/

Motoryzacja
Ford Puma Gen-E jako elektryczny crossover miejski - co wyróżnia ten model na rynku?

Ford Puma Gen-E jako elektryczny crossover miejski - co wyróżnia ten model na rynku?

25.11.202509:31

81 minut

Podaj dane potrzebne do wyliczenia dokładnej kwoty

logo google

4,5/2644 opinie

Twoje dane są u nas bezpieczne

Na żywo

Sprawdź najlepsze oferty na samochody i promocje!

Co wyróżnia Ford Puma Gen-E jako elektryczny crossover miejski?

Ford Puma Gen-E to elektryczny crossover o miejskim charakterze, który zachwyca rozwiązaniami przyjaznymi środowisku.

Model oferuje zasięg przekraczający 400 kilometrów na jednym ładowaniu, co skutecznie eliminuje obawy związane z ograniczonymi możliwościami podróżowania.

  • mocny silnik elektryczny o mocy 160 kW (218 KM),
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy,
  • natychmiastowo dostępny moment obrotowy gwarantujący żwawe reakcje,
  • średnie zużycie energii wynoszące tylko 14,8 kWh na 100 kilometrów,
  • dopasowane do warunków drogowych adaptacyjne zawieszenie,
  • przestronna kabina z bagażnikiem mieszczącym aż 456 litrów.

Tak efektywne wyniki zużycia energii osiągnięto dzięki dopracowanej aerodynamice, zaawansowanemu systemowi odzyskiwania energii oraz lekkim materiałom konstrukcyjnym, co sprawia, że jazda jest zarówno ekologiczna, jak i ekonomiczna.

Wnętrze Pumy Gen-E wyposażone jest w 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4 umożliwiający bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto. Kierowcę wspierają również zaawansowane systemy bezpieczeństwa z pakietu Ford Co-Pilot360.

Dodatkową innowacją jest funkcja Vehicle-to-Load, pozwalająca na zasilanie zewnętrznych urządzeń bezpośrednio z akumulatora samochodu.

Podczas jazdy komfort i ciszę zapewnia skuteczne wygłuszenie oraz nowoczesne zawieszenie, które automatycznie dopasowuje się do nawierzchni.

Sportowe geny Forda przejawiają się w precyzyjnym prowadzeniu i świetnie dostrojonym zawieszeniu, dzięki którym jazda miejskim crossoverem jest prawdziwą przyjemnością.

Ford Puma Gen-E przyciąga uwagę nie tylko solidnym napędem elektrycznym, ale także ekologicznym podejściem do motoryzacji. Serce auta stanowi silnik generujący 160 kW (218 KM), który wyróżnia się wysoką efektywnością i zapewnia satysfakcjonujące osiągi. Dzięki temu model spełnia oczekiwania zarówno zwolenników czystej energii, jak i miłośników dynamicznej jazdy.

Za doskonałą sprawność odpowiada przede wszystkim pojemny, nowocześnie zaprojektowany akumulator, którego konstrukcja sprzyja oszczędnemu zarządzaniu energią. Auto zużywa zaledwie 14,8 kWh na 100 kilometrów – rezultat ten plasuje Pumę Gen-E w ścisłej czołówce najbardziej ekonomicznych crossoverów elektrycznych.

Ważnym aspektem jest także zaawansowany system utrzymujący optymalną temperaturę baterii. Dzięki niemu akumulator pracuje w najlepszych możliwych warunkach, co przekłada się na lepszą efektywność i dłuższą wytrzymałość całego układu napędowego.

Podczas jazdy kierowca korzysta z inteligentnego systemu rekuperacji energii, który pozwala na odzyskiwanie energii podczas hamowania, zasilając następnie akumulator. Stopień rekuperacji można dopasować do indywidualnych preferencji oraz warunków drogowych.

Puma Gen-E świetnie radzi sobie w miejskich realiach dzięki dynamicznemu ruszaniu ze świateł oraz zwinności przy wyprzedzaniu, gwarantowanym przez natychmiastową reakcję na pedał przyspieszenia. Elektronika dba o optymalny podział mocy, co przekłada się na lepszą przyczepność i minimalizuje straty energii.

