Regulamin

Regulamin serwisu systemlead.helpfind.pl, określający zasady korzystania z usług, prawa i obowiązki użytkowników oraz usługodawcy

§1. Definicje użyte w Regulaminie

Przez użyte w niniejszym Regulaminie określenia należy rozumieć:

  1. Usługodawca - Helpfind sp. z o.o. z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim (63-400), ul. Kazimierza Pułaskiego 11, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000385405, NIP: 6222763569, REGON: 301735830.
  2. Usługobiorca – osoba lub firma korzystająca z Marketplace, będącej własnością Usługodawcy, której głównym przedmiotem działalności pozostaje działalność prawnicza w rozumieniu Polskiej Klasyfikacji Działalności.
  3. Klient/Lead – osoba, której dane znajdują się w Marketplace i która oczekuje i wyraziła zgodę na otrzymanie ofert obejmujących profesjonalne świadczenie pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń tj. wsparcie obejmujące działania w zakresie uzyskania rozstrzygnięcia na drodze sądowej spełnienia obowiązku zrealizowania określonego działania lub zaniechania tego działania przez drugą stronę.
  4. Marketplace – usługa cyfrowa, która umożliwia konsumentom lub przedsiębiorcom składanie zapytań o przedstawienie oferty, lub zawieranie, lub inicjowanie online umów dotyczących sprzedaży, lub usług z przedsiębiorcami na stronie internetowej platformy handlowej albo na stronie internetowej przedsiębiorcy, który używa usług komputerowych świadczonych przez internetową platformę handlową.
  5. Usługa – zespół działań podejmowanych przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorców. Polega na odpłatnym udostępnianiu zapytań o ofertę profesjonalnego świadczenia pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń, od użytkowników Internetu i powiązanych z tymi zapytaniami danych Klientów znajdujących się w bazie Usługodawcy, za pośrednictwem Marketplace.
  6. Umowa – umowa uczestnictwa w Marketplace (System Lead, zawarta pomiędzy Usługodawcą i Usługobiorcą na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie
  7. Doładowanie – rozumie się przez to się wpłatę środków na poczet zakupu zapytania o ofertę od Klienta. Środki z wpłaty zamieniane są na punkty zgodnie z cennikiem widocznym przed dokonaniem wpłaty na stronie doładowania: https://panel.helpfind.pl.
  8. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

§2. Przedmiot Umowy

  1. Przedmiotem Umowy jest świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy usługi dostępu do platformy Marketplace i nabywania w ramach tego dostępu Leadów w celu przedstawienia oferty zawarcia umowy obejmującej profesjonalne świadczenie pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń tj. wsparcie obejmujące działania w zakresie uzyskania rozstrzygnięcia na drodze sądowej spełnienia obowiązku zrealizowania określonego działania lub zaniechania tego działania przez drugą stronę.
  2. Dostęp do Marketplace polega na dostarczeniu Usługobiorcy zestawu informacji o Klientach, udostępnienia danych kontaktowych wraz ze wszystkimi niezbędnymi zgodami do przedstawienia oferty, zweryfikowaniu danych wskazanych przez Klienta, zarządzania kontem Usługobiorcy, informowaniem Usługobiorcy o nowych Leadach.
  3. Usługodawca nie gwarantuje w żaden sposób, że Klient wyrazi zgodę na zawarcie umowy profesjonalnego świadczenia pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń. Usługodawca nie podejmuje i nie zobowiązuje się do podjęcia żadnych dodatkowych czynności zmierzających do zawarcia umowy obejmującej profesjonalne świadczenie pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń tj. wsparcie obejmujące działania w zakresie uzyskania rozstrzygnięcia na drodze sądowej spełnienia obowiązku zrealizowania określonego działania lub zaniechania tego działania przez drugą stronę poza dostarczeniem Usługobiorcy danych i informacji na temat Klientów.
  4. Świadczenie Usług jest odpłatne.

§3. Czym jest niniejszy Regulamin

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki techniczne korzystania z Usługi oraz Marketplace dostępnej pod adresem https://panel.helpfind.pl, będącej własnością Usługodawcy.
  2. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej https://systemlead.helpfind.pl/regulamin.
  3. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie wszystkim Usługobiorcom w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i drukowanie.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.

