Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela wzór

Pobierz wzór umowy

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela to najczęściej jedyna droga do uzyskania wyższej rekompensaty. Sporządzenie pisma, które będzie poparte stosownymi argumentami, wymaga w pewnym stopniu znajomości prawa. Podobnie będzie z uzasadnieniem stanowiska, które należy przedstawić bardzo precyzyjnie.

Przeczytaj na co zwrócić uwagę podczas sporządzania odwołania od decyzji ubezpieczyciela oraz jakie załączniki będą wymagane. Możesz bezpłatnie pobrać gotowe odwołanie dostępne w wygodnym formacie

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela wzór — Dokument do pobrania
Wybierz format dokumentu do pobrania

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela

Kliknij poniżej, aby wygenerować gotowy dokument do pobrania

Co powinieneś wiedzieć o odwołaniu od decyzji ubezpieczyciela?

Coraz częstszą praktyką Towarzystw Ubezpieczeniowych jest zaniżanie odszkodowań. Niestety ma to miejsce w aż 99% przypadków. Nic więc dziwnego, że złożenie odwołania od krzywdzącej decyzji ubezpieczyciela, może być jedyną drogą do uzyskania wyższej rekompensaty.

Wbrew pozorom odwołanie od decyzji ubezpieczyciela nie jest takie proste w sporządzeniu. Przydatna jest znajomość prawa, aby móc wykorzystać stosowne jego zapisy w dokumencie odwołującym.

Aby udowodnić błąd popełniony przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe, należy przede wszystkim oprzeć się na opiniach czy kosztorysach.

Najlepiej jeśli sporządzi je niezależny rzeczoznawca lub warsztat samochodowy. Usługa takiej wyceny będzie oczywiście kosztowała, jednak w przypadku przyznania racji poszkodowanemu, koszty te zostaną mu zwrócone.

Ubezpieczalnie zaniżają kosztorysy na wiele różnych sposobów i liczą na to, że poszkodowany zgodzi się z ich decyzją. Tymczasem sporządzenie dokumentu odwołującego od decyzji ubezpieczyciela, może być słusznym rozwiązaniem dla poszkodowanego.

Co powinno zawierać odwołanie od decyzji ubezpieczyciela?

Podobnie jak w przypadku innych dokumentów, niezbędne będą wszystkie dane poszkodowanego i sprawcy. Nie można zapomnieć o numerze szkody, której dotyczy sprawa. W odwołaniu należy ująć realną kwotę o jaką się wnosi.

Najlepiej podać też numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelana (oczywiście w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku). Obowiązkowo należy załączyć kosztorys, sporządzony przez niezależnego rzeczoznawcę lub warsztat samochodowy. Jeżeli naprawa została wykonana wcześniej, trzeba do wniosku załączyć fakturę lub rachunek za usługi i zakup części.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym, powinno udzielić odpowiedzi na reklamację bez zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od daty otrzymania odwołania.

Odwołanie od zaniżonego kosztorysu

Kosztorysy naprawy samochodu mogą zawierać różne zapisy, które bezpośrednio przyczyniają się do zaniżonej kwoty odszkodowania. Z tym problemem spotykają się głównie kierowcy, którzy zdecydowali się na kosztorysowe rozliczenie szkody.

Zaletą tej metody rozliczenia jest z pewnością to, że pieniądze trafiają na konto poszkodowanego w ciągu kilku dni. Z drugiej strony trzeba liczyć się z sytuacją, w której kosztorys wystawiony przez ubezpieczyciela jest zaniżony.

Towarzystwa ubezpieczeniowe stosują głównie 3 zabiegi, które mają ogromny wpływ na wysokość odszkodowania.

1. Pierwszy trik polega na stosowaniu do naprawy pojazdu, części nieoryginalnych. Zgodnie z prawem, jeżeli pojazd w chwili kolizji czy wypadku posiadał zamontowane części oryginalne, to również w takie powinien zostać wyposażony z chwilą naprawy czy rozliczenia. Realia jednak są inne i bardzo często w rozliczeniu uwzględnia się tanie zamienniki.

