Chcesz zgłosić szkodę w Balcia Insurance? Jesteś we właściwym miejscu! Masz do wyboru kilka metod, ale warto znać ich zalety i ograniczenia. Dowiedz się, jak przebiega cały proces i jakie dokumenty przygotować, by uniknąć opóźnień. Pamiętaj również, że możesz sprawdzić kosztorys otrzymany od ubezpieczyciela i starać się o dopłatę.
Czym jest zgłoszenie szkody w Balcia Insurance?
Jakie są sposoby zgłoszenia szkody w Balcia Insurance?
Załączniki potrzebne do zgłoszenia szkody w Balcia – jakie dane i dokumenty należy uwzględnić?
Jak wygląda proces likwidacji szkody w Balcia?
Jak zgłosić szkodę z OC sprawcy w Balcia online – co zawiera formularz kontaktowy?
Jak postępować podczas zgłaszania szkody przez telefon w Balcia?
Mailowe zgłoszenie szkody w Balcia Insurance – o czym pamiętać?
Ile trzeba czekać na decyzję Balcia po zgłoszeniu szkody?
Jakie są terminy zgłoszenia szkody w Balcia Insurance?
Niesatysfakcjonująca kwota odszkodowania? Uzyskaj bezpłatną pomoc i odbierz dopłatę
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Czym jest zgłoszenie szkody w Balcia Insurance?
Zgłoszenie szkody w Balcia Insurance to pierwszy krok w procesie likwidacji szkody, podczas którego poszkodowany informuje o wystąpieniu zdarzenia firmę ubezpieczeniową, przedstawia wszystkie niezbędne dokumenty do potwierdzenia tego faktu i jasno deklaruje, że oczekuje odszkodowania za poniesione straty.
Po dokonaniu zgłoszenia, wnioskodawca otrzymuje numer szkody oraz szczegółowe wytyczne dotyczące następnych kroków, które należy podjąć, aby skutecznie zrealizować swoje roszczenie. Jeśli chce uniknąć ewentualnych opóźnień w wypłacie odszkodowania.
Jakie są sposoby zgłoszenia szkody w Balcia Insurance?
W Balcia Insurance może zgłosić szkodę na trzy różne sposoby:
- wypełniając formularz online – najczęściej wybierana metoda przez wnioskodawców, na tle konkurencji wyróżnia go prostota i zawarcie wszystkich wymaganych informacji na jednej stronie, ale należy się liczyć, że konieczne będzie potwierdzenie niektórych informacji, szczególnie jeśli dokumenty nie zostaną dołączone do wniosku;
- dzwoniąc na infolinię – szkodę z pomocą konsultanta można zgłosić także telefonicznie, ale taka możliwość jest ograniczona czasowo – to możliwe od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18;
- wysyłając e-mail – możesz rozpocząć proces, informując firmę o zdarzeniu wysyłając krótki e-mai i podając podstawowe dane, ale zadbaj, żeby Balcia miała wszystko, co potrzeba, aby skontaktować się w sprawie weryfikacji danych.
Przed wysłaniem formularza zapoznaj się z listą dokumentów, które będą wymagane przez ubezpieczyciela, a dołączenie ich na etapie zgłoszenia przyspieszy proces weryfikacji.
Załączniki potrzebne do zgłoszenia szkody w Balcia – jakie dane i dokumenty należy uwzględnić?
Przygotuj się do procesu zgłoszenia szkody przez zebranie odpowiednich danych. Jeśli będziesz mieć je wszystkie, wówczas cały proces przebiegnie szybko i sprawnie.
O jakie dane poprosi ubezpieczyciel
- numery rejestracyjne pojazdów biorących udział w kolizji lub wypadku,
- opis okoliczności zdarzenia,
- dane osobowe obu stron,
- dane właścicieli pojazdów – jeśli są inne, niż dane osób, które prowadziły auta podczas zdarzenia,
- dane kontaktowe do osoby zgłaszającej,
- numer konta, na które ma zostać przelane odszkodowanie.
Jakie załączniki są wymagane przy zgłoszeniu szkody do Balcia?
- oświadczenie sprawcy kolizji lub kopia notatki policyjnej,
- zdjęcia uszkodzeń pojazdu,
- kopia obu stron dowodu rejestracyjnego.
Jak wygląda proces likwidacji szkody w Balcia?
Zgłoszenie szkody to tylko część całego procesu likwidacji szkody. Kolejne będą już obowiązkiem ubezpieczyciela. Balcia Insurance otwarcie komunikuje na swojej stronie, ile czasu powinny zająć poszczególne etapy.
Co obejmuje proces zgłoszenia szkody w Balcia Insurance:
- Zgłoszenie szkody – przesłanie do Balcia informacji o zdarzeniu,
- Weryfikacja zgłoszenia – Balcia zweryfikuje poprawność wprowadzonych danych i podejmie dalsze kroki; według firmy potrwa 1-5 dni,
- Wycena szkody – po potwierdzeniu danych, ubezpieczyciel przejdzie do oszacowania, jaka kwota powinna zostać wypłacona – wysłane zdjęcia mogą nie wystarczyć, a wówczas przedstawiciel Balcia skontaktuje się i zaproponuje termin oględzin pojazdu; według firmy potrwa 1-14 dni,
- Decyzja i wypłata – kiedy wszystkie kolejne punkty zostaną wypełnione, pozostanie tylko wydanie decyzji i wypłata odszkodowania; według firmy potrwa 1-5 dni.

