Odszkodowania Helpfind

Zadzwoń po bezpłatną poradę
numer telefonu 616 350 050


  • Dopłaty do odszkodowań
      • Zaniżone odszkodowanie
      • Odkup szkody OC
      • Dopłata do odszkodowania
      • Dopłata do odszkodowania OC
      • Rzeczoznawca samochodowy
  • Szkody Komunikacyjne
      • Odszkodowania za wypadek komunikacyjny
      • Utrata wartości handlowej pojazdu
      • Samochód zastępczy
      • Odwołanie od decyzji
      • Szkoda całkowita
      • Wycena szkody samochodu
  • Szkody osobowe
      • Zgłoszenie wypadku
      • Wypadek w pracy
      • Wypadek w drodze do pracy
      • Wypadek przy pracy za granicą
      • Wypadki w rolnictwie
      • Renta po wypadku
      • Odszkodowanie za śmierć
      • Zadośćuczynienie za śmierć
      • Dziedziczenie OFE
      • Świadczenie pielęgnacyjne
      • Kredyt we frankach
  • Urazy
      • Złamanie żebra
      • Złamanie ręki
      • Złamanie nogi
      • Złamanie nosa
      • Złamanie obojczyka
      • Uraz kręgosłupa
      • Uszczerbek na zdrowiu
      • Rekompensata za złamanie
  • Do pobrania
      • Odwołanie od odszkodowania
      • Odwołanie od decyzji PZU
      • Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela
      • Wniosek o rentę ZUS
      • Oświadczenie o odliczeniu podatku VAT
      • Wzór wniosku UWH
      • Wzór oświadczenia sprawcy kolizji
      • Wzór wniosku o odszkodowanie
      • Umowa kupna sprzedaży samochodu
      • Szkoda całkowita odwołanie
      • Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu
      • Wniosek o zwrot prowizji bankowej
      • Odwołanie od decyzji – zalanie mieszkania
  • Wiedza
      • Odszkodowanie z OC
      • Dochodzenie odszkodowań
      • Świadczenia i zasiłki
      • Wypadki komunikacyjne
      • Wypadki w pracy
      • Wypadki śmiertelne
      • Prowizje bankowe
      • Dla frankowiczów
      • Opóżnione loty
  • Forum
ZGŁOŚ SZKODĘ
Powrót do bloga
Zgłoszenie szkody Warta

Zgłoszenie szkody Warta - o tym musisz pamiętać!

28 października 2021

Chcesz zgłosić szkodę w Warcie z tytułu własnego AC lub polisy OC sprawcy? Nie wiesz, które dokumenty należy przedstawić ubezpieczycielowi? Dowiedz się, jak zgłosić szkodę komunikacyjną krok po kroku.

Zweryfikuj kosztorys naprawy pojazdu

Warta zgłoszenie szkody telefon, online, pisemnie

Szkodę w Warcie możesz zgłosić przez telefon. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-21.00 oraz w soboty od godziny 8.00 do 16.00. Dostępne są dwa numery infolinii:

  • 801 308 308 - infolinia przeznaczona dla osób dzwoniących z terytorium Polski,
  • 502 308 308 - numer dla osób, które dzwonią z Polski lub z zagranicy.

Najwygodniejszą formą zgłoszenia szkody jest formularz internetowy. Wystarczy podać m.in. datę i godzinę zdarzenia, przedmiot szkody, z czyjego ubezpieczenia zgłaszana jest szkoda (własnego, sprawcy), przyczyna powstania szkody (uszkodzenia wyrządził inny pojazd, uszkodzenia wyrządziła osoba prywatna, za uszkodzenia odpowiada firma i lub jej pracownicy, uszkodzenia powstały podczas transportu pojazdu).

formularz zgłoszenia szkody w Warcie

Zawiadomienie o szkodzie możesz zgłosić także pisemnie. Formularz zgłoszeniowy oraz dokumenty trzeba wysłać na adres: Warta, skrytka Pocztowa nr 1020, 00-950 Warszawa 1.

W Warcie jest możliwość skorzystania z systemu BLS (Bezpośrednia Likwidacja Szkód).

Dokumenty - jakie są wymagane przez Wartę?