Ponadto inżynierowie Forda zastosowali technologię wektorowania momentu obrotowego, która precyzyjnie rozdziela siłę napędową na poszczególne koła. Dzięki temu pojazd utrzymuje dobrą trakcję nawet na trudniejszych nawierzchniach, pozostając stabilnym niezależnie od stylu jazdy.

Samochód oferuje również różne tryby prowadzenia:

  • tryb Eco zwiększający zasięg przez ograniczenie mocy i lepsze zarządzanie klimatyzacją,
  • tryb Sport oddający do dyspozycji pełny potencjał napędu, pozwalając cieszyć się maksymalną dynamiką,
  • możliwość dostosowania parametrów jazdy do preferencji kierowcy.

Jak Ford Puma Gen-E osiąga zasięg ponad 400 km?

Ford Puma Gen-E pozwala przejechać ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu, co zawdzięcza przemyślanemu wykorzystaniu energii.

Za tę efektywność odpowiada nowoczesny akumulator litowo-jonowy, który wyróżnia się wysoką pojemnością, kompaktową budową oraz niewielką wagą.

Specjaliści Forda zastosowali wielopoziomowy system nadzoru nad ogniwami, który z dużą precyzją reguluje przepływ energii oraz stale kontroluje stan każdego modułu. Dzięki zaawansowanemu algorytmowi, system przewiduje zachowania kierowcy, co pozwala optymalnie zarządzać energią i maksymalizować zasięg.

Inteligentny system chłodzenia utrzymuje akumulator w idealnej temperaturze, co zwiększa wydajność i przedłuża żywotność baterii. W niskich temperaturach system automatycznie podgrzewa ogniwa, zapewniając odpowiedni zasięg także zimą.

Sylwetka Pumy Gen-E została zoptymalizowana aerodynamicznie w tunelu aerodynamicznym. Powietrze płynnie opływa nadwozie, a przesłony w przednim grillu automatycznie dostosowują przepływ powietrza do prędkości, co znacząco ogranicza opór.

Samochód jest lekki dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów, takich jak aluminium i innowacyjne kompozyty. Redukcja masy pojazdu zwiększa zasięg bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa.

Puma Gen-E posiada zaawansowany system odzyskiwania energii podczas hamowania. W odróżnieniu od standardowych rozwiązań, system dostosowuje siłę rekuperacji do aktualnych potrzeb. Tryb „One Pedal Driving” umożliwia odzyskanie nawet o 20% więcej energii niż tradycyjne systemy.

Auto porusza się na oponach zaprojektowanych specjalnie, by minimalizować opór toczenia. System kontroli ciśnienia opon monitoruje sytuację na bieżąco, informując kierowcę o konieczności dopompowania kół, co wpływa na oszczędność energii.

Zaawansowany system nawigacji analizuje podczas planowania trasy nie tylko topografię i natężenie ruchu, ale także lokalizacje punktów ładowania. Wykorzystuje zjazdy, aby zwiększyć rekuperację, zamieniając energię ruchu na prąd.

Tryb Eco działa na wielu płaszczyznach – ogranicza moc silnika i automatycznie zarządza klimatyzacją oraz ogrzewaniem, kierując powietrze bezpośrednio do miejsc zajmowanych przez pasażerów, zamiast klimatyzować czy ogrzewać całą kabinę.

Ford Puma Gen-E imponuje niezwykle niskim zużyciem energii — zaledwie 14,8 kWh na 100 kilometrów. To efekt starannie zaprojektowanych rozwiązań technicznych, które zapewniają maksymalną wydajność i ekonomię jazdy w miejskim crossoverze.

Sercem pojazdu jest zaawansowany system zarządzania energią, który monitoruje i reguluje przepływ prądu w czasie rzeczywistym, analizując aż 120 parametrów na sekundę. Dzięki temu auto utrzymuje wysoką sprawność niezależnie od stylu jazdy czy warunków drogowych.