§4. Akceptacja Regulaminu

  1. Usługobiorca zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu, a także Polityki Prywatności dostępnej pod adresem https://systemlead.helpfind.pl/polityka-prywatnosci. która określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę i Klientów w związku z korzystaniem przez nich z Usługi.
  2. Rozpoczęcie korzystania z Usługi uważa się za równoznaczne z momentem rejestracji i akceptacją postanowień Regulaminu.

§5. Rejestracja i korzystanie z Usługi

  1. Umowa zostaje zawarta z chwilą rejestracji Usługobiorcy w Marketplace.
  2. Miejscem zawarcia Umowy jest siedziba Usługodawcy – Ostrów Wielkopolski.
  3. W celu rejestracji w Marketplace Usługobiorca zobowiązany jest:
    1. wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się pod adresem https://panel.helpfind.pl i zaakceptować Regulamin;
    2. potwierdzić swój adres e-mail wprowadzony w formularzu rejestracyjnym poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, wysłany na ww. adres e-mail;
    3. zalogować się, wypełniając formularz logowania dostępny pod adresem https://panel.helpfind.pl, wpisując adres e-mail i hasło podane podczas rejestracji;
    4. dokonać opłaty na poczet korzystania z Usługi, zgodnie z cennikiem widocznym na stronie doładowania – cała wpłacona kwota będzie wymieniona na punkty i przeznaczona na zakup Leadów;
    5. uzupełnić dane korespondencyjne i dane do faktury;
  4. W celu weryfikacji tożsamości oraz uprawnień Usługodawca może żądać dostarczenia dodatkowych, koniecznych do potwierdzenia tożsamości informacji, może również korzystać z zewnętrznych źródeł danych, takich jak Krajowy Rejestr Adwokatów lub lista Radców Prawnych.
  5. Po dokonanej rejestracji w systemie Marketplace, Usługobiorca uzyskuje dostęp do bazy Leadów – dostęp do zapytań o ofertę możliwości zakupu tych zapytań o ofertę obejmującą profesjonalne świadczenie pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń tj. wsparcie obejmujące działania w zakresie uzyskania rozstrzygnięcia na drodze sądowej spełnienia obowiązku zrealizowania określonego działania lub zaniechania tego działania przez drugą stronę.
  6. W ramach świadczenia Usługi, Usługodawca daje Usługobiorcy dostęp do Marketplace, w którym Usługobiorca określa, na jakim obszarze chce świadczyć usługi. Usługobiorca otrzymuje również dostęp do historii płatności i zakupów w Marketplace oraz edycji danych kontaktowych.
  7. W ramach świadczenia Usługi, po uzyskaniu dostępu do Marketplace, Usługobiorca może korzystać z bazy Leadów, tzn. wyszukiwać w niej Leady, wykupować do nich dostęp, w celu przedstawienia im ofert obejmujących profesjonalne świadczenie pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń.
  8. Dostęp do konta posiada wyłącznie Usługobiorca, który dokonał rejestracji.
  9. Zabronione jest udostępnianie przez Usługobiorcę swojego loginu i hasła jakiejkolwiek osobie trzeciej. Usługobiorca zobowiązany jest przestrzegać zasad bezpiecznego korzystania ze swojego konta. Usługobiorca jest odpowiedzialny wobec Klientów i Usługodawcy za wszystkie szkody, które wyrządzono korzystając z konta Usługobiorcy, niezależnie od tego czy szkody te faktycznie wyrządził Usługobiorca czy osoba trzecia. W szczególności Usługobiorca odpowiada za szkody polegające na naruszeniu ustalonych przez Usługodawcę zasad przetwarzania danych osobowych Klientów.
  10. Usługobiorca nie może przenieść prawa do konta na inną osobę bez uprzedniej zgody Usługodawcy. W szczególności Usługodawca nie może edytować następujących danych w systemie Lead: imię, nazwisko, Nr wpisu, NIP, nazwy i adres firmy, adres email. Do zmiany wskazanych danych niezbędne jest złożenie wniosku o zmianę do Usługodawcy. Usługodawcy przysługuje prawo żądania udokumentowania konieczności wprowadzenia zmian danych na koncie.