Jak zgłosić szkodę z OC sprawcy w Balcia online – co zawiera formularz kontaktowy?
Balcia Insurance na swojej stronie internetowej informuje, że już 70 procent wszystkich zgłoszeń trafia do firmy w formie online. Ponadto przedstawiciele firmy przekonują, że wystarczy 90 sekund do zarejestrowania zgłoszenia.
Czy tak faktycznie jest? Pierwszy krok zgłoszenia zdarzenia jest faktycznie maksymalnie uproszczony i skrócony, ale komunikat o 90 sekundach jest nieco przesadzony, co nie zmienia faktu, że procedura zgłoszenia szkody z OC sprawcy przebiega szybko.
Do formularza zgłoszenia szkody można przejść, klikając w menu w prawym górnym rogu strony, a następnie wybierając z listy "zgłoś szkodę" i wybierz rodzaj ubezpieczenia, z którego zgłaszasz szkodę.
W pierwszej kolejności wnioskodawca musi podać informacje o zdarzeniu – datę, godzinę, informacje czy ktoś został ranny. Następnie opisz chronologicznie zdarzenie.

W następnym etapie podaj numer rejestracyjny pojazdu, który zawinił w zdarzeniu. Następnie podaj dane poszkodowanego – numer rejestracyjny pojazdu, imię i nazwisko, PESEL, dane kontaktowe i adres. Ubezpieczyciel poprosi także o dane osoby prowadzącej pojazd, jeśli były inne niż dane właściciela auta.

Ostatnia część pozwala od razu na uzupełnienie załączników, ale jeśli nie masz przygotowanych plików, kontynuuj działanie. Jeśli jednak masz możliwość na dodanie załączników – zrób to. Dzięki temu przyspieszysz proces. Ubezpieczyciel wymaga oświadczenia sprawcy kolizji, zdjęć dowodu rejestracyjnego, a także zdjęć uszkodzonego pojadu. Dopuszczalne jest również dodanie dokładniejszej dokumentacji, które pomoże w szacowaniu wielkości odszkodowania jak np. zaświadczenia lekarskie czy zdjęcia z miejsca zdarzenia.
Na tym etapie firma zapyta również, czy potrzebujesz auto zastępcze. Pamiętaj również o wyrażeniu niezbędnych zgód do dalszego procesowania sprawy i wyborze sposobu przekazania odszkodowania.

Jak postępować podczas zgłaszania szkody przez telefon w Balcia?
Infolinia, na której można zgłaszać szkodę, działa pod numerem telefonu 222 742 222 i działa od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18.
Zanim zadzwonisz, przygotuj sobie wszystkie niezbędne dane dotyczące sprawcy oraz poszkodowanego. To znacznie usprawni proces.
Miej świadomość, że telefon do firmy nie zamknie całego procesu, bo niezbędne będzie potwierdzenie wystąpienia zdarzenia i danych uczestników. Podczas rozmowy dowiesz się szczegółów, w jaki sposób przesłać dokumenty do Balcia.
Mailowe zgłoszenie szkody w Balcia Insurance – o czym pamiętać?
Szybkiego zgłoszenia szkody można dokonać wysyłając e-mail na adres [email protected], jednak bez odpowiedzi ze strony ubezpieczyciela i nadania numeru szkody, nie można mieć pewności, że zgłoszenie zostanie przyjęte. Jeśli termin zgłoszenia szkody jest krótki (szkoda z AC), wówczas lepszym pomysłem będzie skorzystanie z pozostałych metod.
Nie ma ustalonej struktury maila ze zgłoszeniem szkody do Balcia, dlatego warto podać wszystkie informacji uznawane za pomocne przy weryfikacji szkody, jak numer polisy, dane sprawcy i poszkodowanego czy numery rejestracyjne pojazdów.
Ile trzeba czekać na decyzję Balcia po zgłoszeniu szkody?
Zgodnie z prawem Balcia ma maksymalnie 30 dni na wydanie decyzji o przyznaniu lub odmowie wypłaty odszkodowania. Tylko w nielicznych przypadkach termin musi zostać wydłużony (do 90 dni), o czym ubezpieczyciel jest zobligowany poinformować poszkodowanego i wytłumaczyć, dlaczego tak się stało.
W zdecydowanej większości przypadków pierwotne terminy zostają dochowane. Zgodnie z informacjami na stronie, Balcia twierdzi, że wszelkie procesy, od zgłoszenia szkody do podjęcia decyzji o wypłacie mogą zakończyć się w ciągu od 3 do 24 dni.
Jakie są terminy zgłoszenia szkody w Balcia Insurance?
Zgodnie z polskim prawem, masz 3 lata na zgłoszenie szkody z OC sprawcy niezależnie od towarzystwa ubezpieczeniowego, do którego zwracasz się po odszkodowanie. Jeśli do uszkodzenia samochodu doszło w wyniku przestępstwa, ten okres może wydłużyć się nawet do 20 lat.
Dużo mniej czasu jest na poinformowanie ubezpieczyciela o wykorzystaniu polisy AC. W takim przypadku mowa zwykle o 5 dniach, ale szczegóły warto sprawdzić w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) otrzymanych podczas zawarcia umowy.
Niezależnie od tego, jakie terminy ustala firma ubezpieczeniowa – pamiętaj, żeby nie zwlekać z rozpoczęciem procesu, bo opóźnienia działa wyłącznie na Twoją niekorzyść.
Niesatysfakcjonująca kwota odszkodowania? Uzyskaj bezpłatną pomoc i odbierz dopłatę
Niestety, na podstawie analizy tysięcy kosztorysów możemy powiedzieć, że większość odszkodowań z OC i AC jest wypłaconych w zbyt niskiej kwocie. Poszkodowanym należy się więcej, ale często nie mają świadomości o występujących zaniżeniach, albo prawach, jakimi dysponują.
Jeśli naprawiasz samochód, ale wypłacona kwota nie wystarczyła do doprowadzenia pojazdu do stanu sprzed zdarzenia, to wyraźny sygnał, że możesz ubiegać się o dopłatę do odszkodowania. Tym bardziej że taki proces nie musi kosztować Cię wiele czasu i przede wszystkim pieniędzy, bo zgłaszając się do Helpfind, otrzymasz bezpłatne wsparcie.