Oszczędności energetyczne są widoczne także w systemie ogrzewania wnętrza. Zamiast tradycyjnych grzałek elektrycznych zastosowano nowoczesną pompę ciepła, która wykorzystuje ciepło z otoczenia, zmniejszając obciążenie akumulatora i podnosząc efektywność ogrzewania kabiny aż o 30% w niskich temperaturach.

Każdy szczegół nadwozia zaprojektowano z myślą o aerodynamice, co potwierdza współczynnik oporu powietrza wynoszący tylko 0,27. Na ten wynik wpływają:

  • aktywne przysłony chłodnicy, otwierające się tylko podczas chłodzenia,
  • płaska podłoga, ograniczająca turbulencje pod autem,
  • specjalne spojlery kierujące przepływ powietrza, by zmniejszyć opory ruchu.

Inteligentna nawigacja optymalizuje trasę pod kątem minimalnego zużycia energii, uwzględniając nie tylko dystans, lecz także ukształtowanie terenu, pogodę i natężenie ruchu. Dzięki temu prognozuje zapotrzebowanie na energię z imponującą 95-procentową dokładnością i wskazuje najbardziej ekonomiczne warianty podróży.

Akumulator utrzymywany jest w optymalnej temperaturze (20-25°C) dzięki predykcyjnemu systemowi termicznego zarządzania energią, który przewiduje zapotrzebowanie na moc i minimalizuje straty energii na ogrzewanie lub chłodzenie, podnosząc ogólną efektywność auta.

System rekuperacji hamowania, wykorzystujący algorytmy sztucznej inteligencji, automatycznie dostosowuje siłę odzysku energii do stylu jazdy i topografii terenu, umożliwiając odzyskanie nawet 30% energii zużytej przy przyspieszaniu w warunkach miejskich.

Odpowiedzialne zarządzanie momentem obrotowym zapobiega utracie energii podczas poślizgu kół, co przekłada się na nawet 7% mniejsze zużycie prądu w porównaniu z tradycyjnymi układami napędowymi, zwłaszcza podczas ruszania i gwałtownego przyspieszania.

Inteligentna klimatyzacja dostosowuje swoje działanie do potrzeb, minimalizując zużycie energii, na przykład czasowo wyłączając się przed wjazdem do tunelu, gdy wnętrze nie wymaga chłodzenia.

Lekka konstrukcja pojazdu, wykorzystująca aluminium i nowoczesne kompozyty, pozwoliła zmniejszyć wagę auta aż o 140 kilogramów względem konkurencyjnych crossoverów, co przekłada się na dodatkowe korzyści energetyczne.

Ford Puma Gen-E imponuje osiągami, dzięki harmonijnemu połączeniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i zaawansowanego napędu elektrycznego. W centrum uwagi znajduje się silnik generujący 160 kW (218 KM), który natychmiast reaguje na każde wciśnięcie gazu, oferując pełną moc od pierwszej chwili.

Samochód potrafi przyspieszyć od zera do setki w zaledwie 6,5 sekundy. Taki rezultat to zasługa błyskawicznie dostępnego momentu obrotowego, który eliminuje opóźnienia znane z tradycyjnych jednostek spalinowych.

Projektując Gen-E, inżynierowie postarali się o perfekcyjne rozłożenie masy. Akumulator ulokowano w podłodze auta, co korzystnie wpływa na środek ciężkości i stabilność, nawet podczas dynamicznej jazdy. Efektem jest lepsza przyczepność oraz zminimalizowane przechyły w zakrętach.

Za bezpieczeństwo i doskonałe prowadzenie odpowiada nowoczesny system wektorowania momentu obrotowego, który potrafi elastycznie przekierowywać moc do odpowiednich kół, zapewniając pewność podczas przyspieszania na łukach, także wtedy, gdy nawierzchnia jest śliska.

Komfort i sportowe zacięcie idą tu w parze dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu. Elektronicznie kontrolowane amortyzatory w ułamku sekundy dopasowują swoją twardość, oferując większą precyzję oraz panowanie nad autem w trybie Sport.

Układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem umożliwia płynne manewrowanie w zatłoczonym mieście i zachowanie stabilności przy większych prędkościach. Dzięki precyzyjnemu, elektrycznemu wspomaganiu kierowca szybko nawiązuje bliski kontakt z samochodem i ma poczucie pełnej kontroli.

Producenci Pumy Gen-E zadbali też o trwałość. W aucie znajdziemy zaawansowany układ chłodzenia napędu i baterii, gwarantujący odpowiednie warunki funkcjonowania nawet podczas intensywnego użytkowania. Dzięki temu kierowca może korzystać z pełnej mocy bez obaw o przegrzanie.

Predykcyjny system zarządzania energią analizuje styl jazdy użytkownika, samodzielnie dostosowując pracę jednostki napędowej. W dynamicznym trybie Sport kierowca otrzymuje do dyspozycji maksymalną moc i błyskawiczną reakcję pedału gazu.

Specjalnie zaprogramowana kontrola trakcji doskonale radzi sobie z charakterystyką elektrycznego silnika, zapobiegając utracie przyczepności podczas gwałtownego przyspieszania. Zaawansowane algorytmy pozwalają w pełni wykorzystać układ napędowy, jednocześnie zachowując wysokie bezpieczeństwo.

Opracowane oprogramowanie zapewnia ekspresową realizację poleceń kierowcy, eliminując typowe dla automatycznych skrzyń biegów opóźnienia. Przyspieszenie jest płynne i przewidywalne, co czyni prowadzenie elektrycznej Pumy niezwykle intuicyjnym.

Ford Puma Gen-E to elektryczny crossover miejski, który wprowadza do segmentu nowy poziom zaawansowania technologicznego. Wnętrze samochodu zdominowane jest przez 12-calowy ekran dotykowy z systemem SYNC 4, zapewniający intuicyjną obsługę i przejrzysty interfejs. Bezprzewodowa integracja z Apple CarPlay oraz Android Auto umożliwia wygodne korzystanie z ulubionych aplikacji, multimediów i nawigacji — wszystko bez użycia kabli.

Wyświetlacz centralny współpracuje z cyfrowym panelem wskaźników o przekątnej 10,2 cala, prezentując najważniejsze parametry jazdy, w tym poziom naładowania akumulatora czy zasięg, z dokładnością do jednego kilometra. Najbardziej istotne informacje trafiają także na przezroczysty ekran head-up, umieszczony idealnie w polu widzenia kierowcy.

Jedną z innowacji zastosowanych w tym modelu jest system Vehicle-to-Load (V2L), pozwalający wykorzystać energię zgromadzoną w baterii do zasilania urządzeń elektrycznych na zewnątrz auta. Dzięki mocy do 3,5 kW Puma Gen-E może służyć jako przenośne źródło prądu — przydatne podczas pracy z elektronarzędziami, ładowania innego pojazdu elektrycznego czy w awaryjnych sytuacjach.

Na pokładzie znajdziemy również zaawansowane systemy bezpieczeństwa, tworzące pakiet Ford Co-Pilot360, który integruje szereg rozwiązań wspierających prowadzenie:

  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, utrzymujący odpowiedni dystans od poprzedzającego pojazdu,
  • asystent pasa ruchu wspierający kierowcę w utrzymaniu toru jazdy,
  • czujniki monitorujące martwe pole i ostrzegające o pojazdach znajdujących się po bokach,
  • automatyczne hamowanie awaryjne zapewniające ochronę pieszych i rowerzystów,
  • wyświetlacz rozpoznający aktualne ograniczenia prędkości.

Dzięki modułowi FordPass Connect kierowca ma dostęp do szeregu zdalnych funkcji za pośrednictwem aplikacji, co pozwala:

  • sprawdzić poziom naładowania akumulatora,
  • zaplanować ładowanie na godziny nocne,
  • przygotować wnętrze do podróży odpowiednią temperaturą.