Zgłaszając szkodę komunikacyjną do Warty musisz przygotować następujące dane i dokumenty:

  • dane personalne osób uczestniczących w zdarzeniu drogowym,
  • numer polisy - OC sprawcy bądź autocasco,
  • numery rejestracyjne pojazdu,
  • oświadczenie sprawcy kolizji lub informacja o notatce policyjnej,
  • dokumentację zdjęciową.

Jeśli chcesz zgłosić kradzież pojazdu (ubezpieczenie AC), to dodatkowo będzie trzeba przedstawić: dowód rejestracyjny, kartę pojazdu (jeśli był wydana), komplet kluczyków oraz inne urządzenia służące do otwarcia drzwi pojazdu. Ponadto należy załączyć dokument potwierdzający, że kradzież została zgłoszona na policję.

Co po zgłoszeniu szkody? Kiedy wypłata odszkodowania?

Po przyjęciu zgłoszenia o szkodzie Warta przystępuje do likwidacji szkody. Pierwszym krokiem jest analiza dostarczonej przez poszkodowanego dokumentacji. Być może ubezpieczyciel będzie chciał potwierdzić przedstawione przez Ciebie okoliczności powstania szkody u sprawcy bądź zwrócić się do Policji o ich potwierdzenie (jeśli funkcjonariusze zostali wezwani na miejsce zdarzenia).

Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie oględzin pojazdu, na podstawie których rzeczoznawca samochodowy przygotowuje kosztorys naprawy. Termin i miejsce oględzin jest Tobą uzgadniane. Wypłata odszkodowania powinna nastąpić w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia szkody.

Wyjątkiem jest sytuacja, w której nie da się wyjaśnić wszystkich okoliczności, a one właśnie są niezbędne do ustalenia odpowiedzialności towarzystwa ubezpieczeniowego. Wówczas termin wypłaty odszkodowania może zostać wydłużony. Oczywiście ubezpieczyciel może także w uzasadnionych przypadkach odmówić przyznania świadczenia.

Zweryfikuj kosztorys naprawy pojazdu

Warta odszkodowania - ile powinno wynosić?

Odszkodowania z OC sprawcy są bardzo często zaniżone. W kosztorysie naprawy pojazdu pojawiają się ceny najtańszych zamienników zamiast oryginalnych, a więc sporo droższych. Taka praktyka nie jest prawidłowa, jeśli w uszkodzona część była oryginalna. Wówczas taka też powinna zostać uwzględniona w wycenie.

Przyczyną zbyt niskiego odszkodowania są także uśrednione stawki za robociznę. Tymczasem różnice mogą być spore - w zależności od lokalizacji warsztatu naprawczego. W większych miastach obowiązują zazwyczaj wyższe stawki za roboczogodzinę.

Kolejną rzeczą, którą możesz zaobserwować na otrzymanym od zakładu ubezpieczeń kosztorysie są przyznane na zakup części rabaty. Nierzadko jednak takie zniżki de facto uzyskują tylko serwisy samochodowe, które kupują spore ilości części motoryzacyjnych.

Zdarzają się także takie sytuacje, w których ubezpieczyciel rekomenduje naprawę uszkodzonej części. W większości przypadków jednak powinna zostać zamontowana nowa część.

Niska wypłata od zakładu ubezpieczeń może być spowodowana również tym, że kosztorys uwzględnia niewystarczającą ilość materiałów lakierniczych.

Warta odwołanie od decyzji i co jeszcze?

Warta odmówiła wypłaty odszkodowania albo Twoim zdaniem otrzymałeś zbyt mało? Do wyboru masz kilka rozwiązań.

Możesz samodzielnie składać reklamację, tj. odwołanie od decyzji. Najlepiej, jeśli złożysz odwołanie tradycyjną drogą pisemną lub udasz się do oddziału towarzystwa ubezpieczeniowego. Odpowiedź powinieneś otrzymać w ciągu 30 dni. Termin ten może jednak zostać wydłużony.

Po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej masz możliwość złożyć skargę na ubezpieczyciela do Rzecznika Finansowego. W jego kompetencjach nie leży jednak wpłynięcie na decyzję zakładu ubezpieczeń. De facto po kilku miesiącach postępowania może okazać się, że i tak nic w Twojej sprawie się nie zmieni. Wówczas kolejnym etapem może być postępowanie sądowe.

Alternatywnym rozwiązaniem jest dopłata do odszkodowania, którą możesz otrzymać w zaledwie kilka dni po spełnieniu minimum formalności. Pierwszym krokiem jest przesłanie dokumentów dot. szkody, czyli kosztorys naprawy samochodu oraz decyzje ubezpieczyciela.