§6. Zakup Lead

  1. W celu dokonania zakupu Leada, Usługobiorca zobowiązany jest zapewnić odpowiednią ilość punktów na swoim koncie w Marketplace. W celu uzyskania punktów Usługobiorcy zobowiązany jest do ich zakupu – Doładowania konta.
  2. Wpłata środków w ramach Doładowania jest możliwa wyłącznie w walucie Polski Złoty (PLN).
  3. Wartość Doładowania na poczet zakupu Leadów jest podana każdorazowo przed doładowaniem.
  4. Wartość dokonanego Doładowania odpowiada następującej ilości możliwych do wykorzystania w ramach Marketplace punktów:
    1. 500,00 zł netto = 500 punktów,
    2. 1000,00 zł netto = 1000 punktów,
    3. 2000,00 zł netto = 2000 punktów + 5% gratis,
    4. 3000,00 zł netto = 3000 punktów + 10% gratis,
    5. 5000,00 zł netto = 5000 punktów + 15% gratis,
    6. 7000,00 zł netto = 7000 punktów + 20% gratis,
    7. 10 000,00 zł netto = 10 000 punktów + 25% gratis.
  5. Każda wpłata powiększana jest o należny podatek od towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa.
  6. Do wpłat Usługobiorcy, Usługodawca wystawia faktury, zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa.
  7. Usługobiorca upoważnia Usługodawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy faktury oraz do doręczenia faktury drogą elektroniczną na adres email Usługobiorcy wskazany podczas rejestracji w Marketplace.
  8. Płatności na poczet zakupu Leadów (Doładowania) mogą być realizowane za pomocą przelewu elektronicznego lub płatności BLIK, lub za pomocą karty debetowej, lub kredytowej poprzez wybranego operatora płatności.
  9. Usługodawca zastrzega, iż w określonym czasie dostępne mogą być jedynie wybrane, z wyżej wskazanych metod płatności.
  10. Płatności dokonywane na poczet zakupu Lead realizowane są przez serwis płatności internetowych – „Przelewy24” . Pełne dane operatora płatności: PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
  11. Usługodawca może wprowadzać, oprócz wskazanej powyżej, również inne metody na zakup Leada. Metody te będą opisane w Marketplace i ich wprowadzenie, zmiana lub wycofanie nie stanowią zmiany Umowy.
  12. Usługodawca nie wyklucza opcji przekazania dowolnej ilości punktów zgromadzonych na koncie w Marketplace na konto innego Usługobiorcy za wyrażeniem przez niego zgody.
  13. Po potwierdzeniu przez Usługobiorcę zakupu Leada, zgodnie z zasadami określonymi w Marketplace, z konta Usługobiorcy zostaje odjęta liczba punktów stanowiąca cenę danego Leada. Jeżeli na koncie Usługobiorcy nie ma wystarczającej ilości środków zakup Leada nie jest możliwy.
  14. Liczba punktów, o których mowa w pkt. 12., może różnić się między Leadami, np. ze względu na dostępność wszystkich danych o Leadzie, złożoność zapytania o ofertę lub oferowaną przez Usługodawcę zniżkę.
  15. Ustalając kwotę wnoszonej opłaty i zakupionych punktów, Usługobiorca zobowiązany jest dokonać oceny możliwości przedstawiania przez niego ofert. Wpłacona kwota powinna odpowiadać planom biznesowym i możliwościom technicznym Usługobiorcy oraz uwzględniać wartość nabycia poszczególnych Leadów, którymi Usługobiorca jest zainteresowany a także czas, przez jaki Usługobiorca chce korzystać z Marketplace. Dokonując oceny Usługobiorca powinien wykazać się należytą starannością wymaganą od podmiotu profesjonalnego (art. 355 §2 Kodeksu cywilnego).
  16. Usługobiorca może korzystać z wniesionej przez siebie opłaty przez cały okres trwania Umowy. Wpłacone środki nie podlegają zwrotowi.
  17. Usługobiorca nie może za pośrednictwem Marketplace transferować wpłaconych przez siebie opłat na rzecz innych podmiotów.