Puma Gen-E jest również przystosowana do szybkiego ładowania prądem stałym z mocą do 150 kW — uzupełnienie energii od 10 do 80 procent trwa zaledwie 28 minut. W warunkach domowych, ładowarka pokładowa o mocy 11 kW pozwala na pełne naładowanie baterii w około sześć godzin.

Komfort jazdy zwiększa system aktywnej redukcji hałasu, który dzięki mikrofonem stale analizuje odgłosy z otoczenia i generuje dźwięki o przeciwnym natężeniu, co znacząco wycisza kabinę nawet na trudniejszych nawierzchniach.

Zarządzanie pracą baterii wspiera sztuczna inteligencja, która:

  • analizuje styl jazdy,
  • uwzględnia warunki pogodowe oraz trasę,
  • optymalizuje zasięg,
  • zapewnia trwałość akumulatora,
  • przewidująco zarządza temperaturą ogniw, przygotowując je do idealnej pracy przed startem.

W aucie zastosowano także inteligentny system rekuperacji energii, który automatycznie dostosowuje siłę hamowania regeneracyjnego w zależności od sytuacji na drodze. Przy zbliżaniu się do skrzyżowania lub ostrego zakrętu system dynamicznie zwiększa poziom odzysku energii.

Ford Puma Gen-E posiada również funkcję zdalnej aktualizacji oprogramowania, dzięki której nowe funkcje i ulepszenia są dostępne bez konieczności wizyty w serwisie, co sprawia, że samochód z każdym miesiącem staje się coraz bardziej funkcjonalny i przyjazny w codziennym użytkowaniu.

Jak bogate wyposażenie wpływa na doświadczenie użytkowników Forda Puma Gen-E?

Ford Puma Gen-E wyróżnia się bogato wyposażonym wnętrzem, które znacząco podnosi komfort codziennej jazdy miejskim elektrykiem. Już w podstawowej wersji oferuje szeroki wachlarz udogodnień, bez konieczności dopłacania za kluczowe elementy wygody.

Szczególną uwagę przyciągają fotele z atestem AGR, stworzone wspólnie z niemieckimi specjalistami od zdrowia kręgosłupa. Mają aż dziesięć kierunków elektrycznej regulacji, funkcję masażu oraz pamięć ustawień dla dwóch kierowców. Dzięki specjalnej konstrukcji doskonale podpierają plecy, znacząco redukując zmęczenie na dłuższych trasach.

Puma Gen-E wyposażona jest w zaawansowany system multimedialny, obsługiwany naturalnym głosem. Sterowanie funkcjami odbywa się swobodnymi komendami, a inteligentny asystent pomaga w znalezieniu interesujących miejsc oraz sprawdzeniu prognozy pogody. Na centralnej konsoli znajduje się szybka, bezprzewodowa ładowarka o mocy 15W, a cztery porty USB-C – dwa z przodu oraz dwa z tyłu – pozwalają wszystkim pasażerom na wygodne doładowanie urządzeń.

System klimatyzacji z osobnymi strefami dla kierowcy i pasażera umożliwia precyzyjne dostosowanie temperatury do indywidualnych potrzeb, bez kompromisów. Automatyczna optymalizacja nawiewu uwzględnia liczbę osób w samochodzie, co pomaga oszczędzać energię. Ponadto za pomocą aplikacji FordPass można zdalnie uruchomić klimatyzację przed wejściem do auta.

Duże wrażenie robi szklany dach z elektrochromatyczną powłoką, który pozwala jednym dotknięciem przyciemnić szybę i kontrolować ilość wpadającego światła. To skuteczne zabezpieczenie przed przegrzewaniem kabiny eliminuje potrzebę stosowania tradycyjnych rolet.

System audio Bang & Olufsen, wyposażony w dziesięć głośników, w tym subwoofer o mocy 675W, dostosowuje dźwięk do akustyki wnętrza. Dzięki aktywnej redukcji hałasu z zewnątrz użytkownicy cieszą się wyjątkowymi wrażeniami odsłuchowymi, niezależnie od gatunku muzyki.

