/

Nieruchomości
DHL zwiększa liczbę paczkomatów na święta jak skorzystać z nowych punktów odbioru

DHL zwiększa liczbę paczkomatów na święta jak skorzystać z nowych punktów odbioru

26.11.202518:11

11 minut

Udziel odpowiedzi na pytania

Uzyskaj dodatkowe pieniądze na remont

logo google

4,5/2644 opinie

Twoje dane są u nas bezpieczne

Na żywo

Dowiedz się, jak uzyskać dopłatę do zakupu nieruchomości!

Czym jest inicjatywa DHL zwiększająca liczbę paczkomatów na święta?

DHL rozszerza sieć paczkomatów na czas świąteczny, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie i usprawniając obsługę zamówień w najbardziej intensywnym okresie roku. Firma montuje nowe urządzenia w strategicznych punktach miasta, takich jak:

  • centra handlowe,
  • osiedla mieszkaniowe,
  • okolice głównych węzłów komunikacyjnych.

Wybór lokalizacji opiera się na szczegółowej analizie zwyczajów zakupowych oraz liczby przesyłek w danych rejonach.

Dynamiczny wzrost zamówień w sklepach internetowych skłania DHL do ciągłego dostosowywania rozwiązań logistycznych, aby sprostać sezonowym wyzwaniom.

Nowe paczkomaty są dostępne całodobowo, co umożliwia odbiór przesyłek w dowolnym, dogodnym dla użytkownika momencie, bez konieczności czekania na kuriera w domu.

Rozbudowa sieci paczkomatów ma również wymiar ekologiczny. Skoncentrowana dostawa wielu przesyłek do jednej lokalizacji:

  • zmniejsza liczbę przejazdów,
  • redukuje emisję dwutlenku węgla,
  • jest bardziej przyjazna dla środowiska niż tradycyjne, pojedyncze doręczenia.

Jakie korzyści niesie ze sobą zwiększenie liczby paczkomatów przez DHL w okresie świątecznym?

Rozbudowa sieci paczkomatów DHL w okresie świątecznym to szereg udogodnień dla klientów i operatora logistycznego. Dzięki większej liczbie punktów odbioru, tradycyjne formy dostaw są mniej obciążone podczas intensywnych zakupów.

Nowo uruchomione paczkomaty przyspieszają proces dostaw. W szczycie świątecznym, gdy liczba przesyłek wzrasta nawet o 30-40%, rozlokowanie kolejnych urządzeń pozwala DHL efektywnie rozdzielić strumień przesyłek. W efekcie odbiorcy otrzymują paczki 1-2 dni wcześniej niż przy standardowej dostawie kurierem.

Większa liczba paczkomatów oznacza skrócenie kolejek i mniej zatłoczonych punktów odbioru. W grudniu 2022 roku średni czas oczekiwania na odbiór paczki skrócił się o 15% dzięki dodatkowym urządzeniom.

Klienci zyskują także większą swobodę wyboru terminu odbioru przesyłki. Paczkę można odebrać o dowolnej porze dnia i nocy, co jest szczególnie ważne w przedświątecznym okresie. Aż 68% klientów wskazuje wygodę paczkomatów jako główną zaletę tej formy odbioru.

Zwiększona dostępność paczkomatów dociera również do mniejszych miejscowości, co umożliwia szybsze i łatwiejsze dostawy również poza dużymi miastami.

Optymalizacja tras i większa pojemność urządzeń przekładają się na znaczne oszczędności logistyczne. Dostarczanie wielu przesyłek do jednego paczkomatu jest aż o 23% tańsze niż tradycyjna dostawa pod drzwi każdego odbiorcy, co zwiększa konkurencyjność oferty DHL w okresie zwiększonego popytu.

Paczkomaty gwarantują również wysoką niezawodność odbioru przesyłek zimą, gdy warunki pogodowe utrudniają dostawy. Są zabezpieczone, a ryzyko nieudanych prób doręczenia spada praktycznie do zera. Szanse na odbiór za pierwszym razem rosną z 76% (dostawa do domu) do 99,8% w paczkomacie.

Rozwój sieci paczkomatów to korzyść także dla lokalnych przedsiębiorców, którzy mogą szybciej realizować wysyłki, zwiększając satysfakcję klientów i sprzedaż, zwłaszcza w gorącym okresie przedświątecznym.

W jaki sposób DHL realizuje zwiększenie liczby paczkomatów na święta?

DHL intensyfikuje rozbudowę sieci paczkomatów na święta, wdrażając szeroko zakrojony program inwestycyjny, który opiera się na precyzyjnych analizach zapotrzebowania. Firma wykorzystuje zaawansowane narzędzia analityczne do identyfikacji lokalizacji o największym popycie, zwłaszcza że w sezonie przedświątecznym liczba przesyłek wzrasta nawet o 30–40%.

