Zgłoszenie szkody w Warcie jest pierwszym etapem do otrzymania odszkodowania z tego Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Dowiedz się, w jaki sposób możesz to zrobić, gdzie zgłosić szkodę, które dokumenty będą Ci potrzebne do uzyskania rekompensaty. Sprawdź również, ile czasu ma Warta na wypłatę Twojego odszkodowania i co zrobić, jeśli będzie ono zbyt niskie.
Jakich danych potrzebuję do zgłoszenia szkody w Warcie?
Zanim dowiesz się, jak zgłosić szkodę auta w Warcie, należy sprawdzić, jakie dane będą Ci potrzebne. Informując ubezpieczyciela o powstaniu szkody komunikacyjnej, należy przygotować:
- dane osoby zgłaszającej,
- informacje o pojazdach, biorących udział w zdarzeniu,
- dane świadków zdarzenia (jeśli są),
- numer polisy OC sprawcy,
- dokument potwierdzający powstanie szkody (np. notatkę policyjną lub oświadczenie sprawcy kolizji),
- opis zdarzenia.
Zgłoszenie szkody Warta – jak to zrobić?
Istnieje kilka sposobów na zgłoszenie szkody w Warta. Ubezpieczyciel umożliwia zgłoszenie szkody na kilka sposobów:
Stacjonarne zgłoszenie szkody Warta
Pierwszym z nich, jest zaniesienie kompletu dokumentów do stacjonarnego punktu Towarzystwa Ubezpieczeniowego. To rozwiązanie jest najpewniejszą możliwością zgłoszenia uszkodzeń auta – przy odebraniu dokumentacji, pracownik stacjonarnego punktu ubezpieczeń, musi wydać odpowiednie pismo, potwierdzającego zgłoszenie szkody Warta.
Z drugiej strony, liczba stacjonarnych punktów ubezpieczeń systematycznie się zmniejsza, głównie ze względu na rozwój technologiczny i przeniesienie wielu czynności do Internetu.
Zgłoszenie szkody Warta przez telefon
Innym sposobem na zgłoszenie szkody Warta Ubezpieczenia, jest kontakt telefoniczny. W tym celu należy zadzwonić pod jeden z podanych numerów telefonu:
- +48 22 23 22 738/+48 22 52 22 738 – całodobowe centrum operacyjne,
- 801 308 308 – kontakt dla numerów telefonicznych z Polski,
- +48 502 308 308 – kontakt dla numerów telefonicznych zza granicy.
W trakcie rozmowy konsultant przeprowadzi poszkodowanego przez wszystkie etapy zgłoszenia szkody Warta. Konieczne będzie przygotowanie i wysłanie potrzebnych dokumentów za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej.
Warto pamiętać, żeby bardzo uważnie słuchać wszystkiego, co mówi konsultant. Czasami zdarza się, że po etapie zgłoszenia szkody i otrzymaniu dokumentacji (np. po otrzymaniu fotografii uszkodzeń), konsultanci telefoniczni dzwonią do poszkodowanych ponownie, starając się nakłonić ich do zaakceptowania ugody. Akceptacja propozycji uniemożliwia ubieganie się o dopłatę do odszkodowania Warta. Jest to proces określany często jako odkup odszkodowania.
Zgłoszenie szkody Warta za pomocą tradycyjnej poczty
Kolejną możliwością na poinformowanie ubezpieczyciela o zdarzeniu drogowym, jest skorzystanie ze standardowej poczty. Mimo że ten sposób dostarczenia informacji i dokumentacji do ubezpieczyciela, wymaga wizyty w urzędzie pocztowym, to poszkodowany ma potwierdzenie nadania przesyłki.
Jeśli chcesz zgłosić szkodę w Warta Ubezpieczenia za pomocą poczty tradycyjnej, wszystkie dokumenty wraz z wnioskiem, należy przesłać na adres:
TUiR “WARTA” S.A.
Skrytka pocztowa nr 1020
00-950 Warszawa
Zgłoszenie szkody Warta przez Internet
Najpopularniejszą formą zgłoszenia szkody w Warcie jest skorzystanie z formularzy, które można znaleźć w na stronie Internetowej ubezpieczyciela.
Po wejściu na stronę www należy wybrać zgłoszenie szkody komunikacyjnej. W następnej kolejności konieczne będzie wypełnienie czterech formularzy – w pierwszym należy podać podstawowe informacje dotyczące zdarzenia, czyli datę i godzinę stłuczki, bądź kolizji oraz numer polisy sprawcy.
Drugi formularz wymaga danych dotyczących szkody: miejsce, w którym doszło do zdarzenia (adres lub punkt na mapie), a także szczegółowy opis kolizji lub wypadku. Warta wymaga również podania informacji dotyczących przyznania się sprawcy do winy oraz poinformowania policji o zdarzeniu.
Następnym krokiem jest podanie pełnych danych poszkodowanego oraz sprawcy. Na końcu, ubezpieczyciel wymaga załączenia podstawowych dokumentów, wymaganych do wypłaty odszkodowania.
Jeśli zastanawiasz się, jak sprawdzić szkodę w PZU, czy Allianz, to mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – jest to bardzo podobny proces do tego, który musisz przejść w przypadku Warty.
Zgłoszenie szkody Warta – jakie dokumenty są mi potrzebne?
Wiesz już, jak zgłosić szkodę w Warcie. Być może za jakiś pojawi się konieczność zgłoszenia szkody u innego ubezpieczyciela. Może to być np. Generali zgłoszenie szkody. Przyda Ci się wtedy zgłoszenie szkody wzór pisma, ale możesz też skorzystać z formularza, dostępnego poniżej.