2. Następnym zabiegiem jest uśrednianie stawek za pracę warsztatu naprawczego i lakierniczego. W skrajnych przypadkach stawki te są nawet dwukrotnie niższe od tych, obowiązujących na lokalnym rynku.

3. Trzecia sprawa to stosowanie tzw. rabatów na części lub wskaźników odchyleń na materiał lakierniczy. Takie praktyki są niedopuszczalne i przyczyniają się do wypłaty zaniżonych odszkodowań.

Jak wygląda pomoc kancelarii odszkodowawczej?

Specjalne firmy odszkodowawcze pomagają osobom poszkodowanym na wiele sposobów. Przede wszystkim doradzą w kwestii sporządzenia pisma odwołującego. Ponadto niemal każda firma tego rodzaju oferuje poszkodowanym kierowcom, odkup powstałej szkody w pojeździe.

Dzięki temu możliwa jest niemal natychmiastowa wypłata dodatkowych pieniędzy na konto pokrzywdzonego. Dlaczego tak sporo osób poszkodowanych decyduje się na kontakt z kancelariami?

Okazuje się, że samodzielne prowadzenie sprawy i dochodzenie dodatkowego odszkodowania od ubezpieczyciela jest nie tyle skomplikowane, co nieskuteczne. Dlatego też pomoc firm odszkodowawczych jest tak nieoceniona.

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela - najczęściej zadawane pytania (FAQ):

Ile mam czasu na odwołanie się od decyzji ubezpieczyciela?

Na przesłanie pisma reklamacyjnego jest masz 3 lata. Jeśli wypadek był skutkiem przestępstwa, a przeciwko kierowcy toczy się postępowanie sądowe, na złożenie pisma z odwołaniem jest aż 20 lat.

Kto i kiedy może napisać odwołanie od decyzji ubezpieczyciela?

Gdy kolizja lub wypadek miały miejsce 3 lata wcześniej, gdy przeciwko sprawcy zdarzenia toczy się sprawa w sądzie, gdy szkoda jest rozliczana kosztorysowo lub bezgotówkowo, gdy przyznana kwota nie wystarcza na naprawę.

Jak napisać odwołanie od decyzji ubezpieczyciela - poradnik:

  • Wejdź na stronę https://gen.helpfind.pl/odwolanie-od-decyzji-ubezpieczyciela/ i uzupełnij formularz.
  • Podaj datę decyzji ubezpieczyciela
  • Uzupełnij numer szkody komunikacyjnej
  • Uzupełnij numer szkody komunikacyjnej
  • Podaj wartość zgodnie z wyceną niezależnego rzeczoznawcy/warsztatu naprawczego
  • Podaj datę wyceny niezależnego rzeczoznawcy/warsztatu naprawczego, jeżeli ją posiadasz
  • Uzupełnij datę zdarzenia oraz markę pojazdu
  • Podaj model pojazdu
  • Wpisz jego rocznik
  • Podaj numer rejestracyjny swojego pojazdu
  • Wpisz numer swojego konta bankowego
  • Wybierz z listy towarzystwo ubezpieczeń
  • Podaj dane osobowe osoby poszkodowanej – imię oraz nazwisko
  • Podaj pełen adres poszkodowanego
  • Podaj numer telefonu poszkodowanego
  • W ostatnim kroku podaj swój adres e-mail, na który przesłany zostanie gotowy wzór dokumentu

Na co zwrócić uwagę wypełniając odwołanie?

  1. Sprawdź, czy dane osobiste są prawidłowe
  2. Pamiętaj o wpisaniu numeru szkody
  3. Podaj kwotę kompensaty o jaką wnosisz
  4. Pamiętaj o stosownych załącznikach

Jak napisać odwołanie od decyzji ubezpieczyciela?

Zapoznaj

się z decyzją ubezpieczyciela

Pozwól

rzeczoznawcy wycenić szkodę

Sporządź

pismo odwołujące

Załącz

kosztorys i wyślij pismo

Czekaj

na wypłatę kompensacji

Potrzebujesz pomocy
przy wypełnieniu dokumentów?

Zadzwoń po bezpłatną poradę 616 350 050 lub wyślij do nas wiadomość

Średnia ocena: 4.19

Artykuły na blogu