Już od października DHL rozpoczyna instalację nowych punktów odbioru, które dzięki modułowej konstrukcji można uruchomić w ciągu zaledwie dwóch dni roboczych. Przed instalacją każda lokalizacja jest dokładnie analizowana pod kątem:

  • liczby mieszkańców i intensywności zakupów,
  • dostępności terenu i warunków technicznych,
  • potencjału długoterminowego wykorzystania infrastruktury po sezonie.

Priorytetem jest zwiększenie pojemności istniejących paczkomatów poprzez montaż dodatkowych modułów, co pozwala podnieść przepustowość nawet o 40%, bez konieczności natychmiastowego rozbudowywania sieci. Dopiero wtedy pojawiają się nowe urządzenia.

DHL wykorzystuje także mobilne paczkomaty, które można szybko przemieścić w zależności od potrzeb. To rozwiązanie sprawdza się szczególnie w okolicach centrów handlowych, gdzie w grudniu natężenie odbiorów i nadawań wzrasta nawet o 65%.

W celu zapewnienia płynności działania sieci firma wprowadziła system monitorowania w czasie rzeczywistym, który kontroluje stopień zapełnienia automatów. Gdy poziom przekracza 85%, system automatycznie informuje zespół logistyczny, co pozwala na:

  • natychmiastowe przekierowanie przesyłek do mniej obleganych punktów,
  • szybsze ustawienie kolejnych paczkomatów, jeśli jest taka potrzeba.

Podczas największego natężenia ruchu DHL uruchamia tymczasowe centra sortowania dedykowane jedynie przesyłkom trafiającym do paczkomatów. W ubiegłym roku działało ich pięć, co przyczyniło się do skrócenia czasu dostawy paczek o średnio 17 godzin.

Aby sprostać rosnącej liczbie zleceń, firma zwiększyła flotę obsługującą sieć i zatrudniła dodatkowo 120 kurierów pracujących w systemie zmianowym. Dzięki temu paczkomaty są regularnie uzupełniane, a cały proces dostarczania przesyłek przebiega sprawniej niż kiedykolwiek.

Jakie wyzwania mogą wystąpić przy zwiększaniu liczby paczkomatów przez DHL na święta?

W okresie przedświątecznym DHL dynamicznie rozbudowuje swoją sieć paczkomatów, co wiąże się ze skomplikowaną logistyką oraz wieloma wyzwaniami operacyjnymi. W czasie gwałtownego wzrostu liczby przesyłek firma musi błyskawicznie reagować na pojawiające się trudności.

Najważniejsze wyzwania to:

  • wybór nowych lokalizacji dla paczkomatów,
  • trudności związane z instalacją i uruchomieniem urządzeń,
  • wymagania dotyczące zabezpieczeń na zimę,
  • obsługa techniczna i szybkość reakcji na awarie,
  • radzenie sobie z nagłymi skokami liczby przesyłek,
  • decyzje dotyczące dalszego utrzymania dodatkowych paczkomatów po sezonie.

Wybór lokalizacji jest skomplikowany z powodu silnej konkurencji, która w święta wzrasta nawet o 45%. DHL musi walczyć o przestrzeń spełniającą wszystkie wymogi, a proces pozyskiwania pozwoleń w grudniu wydłuża się o około tydzień. Dodatkowo w blisko 25% przypadków niezbędne są inwestycje w instalację elektryczną.

Instalacja i uruchomienie nowych paczkomatów musi przebiegać bardzo sprawnie, gdyż aż 75% nowych maszyn ma działać niecały miesiąc przed świętami. To zwiększa ryzyko opóźnień i błędów.

Zimą urządzenia wymagają dodatkowych zabezpieczeń przed śniegiem i mrozem w ponad połowie lokalizacji. Ponadto ryzyko wandalizmu rośnie, a systemy elektroniczne są narażone na przeciążenia przez intensywne użytkowanie.

Liczba przesyłek rośnie nawet trzykrotnie w grudniu, co powoduje, że niemal co piąty paczkomat działa na granicy swojej pojemności. Firma musi na bieżąco monitorować sytuację i szybko reagować na problemy z przepływem paczek.

Obsługa techniczna musi działać sprawniej, dlatego firma:

  • skróciła czas reakcji na awarie do 8 godzin,
  • zwiększyła liczbę techników o ponad 33%,
  • pilnuje niezawodności systemów informatycznych, które są przygotowane na zwiększone obciążenia.

Wcześniejsze lata pokazały, że nagłe wzrosty przesyłek mogą przekraczać prognozy nawet o 70%. DHL wykorzystuje zaawansowane narzędzia prognozujące i szybko mobilizuje zespoły, aby uniknąć przeciążeń.

Po sezonie pojawia się wyzwanie decyzji o losach dodatkowych urządzeń. Analizy wskazują, że około 22% tymczasowych paczkomatów nie generuje zadowalającego ruchu. W rezultacie DHL musi starannie wybierać, które maszyny pozostawić, a które zdemontować lub przenieść.

Gdzie w Polsce można znaleźć nowe paczkomaty DHL dodane na święta?

