Wypadki w pracy są następstwem różnych przypadków. Bardzo często mają miejsce podczas realizacji poleceń. Dochodzi do nich w czasie świadczenia zadań. Wypadkiem przy pracy będzie także zdarzenie, które miało miejsce podczas przerwy, np: podczas rozmowy telefonicznej. W pewnych sytuacjach do wypadku dochodzi poza zakładem pracy. Przykład: spotkanie z klientem.
Czasami w wyniku pracy może pogorszyć się stan - również będzie należne odszkodowanie. Zatrudniony choruje na chorobę zawodową. Zdarzają się okoliczności, w których wypłacana jest renta.
Warunki formalne tyczące się posady nie grają roli. Jeżeli pracownik będzie zatrudniony w oparciu o umowę-zlecenie cały czas może ubiegać się o odszkodowanie za wypadek przy pracy
Kto może starać się o odszkodowanie?
Wypadek w pracy z winy pracodawcy
Potrzebne dokumenty
Kiedy należy się odszkodowanie? |
|
Gdy przełożony został powiadomiony |
![]() |
Gdy od wypadku nie minęły 3 lata |
![]() |
20 lat na zgłoszenie wypadku będącego efektem przestępstwa |
![]() |
Gdy wystąpił uszczerbek na zdrowiu |
![]() |
Gdy doszło do śmierci poszkodowanego |
![]() |
Gdy pracownik ma orzeczoną niezdolność do pracy |
![]() |
Rekompensata szkód
Nad Wisłą dochodzi do mnóstwa wypadków przy pracy. Mogą mieć wielki wpływ na funkcjonowanie pracownika. Zdarzają się jednakże trudniejsze incydenty, po których zatrudniony z pewnością nie wróci do życia zawodowego. W takim przypadku zawsze ważna jest renta. W większości przypadków pokrzywdzeni uznają, iż wypłaca ją ZUS. Także TU pracodawcy ma takie uprawnienia. Niezależnie od przyczyn zdarzenia, zawsze należy się rekompensata, która w w 100% pokrywa wszystkie szkody.