§7. Opis Usług

  1. Usługodawca świadczy odpłatne Usługi, polegające na udzielaniu czasowego dostępu do danych Klientów znajdujących się w bazie w celu przedstawienia im przez Usługobiorcę oferty obejmującej profesjonalne świadczenie pomocy prawnej w zakresie dochodzenia roszczeń tj. wsparcia obejmującego działania w zakresie uzyskania rozstrzygnięcia na drodze sądowej spełnienia obowiązku zrealizowania określonego działania lub zaniechania tego działania przez drugą stronę.
  2. Usługodawca udziela dostępu, o którym mowa w pkt. 1., na okres maksymalnie 30 dni.
  3. Termin określony w pkt. 2. może ulec skróceniu w przypadku żądania wycofania przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  4. Usługobiorca po wskazanym w pkt. 2. okresie musi posiadać odrębną zgodę na przetwarzanie danych Klienta, jeśli zamierza przetwarzać jego dane, a także powinien samodzielnie utrwalić te dane zgodnie z celem przetwarzania, ponieważ Usługodawca nie może zagwarantować dostępu do danych po okresie 30 dni od daty wykupienia dostępu do Leada.
  5. Dostęp do każdego Leada może wykupić maksymalnie do czterech Usługobiorców. Usługodawca przewiduje możliwość zakupu Leada na wyłączność. Lead na wyłączność udostępniany jest wyłącznie jednemu Usługobiorcy. Lead na wyłączność nabywany jest za pośrednictwem Marketplace. Leady na wyłączność posiadają wyróżniające je oznaczenie w Marketplace.
  6. Usługodawca przewiduje możliwość oferowania nieodpłatnych Leadów mających charakter bonusu. Nieodpłatne Leady nie podlegają reklamacji (Zgłaszane przez Usługobiorcę leady bonusowe nie są rozpatrywane przez Usługodawcę w ramach reklamacji).
  7. Usługodawca przewiduje możliwość oferowania Leadów przecenionych. Leady przecenione posiadają wyróżniające je oznaczenie w Marketplace. Leady przeceniane są po upływie 7 (słownie: siedmiu) dni od daty ich dodania. Leady przecenione nie podlegają Reklamacji.
  8. Usługodawca przewiduje możliwość oferowania Leadów uprzednio niezweryfikowanych pod względem skuteczności kontaktu. Leady Niezweryfikowane posiadają wyróżniające je oznaczenie w Marketplace i oferowane są po cenie niższej od standardowego Lead.
  9. Usługobiorca, akceptując niniejszy Regulamin, oświadcza, że jest w stanie ocenić przed zakupem pojedynczych Leadów potencjalne ryzyko tegoż zakupu i akceptuje, że nie przysługują mu punkty za zwrot Leada, w szczególności z powodu braku realizacji własnych usług na rzecz Klienta.

§8. Reklamacje

  1. W razie wadliwości zakupionych na Marketplace Leadów Usługobiorcy przysługuje prawo wniesienia reklamacji. Reklamacja może być złożona wyłącznie na zasadach określonych w niniejszym paragrafie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej lub Strony zgodnie postanowią inaczej.
  2. Za skuteczne uznaje się wyłącznie reklamacje wniesione za pośrednictwem drogą mailową na adres [email protected]. Reklamacje zgłaszane przez Usługobiorcę powinny być przesłane w jednym, zbiorczym pliku arkusza kalkulacyjnego (excel) wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację sprawy, podstawą reklamacji oraz uzasadnieniem.
  3. Termin skutecznego zgłoszenia reklamacji obejmuje dzień od 1 do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym Usługobiorca dokonał zakupu Leada w Marketplace. Rozpatrzeniu podlegają jedynie reklamacje dotyczące Leadów, które zostały zakupione w Marketplace w miesiącu poprzedzającym wskazany termin.
  4. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni roboczych następujących po dacie skutecznego zgłoszenia reklamacji. Jeżeli ze względu na szczególne okoliczności nie będzie możliwe rozpatrzenie reklamacji w ww. terminie 14 dni Usługodawca poinformuje o tym Usługobiorcę i rozpatrzy taką reklamację w terminie 14 dni od ustalenia wszystkich okoliczności niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
  5. Uprawnienie do wniesienia Reklamacji zakupionych przez Usługobiorcę Leadów jest ograniczone ilościowo do zakresu nie przekraczającego ilości 30% (słownie: trzydzieści) wszystkich zakupionych Leadów w danym okresie rozliczeniowym – określonym w pkt 3 powyżej.
  6. O ile, ze względu na szczególne okoliczności Usługodawca, nie postanowi inaczej, Leady na które jest możliwość złożenia reklamacji to Leady, w których wystąpił:
    1. brak możliwości kontaktu z Klientem w skutek nieprawidłowych danych kontaktowych - przy wykorzystaniu wszelkich udostępnionych środkach komunikacji z Klientem (błędny numer telefonu, błędny adres e-mail)
    2. brak możliwości kontaktu pomimo podjęcia co najmniej 6 prób kontaktu o różnej porze dnia, w co najmniej 3 różne dni tygodnia dzień po dniu.
    3. jeżeli pomimo należytej staranności w próbach kontaktu (wskazanych w pkt 6 a) oraz b), w celu przedstawienia oferty, Klient wyraźnie zaznacza przy pierwszym skutecznym kontakcie, że doszło do pomyłki lub nieporozumienia i nie jest i nie będzie zainteresowany poznaniem oferty Usługobiorcy.
  7. Uwzględnienie reklamacji Usługobiorcy obejmuje:
    1. zwrot punktów za zakupionego a podlegającego skutecznej Reklamacji Leada, w sytuacji opisanej w pkt 6 lit a) oraz b) powyżej.
    2. zwrotem punktów za zakupionego Leada, którego dotyczy reklamacja w sytuacji opisanej w pkt 6 lit c) powyżej.
  8. Usługodawca ma prawo odmówić zwrotu punktów w przypadku zgłoszenia przez Klienta nieetycznego zachowania Usługobiorcy (np. wulgarnych wypowiedzi lub podobnych w trakcie rozmowy z Klientem), przez które Usługobiorca lub pozostali Usługobiorcy nie mieli możliwości przedstawienia oferty Klientowi.