Do zgłoszenia szkody w Warta i wypłaty odszkodowania, konieczne będzie skompletowanie i przesłanie odpowiednich dokumentów:
Niestety, brak któregokolwiek z nich, może być przyczyną zaniżenia lub całkowitej odmowy wypłaty odszkodowania. Warto przed zgłoszeniem szkody w Warta S.A., przygotować wszystkie wymagane zaświadczenia i wnioski, by nie spotkać się z odmową lub zaniżeniem.
Zgłoszenie szkody Warta – autocasco
Przed poinformowaniem Towarzystwa Ubezpieczeniowego o powstaniu uszkodzeń pojazdu, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: zgłoszenie szkody u swojego ubezpieczyciela czy sprawcy? W przypadku szkody z autocasco, złożenie dokumentów i wniosku o wypłatę odszkodowania, powinno nastąpić u ubezpieczyciela, u którego wykupiono polisę AC.
Istotną kwestią są wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, czyli sytuacje, w których Towarzystwo Ubezpieczeniowe nie wypłaci odszkodowania. Dodatkowo np. w przypadku kradzieży auta, jego właściciel musi zgłosić się do ubezpieczyciela najpóźniej w ciągu 12 godzin od złożenia zawiadomienia na policję. Wszystkie wyłączenia z odpowiedzialności Warta S.A., właściciele aut znajdą w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Sam proces zgłoszenia szkody z AC w Warta S.A. jest tożsamy z tym, co muszą zrobić kierowcy w przypadku szkody z OC sprawcy.
Zaniżone odszkodowanie Warta – co robić w takim przypadku?
Co do zasady, wypłata odszkodowania musi nastąpić maksymalnie 30 dni od chwili zgłoszenia szkody, chyba że ubezpieczyciel ma problem z ustaleniem okoliczności powstania zdarzenia – wówczas termin ten wydłuża się do 60 dni. Nie mniej jednak w większości przypodaków podstawowy termin w zupełności wystarcza na sporządzenie wyceny szkody i wypłaty odszkodowania.
W przypadku, gdy otrzymasz zaniżone odszkodowanie OC, możesz złożyć do ubezpieczyciela odwołanie. Niestety, samodzielne ubieganie się o wyższą kwotę odszkodowania jest bardzo trudne i czasochłonne.
Alternatywą dla samodzielnej walki z ubezpieczycielem jest skorzystanie z usług jednej z firm odszkodowawczych, takich jak Helpfind. Oferujemy darmową analizę sprawy, dzięki której dowiemy się, jaką dopłatę do odszkodowania powinieneś dostać. W dalszej kolejności skontaktuje się z Tobą nasz konsultant, w sprawie omówienia szczegółów umowy sprzedaży szkody OC.
Dzięki temu rozwiązaniu pieniądze mogą trafić na Twoje konto nawet w 48 godzin od podpisania umowy.
Co więcej, dajemy pisemną gwarancję w postaci zapisu w kontrakcie, stanowiącego o tym, że nawet w przypadku przegranej sprawy, nie zwrócimy się do Ciebie o zwrot wypłaconych Ci środków. To my bierzemy na siebie całe ryzyko straty pieniędzy!
Podsumowanie
- Zgłoszenia szkody komunikacyjnej Warta można dokonać za pomocą poczty tradycyjnej, telefonu, Internetu oraz poprzez samodzielną wizytę w stacjonarnym punkcie ubezpieczyciela,
- Wraz z wnioskiem zgłoszenia szkody, należy przekazać do ubezpieczyciela komplet dokumentów, potwierdzających powstanie i rozmiar szkody,
- Ubezpieczyciel po otrzymaniu informacji o szkodzie, ma 30 dni na wypłatę odszkodowania (w wyjątkowych sytuacjach jest to 60 dni),
- Od decyzji ubezpieczyciela przysługuje odwołanie, jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy firmy odszkodowawczej. Znacznie skraca to okres oczekiwania na dopłatę, minimalizuje ryzyko przegranej, a także ściąga z poszkodowanego obowiązek dopełnienia formalności.
Źródła:
Patryk Marzec
Redaktor
Redaktor, trudniący się głównie tematyką szkód na pojeździe oraz kredytów bankowych. W Helpfind zajmuje się tłumaczeniem trudnych zagadnień z dziedziny prawa drogowego, ubezpieczeniowego i kredytowego, na prosty i zrozumiały dla każdego język.
Poznajmy sięPoprzedni artykuł
Generali zgłoszenie szkody - jak to zrobić?
Następny artykuł
Kosztorys naprawy samochodu - to musisz wiedzieć
artykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii03.12.2024
15 min
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) – czym jest i jak może pomóc?
UFG to istotne wsparcie dla polskich kierowców. Zobacz, jak może Ci pomóc i co należy do jego obowiązków....
Samochód
28.11.2024
13 min
Pomoc w uzyskaniu odszkodowania – bezpłatna analiza
Helpfind to lider rynku dopłat do odszkodowań online w Polsce. Bezpłatnie pomożemy w Twojej sprawie....
Samochód
21.08.2024
11 min
Odszkodowanie za wypadek samochodowy – jak je otrzymać?
Dowiedz się, komu przysługuje odszkodowanie za wypadek samochodowy. Pamiętaj o dopłacie, którą możesz otrzymać....
Samochód
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line