Zweryfikuj kosztorys naprawy pojazdu

Na ich podstawie niezależni rzeczoznawcy analizują kosztorys pod kątem ewentualnych zaniżeń. Analiza jest wykonywana całkowicie bezpłatnie, a na jej wyniki trzeba czekać maksymalnie 3 dni robocze.

Wysokość dopłat jest różna, ale nierzadko jest to nawet wielokrotność wypłaconego przez ubezpieczyciela świadczenia. Po zaakceptowaniu oferty jedyną formalnością jest zawarcie umowy o cesję wierzytelności. Stroną w tej umowie jest cedent (dotychczasowy wierzyciel) oraz cesjonariusz (nabywca wierzytelności). Za sprzedaż szkody cedent otrzymuje uzgodnioną wcześniej kwotę.

Podsumowanie:

  1. Warta umożliwia zgłoszenie szkody przez telefon, internet oraz tradycyjną drogą pocztową.
  2. Składając zawiadomienie o szkodzie przygotuj następujące dane i dokumenty: dane osobowe poszkodowanego, dane sprawcy, numer polisy, oświadczenie sprawcy.
  3. Ubezpieczyciel powinien wypłacić odszkodowanie w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia.
  4. Odszkodowania z OC sprawcy często są zaniżone.
  5. Od decyzji ubezpieczyciela można się odwołać.
  6. Dopłata do odszkodowania to alternatywne rozwiązanie dla samodzielnej walki z ubezpieczycielem o wyższe świadczenie.

FAQ

Jak otrzymać samochód zastępczy z OC w Warcie?

Zgłoś do Warty, że w wyniku zdarzenia drogowego potrzebujesz auto zastępcze. Ubezpieczyciel w ramach OC sprawcy zorganizuje samochód i rozliczy się za jego wynajem z wypożyczalnią.

Jako poszkodowany możesz także wynająć samochód zastępczy na własną rękę. Wcześniej jednak warto zapoznać się z obowiązującymi w Warcie stawkami za najem aut zastępczych.

Jak zrobić zdjęcia uszkodzeń samochodu? Jakie są wymagania w Warcie?

Warta przygotowała specjalną instrukcję, jak zrobić zdjęcia szkody. Towarzystwo ubezpieczeniowe wymaga, aby wykonać dwa zdjęcia przodu i tyłu samochodu (z widocznymi bokami), zdjęcie stref uszkodzeń i zdjęcie z bliska uszkodzeń, zdjęcie licznika - przebiegu pojazdu, zdjęcie numeru VIN, zdjęcie dowodu rejestracyjnego pojazdu.

W przypadku pęknięć szyby zdjęcie poglądowe należy wykonać po przyklejeniu od wewnątrz białej kartki. Dodatkowo wymagana jest fotografia z oznaczeniem szyby i czujników przy lusterku (jeśli dany pojazd je posiada).

W jakim czasie należy zgłosić szkodę w Warcie?

Zgodnie z przepisami prawnymi na zgłoszenie szkody w Warcie lub u innego ubezpieczyciela masz aż 3 lata. Nie warto jednak aż tak długo czekać i zgłosić szkodę jak najszybciej. W ten sposób nie tylko szybciej otrzymasz odszkodowanie, ale i także unikniesz potrącenia z tytułu przyczynienia się do powiększenia wielkości szkody.

Czy warto zawrzeć ugodę z towarzystwem ubezpieczeniowym?

W zdecydowanej większości przypadków ugoda nie jest korzystnym rozwiązaniem. Pamiętaj, że ugoda praktycznie rzecz biorąc zamyka drogę do dochodzenia dalszych roszczeń i trudno jest ją wycofać - nawet jeśli została zawarta drogą telefoniczną.

Helpfind.pl - Agnieszka Książek - redaktor

Redaktor internetowy żywo zainteresowany tematyką odszkodowań. Swoją pracę w Helpfind rozpoczęła od tematów związanych z prawami pasażerów linii lotniczych, a konkretnie odszkodowań za odwołany, opóźniony lot lub odmowę wejścia na pokład z powodu overbookingu. Jej specjalizacją jest problematyka dot. zwrotów prowizji bankowych z tytułu wcześniejszej spłaty kredytu, rent powypadkowych oraz tzw. kredytów frankowych.

