Szkoda komunikacyjna może przydarzyć się w najmniej oczekiwanym momencie. Jeśli posiadasz polisę w Nationale-Nederlanden, warto wiedzieć, jak prawidłowo zgłosić zdarzenie, aby sprawnie uzyskać odszkodowanie. Dowiedz się, jakie opcje zgłoszenia są dostępne i jak się do tego przygotować.
Nationale-Nederlanden zgłoszenie szkody – proces, dostępne metody
Jakich dokumentów potrzebujesz do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w Nationale-Nederlanden?
Zgłoszenie szkody w Nationale-Nederlanden online – jak przebiega?
Ile mamy czasu na zgłoszenie szkody komunikacyjnej w Nationale-Nederlanden?
Proces likwidacji szkody w Nationale-Nederlanden i wypłaty odszkodowania – ile trwa, jak wygląda?
Czy zgłoszenie szkody w Nationale-Nederlanden może zostać odrzucone?
Wypłacone odszkodowanie za szkodę na pojeździe okazało się za niskie? Skorzystaj z pomocy Helpfind
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Nationale-Nederlanden zgłoszenie szkody – proces, dostępne metody
Nationale-Nederlanden to jedna z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce, która należy do międzynarodowej grupy NN Group, działającej w wielu krajach Europejskich. Oferuje swoim klientom proste produkty, które pomagają w zabezpieczeniu zdrowia, życia, mienia oraz finansów.
Jakie szkody możemy zgłosić w Nationale-Nederlanden?
- Szkody z ubezpieczenia na życie – śmierć, poważne zachorowanie, niezdolność do pracy.
- Szkody z ubezpieczenia zdrowotnego – koszty leczenia, operacje, pobyt w szpitalu.
- Szkody komunikacyjne – jeśli posiadasz OC/AC, możesz skorzystać z ochrony w razie kolizji lub uszkodzenia pojazdu.
- Szkody majątkowe – pożar, zalanie, kradzież z włamaniem, uszkodzenie mienia (także w ramach ubezpieczenia nieruchomości i ubezpieczenia domu).
- Szkody z ubezpieczenia podróżnego – koszty leczenia za granicą, utrata bagażu oraz opóźnienie lotu.
Szkody w Nationale-Nederlanden można zgłosić wyłącznie online, używając formularza, który jest dostępny na stronie internetowej firmy.

Klienci mogą liczyć na stałe wsparcie ze strony ubezpieczyciela, na każdym etapie zgłoszenia oraz likwidacji szkody.
Jakich dokumentów potrzebujesz do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w Nationale-Nederlanden?
Do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w Nationale-Nederlanden będziemy potrzebować odpowiedniej dokumentacji, aby cały proces przebiegł sprawnie i bez zbędnych komplikacji.
Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w Nationale-Nederlanden:
- notatka policyjna,
- szkic zdarzenia (jeśli został sporządzony),
- fotografie miejsca zdarzenia,
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- polisa OC/AC,
- oświadczenie sprawcy,
- dokument tożsamości,
- numer polisy,
- dane osobowe i kontaktowe,
- numer rachunku bankowego.
Zgłoszenie szkody w Nationale-Nederlanden online – jak przebiega?
- Wejdź na stronę internetową Nationale-Nederlanden, a potem kliknij w zakładkę "zgłoś zdarzenie".

- Z pośród dostępnych opcji wybierz rodzaj ubezpieczenia. W tym przypadku będzie to ubezpieczenie indywidualne.

- Zostaniesz przekierowany do zakładki "zgłoś zdarzenie w Moje NN". Zaloguj się do swojego konta NN i przejdź do kolejnych kroków.


- Wypełnij formularz i podaj informacje, takie jak: numer polisy, data i miejsce zdarzenia, a także szczegółowy opis okoliczności zdarzenia.
- Po wypełnieniu i przesłaniu formularza, doślij dokumenty (rachunki, zdjęcia uszkodzeń, dowód rejestracyjny, notatka policyjna).