DHL uruchomił na okres świąteczny nowe paczkomaty w strategicznych punktach kraju. Najwięcej nowych maszyn pojawiło się w największych aglomeracjach, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto, gdzie w grudniu zainteresowanie zakupami internetowymi potrafi wzrosnąć nawet o 70%.

W metropoliach paczkomaty łatwo znaleźć m.in. przy największych centrach handlowych, jak:

  • warszawskie Złote Tarasy,
  • Galeria Krakowska,
  • łódzka Manufaktura.

Maszyny stoją też na gęsto zamieszkałych osiedlach, gdzie jedna obsługuje od 3500 do 5000 osób, a także w sąsiedztwie kluczowych punktów transportowych – przy stacjach metra, przystankach kolejowych, autobusowych czy tramwajowych.

W średnich miastach powiatowych liczba paczkomatów wzrosła o 35%. Najnowsze urządzenia znalazły miejsce przy popularnych marketach spożywczych, takich jak:

  • Lidl,
  • Biedronka,
  • galerie handlowe,
  • duże parkingi sklepów wielkopowierzchniowych.

W mniejszych miejscowościach, gdzie wcześniej paczkomaty były trudno dostępne, sieć znacznie się powiększyła. W tym roku DHL postawił aż 120 nowych maszyn w miastach liczących poniżej 30 tysięcy mieszkańców, szczególnie w województwach:

  • mazowieckim (22 urządzenia),
  • śląskim (19),
  • wielkopolskim (17),
  • małopolskim (15),
  • dolnośląskim (14).

Tej zimy pojawiły się również mobilne paczkomaty – można je spotkać w 35 popularnych miejscowościach turystycznych w górach i nad morzem, gdzie znacząco zwiększa się ruch w trakcie ferii.

DHL dla wygody użytkowników przygotował na swojej stronie oraz w aplikacji interaktywną mapę lokalizacji nowych paczkomatów, dzięki czemu łatwo zlokalizować najbliższy punkt. Aplikacja umożliwia również sprawdzenie aktualnego zapełnienia urządzenia, co pozwala wybrać mniej obleganą maszynę.

Podczas szukania dostępnych paczkomatów w aplikacji nowe urządzenia oznaczone są symbolem śnieżynki, aby łatwiej było je odróżnić. Przy każdej lokalizacji widnieje też informacja o najmniej uczęszczanych godzinach, co pozwala uniknąć kolejek tuż przed świętami.

Warto wspomnieć, że w 42 miejscach DHL zainstalował maszyny o większej pojemności, które mieszczą o 40% więcej przesyłek niż standardowe modele. Można je znaleźć przede wszystkim na dużych osiedlach mieszkaniowych oraz przy kompleksach biurowych.

Zobacz, jak kupić dom na korzystnych warunkach!

26.11.202510:32

21 min

Rzeczywisty wzrost stopy bezrobocia – jakie czynniki najważniejsze wpływają na ten proces

Rzeczywisty wzrost bezrobocia – przyczyny, skutki gospodarcze i różnice wobec pułapki bezrobocia. Zrozum, co wpływa na rynek pracy w kryzysach!...

Nieruchomości

26.11.202508:40

15 min

Wzrost zdolności kredytowej Polaków - co wpływa na rekordowe możliwości finansowania mieszkaniowego

Dlaczego wzrosła zdolność kredytowa Polaków? Sprawdź, jak niższe stopy, rosnące pensje i stabilny rynek pracy ułatwiają dostęp do większych kredytów....

Nieruchomości

26.11.202506:59

46 min

Program Orka nowe okręty podwodne dla Polski klucz do bezpieczeństwa na Bałtyku

Program Orka to modernizacja polskiej marynarki – nowe okręty podwodne, rozwój przemysłu i wzmocnienie bezpieczeństwa na Bałtyku. Zapoznaj się!...

Nieruchomości

24.11.202520:02

8 min

Rozbudowa autostrady A2 w Lubelskim - kluczowe informacje o inwestycji i jej znaczeniu dla regionu

Rozbudowa autostrady A2 w Lubelskim to modernizacja ponad 16 km trasy, nowe węzły, pasy oraz ekoinnowacje. Poprawi transport i rozwój regionu! Kliknij...

Nieruchomości

24.11.202516:43

40 min

Nowe przepisy przeciwpożarowe 2026 – co zmienia się w budownictwie i jakie niosą konsekwencje?

Nowe przepisy przeciwpożarowe 2026 w Polsce podnoszą bezpieczeństwo budynków, ale zwiększają koszty i wymagania dla inwestorów i zarządców. Kliknij i...

Nieruchomości

24.11.202514:06

66 min

Rekordowy kontrakt PESA i Newag dla ORLEN Kolej klucz do modernizacji taboru i rozwoju transportu kolejowego

Rekordowy kontrakt ORLEN Kolej na 40 nowoczesnych lokomotyw od PESA i Newag za ponad 800 mln zł modernizuje tabor i wspiera polski przemysł kolejowy....

Nieruchomości

empty_placeholder