Helpfind.pl - odszkodowania online - logo

Twoja ocena: 0

Średnia ocena: 5.00

Poprzedni wpis Następny wpis

Czytaj także

Zaniżony kosztorys czy musisz iść... Zaniżony kosztorys nie musi doprowadzać do walki w sądzie 11 września 2017

Zaniżony kosztorys czy musisz iść do sądu?

Istnieje kilka sposobów na skuteczne odzyskanie godnego odszkodowania, a zaniżony kosztorys nie musi sprawiać, że kierowca będzie walczył w sądzie.

Odszkodowanie od pracodawcy co musisz... Jak starać się o odszkodowanie od pracodawcy i co możesz uzyskać 10 października 2017

Odszkodowanie od pracodawcy co musisz o nim wiedzieć

Niezależnie od przyczyn wypadku warto starać się o odszkodowanie od pracodawcy. Poza obowiązkowym świadczeniem z ZUS, przysługuje dodatkowe z OC...

Odszkodowanie z oc sprawcy wypadku... Odszkodowanie z oc sprawcy wypadku przysługuje osobie, która doznała obrażeń 07 lutego 2018

Odszkodowanie z oc sprawcy wypadku komunikacyjnego o czym pamiętać?

Odszkodowanie z oc sprawcy wypadku nie musi oznaczać, że nie zostanie wypłacona należna rekompensata. Osoba poszkodowana może się starać o...

Wypłata odszkodowania na podstawie kosztorysu... wypłata odszkodowania na podstawie kosztorysu 01 czerwca 2021

Wypłata odszkodowania na podstawie kosztorysu - o tym musisz wiedzieć!

Dowiedz się, na czym polega wypłata odszkodowania na podstawie kosztorysu i jak otrzymać więcej pieniędzy od ubezpieczyciela sprawcy.

Warta wypłata odszkodowania - ile... Warta wypłata odszkodowania 09 czerwca 2021

Warta wypłata odszkodowania - ile trzeba czekać?

Warta wypłata odszkodowania - ubezpieczyciel powinien wypłacić Tobie świadczenie w ciągu 30 dni. Sprawdź, jak to wygląda w praktyce.

Przerejestrowanie samochodu – o czym... przerejestrowanie samochodu 20 października 2022

Przerejestrowanie samochodu – o czym musisz pamiętać?

Przerejestrowanie samochodu – uniknij kary za nieprzerejestrowanie. Ile masz czasu na przerejestrowanie samochodu?

odszkodowania online

Sprawdź bezpłatnie wysokość Twojego odszkodowania

  • polecane
  • popularne

14.04.2023

Prowizja – co to jest? Dlaczego płacimy prowizję od kredytu?

07.11.2019

Zwrot prowizji bankowych a podatek dochodowy

20.07.2017

Dlaczego odszkodowania są coraz wyższe?

20.07.2017

Poznaj programy odszkodowawcze, które obliczą Twoją szkodę

16.12.2022

Dlaczego musisz zapłacić podatek dochodowy i co warto o nim wiedzieć

25.09.2017

Auto zastępcze z OC sprawcy odpowiadamy na pytania! - cz.2

22.09.2017

Samochód zastępczy z OC sprawcy Odpowiadamy na pytania! - cz.1

20.07.2017

Sprawdź swoje punkty karne

20.07.2017

Poznaj programy odszkodowawcze, które obliczą Twoją szkodę

obrazek

Pomoc prawna

  • Odszkodowanie z OC sprawcy
  • Odszkodowanie powypadkowe
  • Odszkodowanie komunikacyjne
  • Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela
  • Utrata wartości handlowej pojazdu
  • Oświadczenie sprawcy kolizji

Wsparcie

  • Do pobrania
  • Dochodzenie odszkodowań
  • FAQ
  • Kalkulator frankowicza

Firma

  • O nas
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Opinie
  • Regulamin
  • Polityka Prywatnosci

Szybki kontakt

Helpfind - zadzwoń 616 350 050

Helpfind - skontaktuj się z nami [email protected]

Dołącz do nas

Wypłata nawet tego samego dnia

obrazek

O terminowe dostarczenie
i dogodny odbiór dokumentów
od Klienta dba:

obrazek

Copyright © 2017 - 2023 |Centrum odszkodowań HelpFind.pl

Polityka prywatności
Akceptuję politykę plików cookies