- Kiedy prześlesz formularz wraz z dokumentami otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia, a Nationale-Nederlanden rozpocznie weryfikację i analizę Twojej sprawy.
Ile mamy czasu na zgłoszenie szkody komunikacyjnej w Nationale-Nederlanden?
W przypadku szkód komunikacyjnych w Nationale-Nederlanden obowiązują następujące terminy:
- Szkody z OC (odpowiedzialności cywilnej) – nie obowiązuje konkretny termin na zgłoszenie szkody, ale roszczenie przedawnia się po 3 latach od wystąpienia zdarzenia.
- Szkody z AC (autocasco) – termin zgłoszenia jest określany przez towarzystwo ubezpieczeniowe, ale zwykle wynosi 7 dni od daty zdarzenia. Może być jednak skrócony do 1 dnia, w sytuacji, kiedy dojdzie do kradzieży lub wandalizmu.
Proces likwidacji szkody w Nationale-Nederlanden i wypłaty odszkodowania – ile trwa, jak wygląda?
Zgłoszenie szkody to dopiero pierwszy krok. Równie ważne jest to, jak przebiega proces likwidacji oraz kiedy możemy spodziewać się wypłaty odszkodowania.
Jak przebiega proces likwidacji szkody w Nationale-Nederlanden?
- Zgłoszenie szkody – zgłoś szkodę za pośrednictwem formularza online.
- Weryfikacja i analiza – po otrzymaniu zgłoszenia, Nationale-Nederlanden rozpoczyna procedury (w tym również analizę dokumentacji).
- Decyzja odszkodowawcza – towarzystwo ubezpieczeniowe ma 30 dni od otrzymania kompletu dokumentów na podjęcie decyzji. Decyzja może być pozytywna (wypłata odszkodowania w całości), częściowa (wypłata części odszkodowania) oraz negatywna (odmowa wypłaty odszkodowania).
Ile trwa wypłata odszkodowania w Nationale-Nederlanden?
W przypadku pozytywnej decyzji, wypłata wystąpi w terminie, który został określony w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU), a środki są przesyłane przelewem na konto klienta.
Zazwyczaj odbywa się to w ciągu 30 dni kalendarzowych, ale kiedy wniosek jest niekompletny – wypłata może zostać opóźniona do momentu uzupełnienia brakującej dokumentacji.
Czy zgłoszenie szkody w Nationale-Nederlanden może zostać odrzucone?
Nie każde zgłoszenie szkody w Nationale-Nederlanden kończy się wypłatą odszkodowania. Sprawdź, w jakich sytuacjach firma może odmówić uznania szkody.
Kiedy zgłoszenie szkody może zostać odrzucone przez Nationale-Nederlanden?
- Nieobjęcie szkody polisą – jeżeli zdarzenie nie jest objęte zakresem ubezpieczenia, który został określony w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU), towarzystwo może odmówić wypłaty odszkodowania.
- Nieopłacona składka – brak opłaconej składki lub zaległości w płatnościach mogą spowodować zwieszenie odpowiedzialności ubezpieczyciela, a tym samym doprowadzić do odmowy uznania szkody.
- Naruszenie warunków polisy – brak zabezpieczeń, które są wymagane dla pojazdu może doprowadzić do odmowy wypłaty świadczenia. Dotyczy to również sytuacji, kiedy osoba ubezpieczona nie dopełniła obowiązku minimalizacji szkody.
- Niedostarczenie wymaganej dokumentacji – jeśli poszkodowany nie dostarczył dokumentów, takich jak: zdjęcia szkody, notatka policyjna i oświadczenie sprawcy, towarzystwo ubezpieczeniowe może wstrzymać decyzję lub odrzucić zgłoszenie.
- Przedawnienie roszczeń – w sytuacji, kiedy szkoda nie zostanie zgłoszona po ustawowym terminie (np. po upływie 3 lat od dnia zdarzenia), roszczenie zostanie przedawnione, a firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania.
- Umyślne lub rażące niedbalstwo – Nationale-Nederlanden może także odmówić wypłaty odszkodowania, jeżeli szkoda powstała w wyniku działania, które było celowe lub w wyniku poważnego zaniedbania ze strony ubezpieczonego (prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu).
Wypłacone odszkodowanie za szkodę na pojeździe okazało się za niskie? Skorzystaj z pomocy Helpfind
Zaniżone odszkodowanie z OC sprawcy to problem, z którym boryka się wielu poszkodowanych. Jeżeli otrzymana kwota nie pokrywa faktycznych kosztów naprawy, warto rozważyć skorzystanie z pomocy ekspertów – z pomocą Helpfind szybko uzyskasz dopłatę do rekompensaty.
Wystarczy, że wejdziesz na naszą stronę internetową i wypełnisz formularz kontaktowy, a potem prześlesz swój kosztorys do całkowicie bezpłatnej analizy, którą przeprowadzą nasi specjaliści.
Jeżeli stwierdzą, że dopłata do odszkodowania jest możliwa, wówczas zaproponujemy Ci ofertę odkupu Twojej szkody. Po jej akceptacji, gwarantowaną kwotę otrzymasz nawet w 48h po podpisaniu dokumentów. Jak to możliwe?
Wszystko dzięki cesji wierzytelności, upoważniającej nas do tego, abyśmy przejęli odpowiedzialność procesową w Twojej sprawie i załatwili wszystkie formalności z firmą ubezpieczeniową. Z nami zyskasz czas, oszczędzisz pieniądze i ograniczysz zmartwienia, a kwota, którą otrzymasz, nie ulegnie zmianie bez względu na ostateczny wyrok.
Co musisz zrobić, aby uzyskać dopłatę do odszkodowania z pomocą Helpfind?
- Wypełnij formularz ze strony Helpfind.pl.
- Prześlij kosztorys do bezpłatnej analizy.
- Oczekuj na kontakt ze strony naszych specjalistów oraz na decyzję dotyczącą dopłaty.
- W sytuacji, kiedy decyzja będzie pozytywna, po zaakceptowaniu naszej oferty i podpisaniu dokumentów, pieniądze dostaniesz na konto nawet w 48 godzin.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Od czego zależy wysokość odszkodowania wypłacanego w Nationale-Nederlanden?
Wysokość odszkodowania wypłacanego w Nationale-Nederlanden zależy od sumy ubezpieczenia w określonej polisie, rodzaju szkody i jej zakresu, wartości odtworzeniowej lub rynkowej uszkodzonego mienia, stopnia zużycia uszkodzonych elementów oraz limitów.
Czy w ramach ubezpieczenia w Nationale-Nederlanden mogę skorzystać z auta zastępczego po wystąpieniu kolizji?
Tak, w ramach ubezpieczenia turystycznego z Nationale-Nederlanden możesz skorzystać z auta zastępczego w przypadku kolizji, o ile takie ubezpieczenie zostało wykupione. Pomoc obejmuje podstawienie samochodu zastępczego, jeśli Twój pojazd nie nadaje się do dalszej jazdy.
Co się stanie jeśli zgłoszenie szkody zostanie przekazane po wymaganym terminie?
Jeśli zgłoszenie szkody zostanie przekazane po wymaganym terminie, Nationale-Nederlanden może odmówić wypłaty odszkodowania lub je ograniczyć – zwłaszcza jeśli opóźnienie miało wpływ na ustalenie okoliczności zdarzenia lub wysokości szkody.