Kamera 360 stopni w wysokiej rozdzielczości ułatwia manewrowanie, szczególnie w zatłoczonych miejscach. Ukazuje otoczenie z perspektywy lotu ptaka, a system automatycznie steruje kierownicą, hamulcem i przyspieszeniem, by precyzyjnie zaparkować samochód.

Cyfrowe lusterko wsteczne pozwala płynnie przełączać widok między klasycznym odbiciem a obrazem z tylnej kamery, co zwiększa bezpieczeństwo podczas cofania, nawet przy pełnym bagażniku.

Oświetlenie Matrix LED automatycznie dostosowuje kształt światła do warunków na drodze, umożliwiając korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców. Funkcja doświetlania zakrętów poprawia widoczność na krętych trasach, a efektowne animacje świateł przy otwieraniu auta podkreślają jego charakter.

Praktyczne udogodnienia, takie jak bezdotykowe otwieranie bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem, okazują się nieocenione, gdy ręce są zajęte. Przestrzeń bagażowa o pojemności 456 litrów można łatwo powiększyć do 1216 litrów po złożeniu tylnej kanapy, co zapewnia dużą elastyczność użytkowania.

W chłodniejsze dni komfort podnoszą elementy pakietu zimowego:

  • podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu,
  • ogrzewana kierownica,
  • ogrzewana przednia szyba.

Dodatkowo system monitorujący ciśnienie w oponach ostrzega o nieprawidłowościach zanim ruszymy w drogę.

Osoby aktywne docenią relingi dachowe, które wytrzymują obciążenie do 75 kg, umożliwiające montaż bagażnika na rowery lub sprzęt narciarski. Elektrycznie chowany zaczep holowniczy przydaje się podczas ciągnięcia przyczepy o masie do 750 kg, pozostając niewidoczny, gdy nie jest używany.

Właściciele Forda Puma Gen-E korzystają z programu Ford Power-Up, który automatycznie pobiera aktualizacje przez Internet, wprowadzając nowe opcje i udoskonalenia – szczególnie cenne dla miłośników najnowszych technologii.

Jak komfort jazdy wpływa na wybór Forda Puma Gen-E?

Ford Puma Gen-E to miejski crossover na prąd, który zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy. Wysoki poziom wygody, dobrze wyciszone wnętrze oraz płynna jazda sprawiają, że wyróżnia się na tle innych aut tej klasy.

Kluczowym aspektem komfortu jest adaptacyjne zawieszenie z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Auto analizuje stan drogi i odpowiednio dopasowuje ustawienia, co pozwala bez problemu pokonywać wyboje i tłumić drgania. System przetwarza dane z czujników aż 500 razy na sekundę. W praktyce oznacza to płynną, spokojną jazdę, szczególnie w trybie komfort. Tryb miejski łączy wygodę z lepszą kontrolą podczas precyzyjnego prowadzenia.

Inżynierowie Forda zadbali także o skuteczne wyciszenie kabiny. Dzięki grubym szybom, dodatkowym panelom dźwiękochłonnym oraz aktywnemu systemowi redukcji hałasu wnętrze jest niemal całkowicie izolowane od hałasu z zewnątrz. Mikrofony rejestrują dźwięki, a system audio emituje przeciwne fale wygaszające je. Przy prędkości autostradowej poziom hałasu nie przekracza 65 decybeli, co plasuje Pumę Gen-E w czołówce najcichszych samochodów elektrycznych w segmencie.

Elektryczny napęd dodatkowo podnosi komfort poprzez brak typowych dla silników spalinowych wibracji oraz natychmiastową reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia, co zapewnia bardzo płynną jazdę, zwłaszcza w warunkach miejskich.

Specjalne fotele opracowane we współpracy z ortopedami i posiadające certyfikat AGR gwarantują wygodę nawet na długich trasach. Można je swobodnie regulować w wielu płaszczyznach, a masaż i podparcie lędźwiowe pomagają uniknąć zmęczenia. Testy pokazują, że po kilku godzinach za kierownicą zmęczenie pleców jest zauważalnie mniejsze niż w standardowych fotelach.

