Kto może starać się o dopłatę?
Dopłata do odszkodowania OC - kiedy o nią wnioskować? |
|
Gdy wypłacone odszkodowanie jest za niskie |
![]() |
Gdy nie minęły 3 lata od decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego |
![]() |
Gdy szkoda była rozliczana kosztorysowo |
![]() |
Gdy w kosztorysie wystąpiły błędy |
![]() |
Gdy poszkodowany nie jest zadowolony z wysokości odszkodowania |
![]() |
Gdy nie została podpisana ugoda |
![]() |
W przypadku rezygnacji z naprawy, jak i po naprawie |
![]() |
Niezależnie od rodzaju szkody - częściowej lub całkowitej |
![]() |
Co zrobić, jeśli odszkodowanie zostało zaniżone? Jak starać się o dopłatę?
Procedura starania się o dopłatę do odszkodowania z OC sprawcy jest bardzo prosta. Wystarczy przesłać swoje zgłoszenie przez formularz znajdujący się na stronie. W zgłoszeniu powinny się znaleźć:
- kosztorys naprawy pojazdu
- decyzja ubezpieczyciela
- dokumentacja zdjęciowa (nieobowiązkowo)
Procedura ta jest znacznie prostsza niż odwołanie od decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego. Nie trzeba bowiem udowadniać swoich racji ani ponosić dodatkowych kosztów.
Gdy zgłoszenie zostaje już przyjęte, sprawa jest wnikliwie analizowana przez specjalistów. Po analizie obliczana jest wysokość odszkodowania z OC sprawcy. Na tej podstawie wypłaca się różnicę, czyli właśnie dopłatę do odszkodowania.
Dopłata do odszkodowania OC - jakie dokumenty są potrzebne?
Aby otrzymać dopłatę, nie trzeba starać się o żadne nowe dokumenty. Wystarczy, że prześlesz dokumenty związane z likwidacją szkody. Najważniejszym dokumentami w tym przypadku jest kosztorys sporządzony przez rzeczoznawcę oraz wydana decyzja ubezpieczyciela. Pamiętaj, że od wydania decyzji ubezpieczyciela nie może minąć 3 lata.
Można również dostarczyć kosztorys sporządzony przez niezależnego rzeczoznawcę lub wycenę warsztatu.
Drugą kategorią dokumentów jest dokumentacja związana z wypadkiem. Tutaj najważniejsze jest oświadczenie sprawcy lub notatka policyjna. Warto jednak zadbać o inne dokumenty potwierdzające wszystkie szkody, np.: zdjęcia zniszczonego samochodu.
Rekompensata szkód komunikacyjnych - co zrobić, gdy odszkodowanie zostało zaniżone?
Poszkodowani bardzo często uważają, że po otrzymaniu odszkodowania OC nic już nie da się zrobić. Dlatego godzą się na wypłatę zaniżonej części odszkodowania. Tymczasem główną rolą odszkodowania jest rekompensata wszystkich szkód. Oznacza to, że pieniądze wypłacane przez ubezpieczyciela muszą pokryć wszystkie straty i poniesione koszty. Procedura starania się o dopłatę do odszkodowania z polisy OC sprawcy nie jest skomplikowana, a daje ona wymierne korzyści.
Z jakiego powodu firma ubezpieczeniowa zaniżyła odszkodowanie?
Należy pamiętać, że w interesie Towarzystwa Ubezpieczeniowego nie leży wypłacanie wysokich odszkodowań. Odszkodowanie może zostać zaniżone np. ze względu na: wykorzystanie części zamiennych, a nie oryginałów do naprawy pojazdu, zaniżanie kosztów naprawy, czy wartości pojazdu, brak uwzględnienia kosztów samochodu zastępczego czy koniecznej do transportu pojazdu lawety.
Poradnik uzyskania dopłaty do odszkodowania OC z Helpfind
- Przejdź na stronę https://helpfind.pl/doplata-do-odszkodowania i skorzystaj z formularza
- Prześlij do bezpłatnej analizy kosztorys naprawy samochodu
- Odbierz dopłatę
- W kolejnym kroku formularza podaj swoje imię
- Uzupełnij dane kontaktowe – numer telefonu oraz adres e-mail
- Oczekuj na kontakt z Naszej strony – maksymalnie 48h
- W międzyczasie przygotuj potrzebne dokumenty związane z likwidacją szkody – kosztorys sporządzony przez rzeczoznawcę oraz decyzję ubezpieczyciela. Jeśli posiadasz kosztorys sporządzony przez niezależnego rzeczoznawcę lub wycenę warsztatu
- Przygotuj również dokumenty związane z wypadkiem – oświadczenie sprawcy lub notatkę sporządzoną przez Policję. Jeśli posiadasz jakiekolwiek dodatkowe dokumenty – jak np. zdjęcia zniszczonego pojazdu – je również przygotuj.
- Nasi specjaliści przeanalizują Twoją dokumentację i przedstawią ofertę dopłaty do zaniżonego odszkodowania. Wszystko odbędzie się bez zbędnych formalności