Dominika Krysiak
Na bieżąco śledzi oraz analizuje sytuację Frankowiczów w Polsce. Stara się poruszać te problemy oraz tematy, które najbardziej interesują osoby posiadające kredyt w helweckiej walucie. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek i dobrego amerykańskiego kina.
Poznajmy się
Następny artykuł
WIBOR – co to jest i dlaczego wpływa na raty kredytu?
artykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii01.04.2025
13 min
Ile można wypłacić z bankomatu – zobacz limit dla swojego banku
Sprawdź, ile możesz wypłacić z bankomatu w 2025 roku. Poznaj limity i zasady wypłat....
Finanse
01.04.2025
16 min
Wymiana dowodu rejestracyjnego – kiedy jest konieczna i jak ją przeprowadzić?
Sprawdź, kiedy i w jakich sytuacjach trzeba wymienić dowód rejestracyjny. Poznaj procedurę krok po kroku, wymagane dokumenty oraz opłaty....
Samochód
01.04.2025
18 min
Dowód rejestracyjny – co zawiera, kiedy jest potrzebny?
Sprawdź, co warto wiedzieć o dowodzie rejestracyjnym – kiedy jest potrzebny, co zawiera i jak postępować w przypadku jego zgubienia lub wymiany....
Samochód
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line