§9. Zapobieganie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu oraz korupcji

  1. W razie zawierania umowy z Klientem, Usługobiorca we własnym zakresie zobowiązany jest do:
    1. potwierdzenia danych identyfikacyjnych Klientów zgodnie z zasadami określonymi przepisami prawa oraz umowami Usługobiorcy. Usługobiorca zobowiązany jest do potwierdzenia ustalonych danych identyfikacyjnych i tożsamości Klienta, lub osoby upoważnionej do działania w jego imieniu na podstawie ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby fizycznej, dokumentu zawierającego aktualne dane z wyciągu z właściwego rejestru lub innych dokumentów, danych lub informacji pochodzących z wiarygodnego i niezależnego źródła;
    2. ustalenia w szczególności na podstawie oświadczenia Klienta, czy on albo jego beneficjent rzeczywisty jest albo nie jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne w rozumieniu Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.
  2. Usługobiorca oraz osoby, za których działania lub zaniechania może on pośrednio ponosić odpowiedzialność lub osoby działające w jego imieniu, nie powinny podejmować działań ani dokonywać transakcji, które są sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa zabraniającego działań korupcyjnych, bezpośrednio lub pośrednio związanych lub mających wpływ na tę Umowę.

§10. Dane osobowe Klientów

  1. Administratorem danych osobowych Klientów przetwarzanych w Marketplace jest Usługodawca.
  2. Z chwilą zakupu Leada Usługodawca na mocy Umowy udostępnia Usługobiorcy dane osobowe Klienta zgromadzone w Marketplace. Od momentu zakupu Usługobiorca staje się niezależnym od Administratora administratorem danych osobowych w rozumieniu RODO i przetwarza je na własne ryzyko. Usługobiorca od momentu udostępnienia danych osobowych Klienta zobowiązuje się przetwarzać je w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa, Polityką Prywatności Usługodawcy, zgodnie z RODO.
  3. Udostępnione dane Usługobiorca może przetwarzać wyłącznie w celu przedstawienia Klientowi propozycji zawarcia umowy świadczenia usług, zgodnie z zamówieniem złożonym przez Klienta uwidocznionym w Marketplace, działając przy tym jako profesjonalny podmiot zajmujący się pomocą prawną.
  4. Po zakupie Leada, najpóźniej przy pierwszym kontakcie z Klientem Usługobiorca zobowiązuje się poinformować Klienta o przetwarzaniu jego danych osobowych oraz przekazać wszystkie informacje wymagane przez art. 14 RODO.
  5. Usługobiorca zobowiązuje się, że usunie trwale wszystkie dane osobowe Klienta w terminie 30 dni od ich udostępnienia, chyba że w tym czasie uzyska samodzielną podstawę do przetwarzania danych osobowych (np. w wyniku zawarcia przez Klienta za pośrednictwem Usługobiorcy umowy). Usługobiorca zobowiązuje się na każde żądanie Usługodawcy złożyć oświadczenie w żądanej przez Usługodawcę formie o tym, czy usunął dane osobowe, czy przetwarza je nadal, a jeżeli tak, to na jakiej podstawie.
  6. Usługobiorca oświadcza, że wdrożył rozwiązania organizacyjne i techniczne, o których mowa w art. 24 i 32 RODO, i że będzie w sposób należyty realizować obowiązki dotyczące ochrony danych osobowych, o których mowa w RODO i w innych przepisach powszechnie obowiązującego prawa, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa i poufności odpowiadający ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, których dane osobowe będzie przetwarzał w związku z udostępnieniem ich przez Usługodawcę.
  7. Jeżeli Usługobiorca jest osobą fizyczną wykonującą działalność gospodarczą działając na rzecz innego podmiotu, Usługobiorca oświadcza, że posiada stosowne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, a wszystkie postanowienia dotyczące Usługobiorcy należy rozumieć jako postanowienia dotyczące podmiotu, w imieniu którego działa Usługobiorca.
  8. Usługodawca na żądanie Usługobiorcy dostarczy w terminie maksymalnie 7 dni roboczych wszelką dokumentację niezbędną do wykazania uprawnienia do udostępnienia danych osobowych danego Klienta oraz uprawnienia Usługobiorcy do przedstawienia Klientowi oferty zawarcia umowy obsługi prawnej.
