W przypadku wystąpienia szkody komunikacyjnej, leasingobiorca EFL powinien działać szybko i zgodnie z określonymi zasadami. Dzięki temu możliwa będzie szybka likwidacja szkody i powrót do użytkowania przedmiotu leasingu. Sprawdź, jak wygląda cały proces krok po kroku, jakie dokumenty musisz przygotować i ile trwa procedura.
Jak działa Centrum likwidacji szkód EFL?
Jakie szkody możemy zgłosić w EFL?
Jakich dokumentów potrzebujemy do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w EFL?
Jak zgłosić szkodę w EFL?
Dlaczego warto skorzystać z usług EFL?
Jak wybrać najlepszy warsztat naprawczy?
Twoje odszkodowanie z OC sprawcy okazało się za niskie? Helpfind może Ci pomóc
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Jak działa Centrum likwidacji szkód EFL?
Centrum likwidacji szkód EFL (Europejski Fundusz Leasingowy) – to usługa, która wspiera leasingobiorców w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych. CLS koordynuje wszystkie etapy (zgłoszenie szkody, naprawę pojazdu oraz jego odbiór z warsztatu). Klienci mogą skorzystać z pomocy w zgłoszeniu szkody, w wyborze warsztatu oraz monitorowaniu przebiegu naprawy.
Usługi w Centrum likwidacji szkód (CLS) są dostępne wyłącznie dla osób, które mają auto w leasingu w Europejskim Funduszu Leasingowym.

Jakie szkody możemy zgłosić w EFL?
Klienci korzystający z leasingu w EFL mają możliwość zgłoszenia różnych szkód. Niezależnie od ich rodzaju, proces likwidacji przebiega według ustalonych zasad wynikających z umowy leasingu, a leasingobiorcy otrzymują wsparcie na każdym etapie procesu.
Szkody, które możemy zgłosić w EFL:
- Szkody komunikacyjne – uszkodzenia pojazdów powstałe w wyniku kolizji, działania osób trzecich lub wypadku. Klient ma możliwość zgłoszenia szkody częściowej – gdy uszkodzenia pojazdu nadają się do naprawy oraz całkowitą – gdy koszt naprawy przekracza wartość pojazdu.
- Szkody majątkowe – dotyczą uszkodzenia maszyn, sprzętu budowlanego lub elektronicznego. Do zgłoszenia możliwa jest szkoda całkowita – kiedy przedmiot leasingu nie nadaje się do dalszego użytku oraz częściowa – która obejmuje uszkodzenia, niewpływające na całkowitą utratę wartości sprzętu.
Jakich dokumentów potrzebujemy do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w EFL?
Jeśli chcemy zgłosić szkodę komunikacyjną w EFL musimy przygotować odpowiednią dokumentację, która umożliwi nam sprawną weryfikację zgłoszenia i rozpoczęcie procesu likwidacji.
Dokumenty niezbędne do zgłoszenia szkody:
- wypełniony formularz zgłoszenia szkody,
- dowód rejestracyjny pojazdu (kserokopia),
- prawo jazdy (kserokopia),
- notatka policyjna (jeżeli została sporządzona),
- szczegółowe dane dotyczące zdarzenia,
- numer polisy ubezpieczeniowej,
- dowód zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela,
- decyzja ubezpieczyciela o zakwalifikowaniu szkody, jako całkowitej (w przypadku szkód całkowitych).
Jak zgłosić szkodę w EFL?
Zgłoszenia w EFL możemy dokonać telefonicznie, dzwoniąc na infolinię Centrum Likwidacji Szkód. Warto zrobić to w dniu wystąpienia zdarzenia – wpłynie to na usprawnienie procesu likwidacji oraz przyspieszy procedurę.
Zgłoszenie szkody w EFL – prosty schemat krok po kroku:
- Zgłoś szkodę do ubezpieczyciela – w dniu zdarzenia skontaktuj się ze swoim zakładem ubezpieczeń, w celu zgłoszenia szkody. Będziesz potrzebować wypełnionego formularza zgłoszenia szkody, kopię dowodu osobistego oraz kopię prawa jazdy.
- Powiadom EFL – po zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela, skontaktuj się z EFL. Zadzwoń na infolinię, która działa od poniedziałku do piątku (71 377 77 77 lub 801 404 444).
- Skorzystaj z usługi CLS – jeśli zdecydujesz się na ten krok, w ramach usługi CLS, otrzymasz wsparcie na każdym etapie likwidacji szkody. Oferta obejmuje np. naprawę pojazdu bez kosztów VAT, auto zastępcze na czas naprawy oraz pomoc w wyborze warsztatu i monitorowanie naprawy.
- Prześlij niezbędne dokumenty – po rozmowie z konsultantem prześlij zgromadzoną dokumentację na adres mailowy [email protected].

Warto wiedzieć, że EFL udostępnia swoim klientom Portal KlientEFL, dzięki któremu mogą zgłaszać szkody komunikacyjne i uzyskać dostęp do informacji o umowie leasingu.

Dlaczego warto skorzystać z usług EFL?
Skorzystanie z usług EFL może przynieść znaczne korzyści (zwłaszcza dla firm). EFL oferuje elastyczne warunki leasingu, dlatego można je dostosować do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa, takich jak np. wybór między leasingiem operacyjnym a finansowym.
EFL zapewnia też swoim klientom szybką decyzję leasingową (wystawianą nawet w 24 godzin) i uproszczoną procedurę dla umów do 500 tys. zł netto, która jest bardzo korzystna dla średnich oraz małych przedsiębiorstw.
Co więcej, klienci mogą liczyć również na kompleksowe wsparcie, jakim jest Centrum Likwidacji Szkód (CLS), obejmujące: naprawę bez VAT i wypożyczenie samochodu zastępczego na czas naprawy.
Jak wybrać najlepszy warsztat naprawczy?
Wybór najlepszego warsztatu naprawczego w ramach umowy leasingowej jest ułatwiony dzięki Centrum Likwidacji Szkód, które rekomenduje autoryzowane serwisy.

