Ostre spięcie na linii Musk–Navarro. Szef Tesli nie przebiera w słowach
Elon Musk odpowiada na zarzuty Pete’a Navarro
Ostre spięcia między Elonem Muskiem a doradcą Donalda Trumpa, Pete'em Navarro, przyciągnęły uwagę mediów. Musk nie przebierał w słowach, określając Navarro mianem "idioty". Co spowodowało tak ostrą reakcję?
"Idiota" – burzliwa reakcja Muska na słowa doradcy Trumpa
Co wywołało tak ostrą odpowiedź Elona Muska?
Elon Musk zdecydowanie skrytykował Navarro za jego uwagi na temat pochodzenia części Tesli. "To, co mówi, to oczywiste kłamstwo. Tesla jest najbardziej amerykańską firmą produkującą samochody" – stwierdził, dodając, że Navarro "jest mniej bystry niż worek cegieł".
Navarro o Tesli: import komponentów z Azji
Navarro zarzucił Tesli, że wiele kluczowych części, takich jak baterie czy podzespoły elektroniczne, sprowadzanych jest z Azji. Podkreślił różnice między podejściem firmy Muska a polityką Trumpa, mówiąc: "Naszym celem jest, aby wszystko – od opon po silniki – było produkowane na terenie USA".
Tesla kontratakuje: rafineria litu w Teksasie i produkcja w USA
Inwestycja Tesli w Teksasie odpowiedzią na krytykę?
Tesla szybko odrzuciła oskarżenia. Sendil Pallani, wiceprezes firmy, zaznaczył, że fabryki w Teksasie i Nevadzie produkują kluczowe elementy, takie jak ogniwa akumulatorowe czy jednostki napędowe. Dodatkowo firma pracuje nad uruchomieniem w Teksasie rafinerii litu, co jeszcze bardziej umacnia lokalny charakter produkcji Tesli.
Giga Teksas i Giga Nevada: kluczowe lokalizacje produkcji Tesli
- fabryki Tesli w Teksasie i Nevadzie produkują kluczowe elementy,
- planowana rafineria litu w Teksasie zwiększy lokalną produkcję,
- produkcja ogniw akumulatorowych i jednostek napędowych wzmacnia pozycję Tesli jako lidera w USA.
Tesla liderem produkcji w USA? Porównanie z konkurencją
Tesla i Rivian: amerykańska produkcja na pierwszym miejscu
Dane analityczne pokazują, że Tesla oraz Rivian produkują swoje pojazdy na rynek amerykański wyłącznie na terenie USA.
Ford i GM: skąd pochodzą komponenty i pojazdy?
Tradycyjni producenci, tacy jak Ford i GM, osiągają niższy udział lokalnej produkcji:
- Ford – około 80%,
- GM – od 60% do 70%.
To potwierdza słowa Muska o przewadze Tesli w kontekście wkładu amerykańskiego w produkcję.