  9. Usługobiorca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Usługodawcę o wszystkich kontrolach uprawnionych organów lub skargach Klientów mających związek z udostępnieniem Usługobiorcy danych osobowych na podstawie Umowy.
  10. Usługobiorca zwalnia Usługodawcę z odpowiedzialności za wszelkie naruszenia RODO lub innych obowiązujących przepisów w zakresie danych osobowych, powstałe na skutek działania lub zaniechania Usługobiorcy od chwili udostępnienia Usługobiorcy danych osobowych Klienta na skutek zakupu Leada.

§11. Dane osobowe Usługobiorcy

  1. Na podstawie i w celu zawarcia oraz wykonania Umowy Usługodawca będzie przetwarzał dane osobowe Usługobiorcy podane przez Usługobiorcę w formularzu rejestracyjnym do Marketplace. Dane osobowe przetwarzane będą według zasad określonych w niniejszym paragrafie.
  2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z zawarciem i wykonaniem Umowy jest Helpfind Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ostrowie Wielkopolski, przy ul. Pułaskiego 11.
  3. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem [email protected] lub pisemnie na adres siedziby Usługodawcy.
  4. Usługodawca przetwarza dane osobowe Usługobiorcy w celu i na podstawie:
    1. W celu realizacji uprawnień i zobowiązań Usługobiorcy wynikających z Umowy, w szczególności poprzez administrowanie kontem Usługodawcy w Marketplace, świadczenie na rzecz Usługobiorcy Usługi, realizację rozliczeń z tytułu Umowy, realizację postępowania reklamacyjnego, dostarczenie systemu informatycznego służącego do obsługi Marketplace – (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
    2. W celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, jeżeli zajdzie taka potrzeba, w tym na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów lub wykazania wykonania obowiązków/realizacji praw (art. 6 ust. 1 lit f RODO);
    3. W celu prowadzenia działalności operacyjnej Usługodawcy, w szczególności w celach prowadzenia rozliczeń, statystyk, raportowania (art. 6 ust. 1 lit f RODO);
  5. W celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie usprawiedliwionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit f RODO).W sytuacjach określonych powyżej, w których podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy, czyli podstawa wynikająca z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, Usługodawcy przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu odnośnie przetwarzania jego danych osobowych w określonych celach. Usługodawca zaprzestanie przetwarzania w celu objętym sprzeciwem, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw lub wolności Usługobiorcy wskazanych w sprzeciwie lub przetwarzanie danych objęte sprzeciwem będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
  6. Zakres danych osobowych Usługobiorcy objętych przetwarzaniem obejmuje: dane wskazane przez Usługobiorcę w formularzu rejestracji do Marketplace, dane dotyczące numerów IP urządzeń, z których Usługobiorca loguje się do Marketplace, numer rachunku bankowego oraz ewentualnie inne dane podane przez Usługobiorcę w trakcie realizacji Umowy, niezbędne do jej realizacji.
  7. Okres przetwarzania danych osobowych wynika z przepisów prawa dotyczących przedawnienia roszczeń. Usługodawca usunie dane osobowe najpóźniej 3 miesiące po upływie okresu przedawnienia wszystkich roszczeń jakie mogą wynikać z Umowy, z uwzględnieniem zdarzeń przerywających bieg przedawnienia.
  8. Usługodawca może udostępniać dane osobowe Usługobiorcy podmiotom wchodzącym w skład Grupy Helpfind, świadczących na rzecz Usługodawcy usługi niezbędne do realizacji Umowy, dostawcom usług i rozwiązań informatycznych, audytorom, kancelariom prawnym, lub podmiotom uprawnionym do dostępu do danych na podstawie przepisów prawa.
  9. Usługobiorcy przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, do sprostowania (poprawiania) swoich danych, do usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, do przenoszenia danych, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Dane osobowe Usługobiorcy mogą podlegać profilowaniu pod kątem ustalenia kryteriów udostępniania Usługobiorcy konkretnych Leadów lub dopasowania odpowiednich programów rabatowych lub promocji.