Dwustrefowa klimatyzacja z mikro-dyszami działa niemal bezgłośnie i zapewnia równomierny rozdział powietrza bez nieprzyjemnych podmuchów. Współpraca z pompą ciepła przekłada się na komfort cieplny oraz efektywne zarządzanie energią, nie ograniczając zasięgu pojazdu.

Wnętrze zaprojektowano z myślą o ergonomii – wszystkie przyciski i przełączniki są intuicyjnie rozmieszczone w zasięgu ręki. System SYNC 4 pozwala sterować głównymi funkcjami za pomocą poleceń głosowych, co zwiększa bezpieczeństwo i pozwala kierowcy skupić się na drodze.

Przestronny bagażnik o pojemności 456 litrów wyposażono w praktyczny system organizacji oraz dzielone siedzenia tylnej kanapy. Niski próg załadunkowy ułatwia wkładanie cięższych pakunków.

Planowanie tras w Pumie Gen-E uwzględnia stacje ładowania, dzięki czemu podróżowanie przebiega bez stresu związanego z zasięgiem. System pokazuje potencjalny poziom naładowania po dotarciu do celu i sugeruje najdogodniejsze miejsca do ładowania na dłuższych dystansach, zwiększając poczucie swobody.

Puma Gen-E posiada także funkcję automatycznego parkowania – auto samodzielnie steruje kierownicą, przyspiesza i hamuje, a kamera 360 stopni ułatwia manewrowanie nawet na wąskich parkingach.

Osoby często pokonujące długie trasy docenią system autonomicznej jazdy drugiego poziomu. Pozwala utrzymać się w pasie ruchu, zachować bezpieczny dystans od innych pojazdów oraz automatycznie dostosowuje prędkość do limitów. To znaczne ułatwienie redukujące zmęczenie i podnoszące komfort codziennej jazdy.

Zobacz, jak możesz obniżyć koszty naprawy samochodu!

24.11.202516:16

29 min

Volkswagen inwestuje 1,5 mld zł w elektryki w Polsce – co to oznacza dla rynku i gospodarki?

Volkswagen inwestuje 1,5 mld zł w produkcję elektrycznych samochodów w Polsce, tworząc innowacyjne centrum elektromobilności i 2500 nowych miejsc prac...

Motoryzacja

07.11.202510:05

17 min

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid recenzja i wartość dlaczego ten SUV zmienia rynek motoryzacyjny

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to wszechstronny SUV z innowacyjnym napędem, długim zasięgiem i komfortem, idealny na miasto i dalekie trasy. Sprawdź!...

Motoryzacja

05.11.202508:53

54 min

Dlaczego Stellantis wzywa Jeepy do serwisu w 2023 roku i jak sprawdzić, czy Twój pojazd jest objęty akcją?

Stellantis wzywa Jeepy do bezpłatnego serwisu 2023 z powodu wykrytych usterek hamulców, elektryki i poduszek powietrznych. Sprawdź swój VIN!...

Motoryzacja

03.11.202514:07

44 min

Audi najpopularniejszą marką samochodów w Niemczech – co stoi za sukcesem lidera rynku?

Audi to lider niemieckiego rynku aut premium, łączący innowacje, jakość i ekologię. Sprawdź, dlaczego wyprzedza BMW i Mercedesa!...

Motoryzacja

03.11.202510:07

85 min

Mercedes GLC 300e hybrydowy SUV premium – luksus i oszczędność w jednym samochodzie

Mercedes GLC 300e to luksusowy hybrydowy SUV plug-in łączący moc 320 KM, oszczędność paliwa i nowoczesne technologie dla komfortu i ekologii....

Motoryzacja

11.10.202505:48

6 min

Otwarcie dwujezdniowej Via Baltica w Polsce zmienia transport i rozwija regiony północno-wschodnie

Via Baltica w Polsce to nowoczesna dwujezdniowa trasa E67, która usprawnia transport, rozwija gospodarkę regionów i wzmacnia relacje z krajami bałtyck...

Motoryzacja

empty_placeholder