Jeśli w ciągu 3 ostatnich lat wypłacono Ci odszkodowanie, możesz przesłać otrzymane dokumenty do sprawdzenia, czy w kosztorysie nie zastosowano zaniżeń. Mogą to być np. nieadekwatne kwoty wynagrodzenia mechaników, użycie w wycenie tańszych zamienników części zamiast oryginalnych czy stosowanie współczynnika odchylenia, co nie będzie jasne i klarowne dla osoby, która na co dzień nie zajmuje się tematem odszkodowań albo motoryzacji.
Jeśli znajdziemy zaniżenia, wówczas zaproponujemy Ci kwotę dopłaty, która po dopełnieniu formalności znajdzie się na Twoim koncie nawet w ciągu 48 godzin roboczych. Jak to możliwe? Dzięki zastosowaniu cesji wierzytelności, która przeniesie na nas odpowiedzialność procesową – sami będziemy kontaktować się z ubezpieczycielem i doprowadzimy sprawę do końca – Ty w tym czasie będziesz cieszyć się wolnym czasem i pieniędzmi na koncie.
Proces otrzymania dopłaty do odszkodowania od Helpfind:
- Wypełnij formularz na stronie Helpfind.
- Dostarcz do analizy dokumenty od firmy ubezpieczeniowej: decyzję o odszkodowaniu oraz przesłany kosztorys naprawy.
- Poczekaj na kontakt naszego przedstawiciela, który przedstawi wyniki analizy i przedstawi ofertę dopłaty.
- Przyjmij propozycję i otrzymaj pieniądze nawet w ciągu 48 godzin od dopełnienia formalności.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Stan zgłoszenia szkody w Balcia – czy można sprawdzić?
Balcia nie ma dedykowanej strony, która pokazuje status sprawy. Informacje możesz uzyskać dzwoniąc na infolinię albo wysyłając wiadomość e-mail.
Jak szybko należy zgłosić szkodę z OC lub AC w Balcia Insurance?
Szkoda z OC – do 3 lat, szkoda z AC – do 5 dni, kradzież – niezwłocznie, do końca najbliższego dnia roboczego od uzyskania informacji o zdarzeniu.
Jakie są metody zgłoszenia szkody w Balcia?
Szkodę w Balcia można zgłosić przez formularz na stronie internetowej, telefonicznie lub mailowo.


Miłosz Marek
Redaktor
Doświadczony redaktor internetowy z biegłością w temacie odszkodowań. Jego specjalizacją jest problematyka szkód na pojazdach. Za główny cel stawia sobie tłumaczenie trudnych zagadnień z dziedziny prawa drogowego, ubezpieczeniowego i kredytowego na prosty i zrozumiały dla każdego język.
Poznajmy się
Poprzedni artykuł
Kod CVV – do czego służy, jak go chronić?
artykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii28.11.2024
13 min
Pomoc w uzyskaniu odszkodowania – bezpłatna analiza
Helpfind to lider rynku dopłat do odszkodowań online w Polsce. Bezpłatnie pomożemy w Twojej sprawie....
Samochód
26.07.2023
13 min
Jak napisać opis zdarzenia do odszkodowania?
Jak napisać opis zdarzenia do odszkodowania? To bardzo proste, jeśli zastosujesz się do porad zawartych w naszym artykule....
Samochód
26.03.2025
10 min
Nationale-Nederlanden zgłoszenie szkody – jak to zrobić, proces krok po kroku
Jak zgłosić szkodę w Nationale-Nederlanden? Sprawdź dostępne metody, potrzebne dane i co warto wiedzieć przed kontaktem z ubezpieczycielem....
Samochód
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line