§12. Rozwiązanie umowy.

  1. Usługobiorca może w każdej chwili wypowiedzieć umowę na świadczenie Usługi, określonej w niniejszym Regulaminie. Umowa ulega rozwiązaniu na koniec następnego miesiąca kalendarzowego, po miesiącu w którym Usługobiorca złożył wypowiedzenie.
  2. Strony dopuszczają możliwość złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy w formie elektronicznej - na podane do kontaktu adresy e-mail.
  3. Rozwiązanie umowy jest równoznaczne z usunięciem konta Usługobiorcy przez Usługodawcę z Marketplace.
  4. W przypadku rozwiązania, wypowiedzenia, rezygnacji z Usługi, Usługobiorcy nie przysługuje zwrot punktów zgromadzonych na koncie Usługobiorcy.
  5. W celu rozwiązania umowy, należy wysłać odpowiedni wniosek na adres [email protected] lub pisemnie na adres Usługodawcy.
  6. Usługobiorca może wypowiedzieć Umowę, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. W sytuacji złożenia wypowiedzenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym:
    1. jeśli na koniec okresu wypowiedzenia Użytkownikowi pozostaną na koncie punkty do wykorzystania na zakup leadów, ostatnia(e) faktura(y) zostaną skorygowane proporcjonalnie do liczby niewykorzystanych punktów na koncie, z potrąceniem wcześniej naliczonych punktów bonusowych, a skalkulowane w ten sposób środki zostaną zwrócone Usługobiorcy na rachunek bankowy, z którego opłacone zostało zamówienie.
    2. jeśli Usługobiorca będzie rejestrować się ponownie w Marketplace, Usługodawca może bez zachowania okresu wypowiedzenia zamknąć konto takiego Usługobiorcy, a ewentualne wpłaty dokonane przez tego Użytkownika zostaną przeznaczone na koszty obsługi. Wszelkie dodatkowe wpłaty od takiego Usługobiorcy zostaną przekazane na dowolnie wybraną przez Usługodawcę Organizację Pożytku Publicznego

§13. Zawieszenie, ograniczenie, pobranie punktów i zakończenie dostępu do Marketplace przez Usługodawcę, Wygaśnięcie Umowy.

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo ograniczenia, czasowego zawieszenia (zablokowania), pobrania punktów, a w ostateczności także całkowitego zakończenia świadczenia swoich usług w Marketplace na rzecz danego Usługobiorcy.
  2. Podstawami do ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia dostępu, o których mowa w ustępie powyżej, są:
    1. nieuregulowanie przez Usługobiorcę wymagalnych należności względem Usługodawcy;
    2. całkowity brak aktywności (logowania) Usługobiorcy w Marketplace przez min. 24 miesiące, skutkuje wygaśnięciem Umowy i zakończeniem dostępu do Marketplace - bez konieczności składania odrębnego oświadczenia w tym zakresie. Punkty zgromadzone na koncie Usługobiorcy a nie wykorzystanie nie podlegają zwrotnemu rozliczeniu.
    3. podanie przez Usługobiorcę w ramach usługi Marketplace niepełnych (w przypadku wymaganych danych) lub nieprawdziwych danych kontaktowych (np. imię i nazwisko, firma, adres) lub oświadczenie nieprawdy, dotyczące posiadanych uprawnień;
    4. wysyłanie wiadomości o charakterze spamu do Klientów lub Usługodawcy;
    5. składanie zapytań o ofertę profesjonalnego świadczenia pomocy prawnej poprzez Marketplace będąc jednocześnie stroną świadczącą usługi w Marketplace;
    6. próby naruszenia bezpieczeństwa usługi Marketplace, w szczególności prób nieautoryzowanego dostępu do danych Klientów przechowywanych w Marketplace;
    7. używanie aplikacji lub skryptów służących do automatycznego zakupu Leadów;
    8. naruszenie dobrego imienia Klientów, Usługodawcy lub innych Usługobiorców oraz inne działania, które uniemożliwiają innym Usługobiorcom prawidłowe korzystanie z Usługi;
    9. skorzystanie przez Usługodawcę z prawa do zakończenia świadczenia usług z nadrzędnego powodu, który wynika np. z prawa krajowego;
    10. wielokrotne naruszenie Regulaminu przez Usługobiorcę, a w szczególności ponowne naruszenie pomimo zwrócenia się przez Usługodawcę o zaprzestanie naruszeń.

