. Możliwa jest wtedy renta. Utożsamiana jest z ZUS. Zajmuje się tym tak samo TU pracodawcy. Nawet w wypadku niedużych uszczerbków na zdrowiu poszkodowany mógłby starać się o rekompensatę.