EFL współpracuje z siecią wielu zaufanych warsztatów, które zapewniają wysoką jakość usług oraz terminowość napraw. Dodatkowo, EFL oferuje swoim klientom także monitorowanie procesu naprawy, co znacząco minimalizuje stres i zaangażowanie leasingobiorcy w sprawę.
Jednak jeżeli preferujesz wybór własnego warsztatu, EFL umożliwia także podjęcie samodzielnej decyzji w tym zakresie, pod warunkiem, że wybrany przez Ciebie serwis spełnia wszystkie wymagane standardy:
- warsztat jest autoryzowany przez producentów samochodów i posiada odpowiednie certyfikaty,
- serwis dysponuje profesjonalnym sprzętem,
- warsztat korzysta z oryginalnych części lub wysokiej jakości zamienników,
- klient musi otrzymać jasną informację o kosztach, zakresie prac i czasie naprawy.
Twoje odszkodowanie z OC sprawcy okazało się za niskie? Helpfind może Ci pomóc
Otrzymałeś odszkodowanie z OC sprawcy, ale jest wysokość nie pokryła pełnych kosztów naprawy? Takie sytuacje zdarzają się częściej, niż mogłoby się wydawać. Warto jednak wiedzieć, że nie musisz godzić się na zaniżoną kwotę – istnieją sposoby, by ubiegać się o dopłatę.
Jeśli chcesz uzyskać pomoc w tym zakresie, zgłoś się do Helpfind i wypełnij formularz dostępny na naszej stronie internetowej. Po przesłaniu kosztorysu do bezpłatnej analizy i podjęciu decyzji o przyznaniu dopłaty, przedstawimy Ci propozycję odkupu Twojej szkody, po której zaakceptowaniu, obiecaną kwotę otrzymasz w nawet 48 godzin od podpisania dokumentów.
Cesja wierzytelności upoważnia nas do przejęcia odpowiedzialności procesowej w Twojej sprawie i umożliwia nam załatwienie formalności związane z firmą ubezpieczeniową. Co więcej – kwota, którą zyskasz nie ulegnie zmianie, niezależnie od wyniku procesu.
Co musisz zrobić, aby skorzystać z usług, które oferuje Helpfind?
- Wejdź na stronę Helpfind.pl i wypełnij formularz kontaktowy.
- Prześlij kosztorys do analizy, która jest całkowicie bezpłatna.
- Poczekaj aż nasi specjaliści skontaktują się z Tobą i poinformują Cię o decyzji w sprawie dopłaty.
- Po akceptacji oferty, pieniądze otrzymasz nawet w ciągu 48h.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Kto zajmuje się wypłatą odszkodowania po zgłoszeniu szkody?
Po zgłoszeniu szkody w EFL (Europejskim Funduszu Leasingowym), wypłatą odszkodowania zajmuje się zakład ubezpieczeń, który obsługuje polisę klienta. EFL pełni rolę pośrednika, wspierając proces likwidacji szkody poprzez Centrum Likwidacji Szkód (CLS), ale ostateczne rozliczenie i wypłata odszkodowania należą do ubezpieczyciela.
Czy mogę otrzymać auto zastępcze w ramach najmu krótkoterminowego?
Tak, w wielu przypadkach istnieje możliwość skorzystania z auta zastępczego w ramach najmu krótkoterminowego, zwłaszcza gdy naprawa pojazdu trwa dłużej. Warunki zależą od polisy lub umowy z serwisem współpracującym.
Ile czasu trwa likwidacja szkody w EFL?
Czas likwidacji szkody w EFL zależy od rodzaju szkody, zakresu uszkodzeń, a także szybkości działania ubezpieczyciela. W przypadku ubezpieczeń obowiązkowych (np. OC), ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę odszkodowania od momentu zgłoszenia szkody. Jeśli wyjaśnienie okoliczności wymaga więcej czasu, termin może zostać przedłużony do 90 dni.


Dominika Krysiak
Na bieżąco śledzi oraz analizuje sytuację Frankowiczów w Polsce. Stara się poruszać te problemy oraz tematy, które najbardziej interesują osoby posiadające kredyt w helweckiej walucie. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek i dobrego amerykańskiego kina.
Poznajmy sięartykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii26.03.2025
10 min
Nationale-Nederlanden zgłoszenie szkody – jak to zrobić, proces krok po kroku
Jak zgłosić szkodę w Nationale-Nederlanden? Sprawdź dostępne metody, potrzebne dane i co warto wiedzieć przed kontaktem z ubezpieczycielem....
Samochód
28.03.2025
10 min
Trasti zgłoszenie szkody – proces krok po kroku, dopłata do odszkodowania
Musisz zgłosić szkodę w Trasti? Pomożemy Ci zrobić to szybko i bez problemów....
Samochód
27.03.2025
12 min
Balcia zgłoszenie szkody – jak wygląda proces, dostępne metody
Dowiedz się, jak przebiega cały proces w Balcia i jakie dokumenty przygotować, by uniknąć opóźnień w wypłacie....
Samochód
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line