§14. Zapisy końcowe

  1. Korzystanie z Usługi jest możliwe po zapoznaniu się i akceptacji aktualnie obowiązującego Regulaminu (https://systemlead.helpfind.pl/regulamin) i Polityki Prywatności (https://systemlead.helpfind.pl/polityka-prywatnosci).
  2. Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
    1. zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, która ma bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
    2. nałożenie określonych obowiązków przez organy państwa;
    3. konieczność przeciwdziałania nadużyciom dokonywanym w związku z korzystaniem z Usługi;
    4. poprawa ochrony prywatności Usługobiorców i Klientów;
    5. zmiany cennika;
    6. zmiany sposobów płatności;
    7. zmiany w polityce prywatności;
    8. zapobieganie nadużyciom;
    9. poprawa bezpieczeństwa danych;
    10. zmiany techniczne i funkcjonalne;
    11. usprawnienie działania Usługi i obsługi Usługobiorców;
    12. zmiany w zakresie świadczonej Usługi, w tym wprowadzanie nowych;
    13. zmiany redakcyjne.
  3. O wszelkich zmianach Regulaminu Usługobiorca zostanie poinformowany w terminie minimum 14 dni przed wejściem zmian w życie.
  4. Zmiany wchodzą w życie we wskazanym przez Usługodawcę terminie, nie krótszym niż 14 dni od poinformowania o zmianie Regulaminu, chyba, że przepisy prawa powszechnie obowiązującego stanowią odmiennie.
  5. W przypadku braku akceptacji planowanych zmian w zakresie pkt 1 lit e,f przez Usługobiorcę, Usługobiorca powinien niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od ogłoszenia zmian, powiadomić o tym Usługodawcę. Brak zwrotnego stanowiska w zakresie zmian Regulaminu rozumiana jest jako ich akceptacja. Informacja o braku zgody na akceptację nowej treści regulaminu pod rygorem bezskuteczności powinna być udzielona w formie e-mail skierowanej na adres: [email protected]. Umowa wygasa po upływie 14 dni od dnia zarejestrowania wiadomości o braku zgody na zmianę Regulaminu na serwerach Usługodawcy.
  6. Usługodawca może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 14-dniowego terminu, o którym mowa w pkt. 2. i 3., w tym ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy:
    1. podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązana jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia jej dotrzymanie ww. 14-dniowego okresu powiadomienia;
    2. musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianym i bezpośrednim zagrożeniom związanym z ochroną usług, Usługobiorców lub Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
  7. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji przez Usługodawcę. Pierwotny tekst niniejszego Regulaminu został opublikowany dnia 20.03.2025r.
  8. W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie Usługobiorcy odbywać się będzie poprzez umieszczenie na stronach Marketplace.
  9. Zmiany wchodzą w życie z chwilą udostępnienia zmienionego tekstu Regulaminu na stronach Serwisu. Korzystanie przez Użytkownika z Serwisu po wprowadzeniu tych zmian równoznaczne jest z wyrażeniem dla nich akceptacji i zrozumienia.
  10. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, a w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego (Dz. U z 1964 r., nr 16, poz. 93 z późn. zmianami), Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204 z późn. zmianami), Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) z późniejszymi zmianami o ochronie danych osobowych), Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zmianami) oraz innych stosownych aktów prawnych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1).