/

Samochód
Zgłoszenie szkody Warta – o czym powinieneś wiedzieć?

Zgłoszenie szkody Warta – o czym powinieneś wiedzieć?

Patryk Marzec

Patryk Marzec

19.09.2023

Przeanalizujemy bezpłatnie, czy należy Ci się dopłata

logo google

4,4/1190 opinii

Twoje dane są u nas bezpieczne

Zgłoszenie szkody w Warcie jest pierwszym etapem do otrzymania odszkodowania z tego Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Dowiedz się, w jaki sposób możesz to zrobić, gdzie zgłosić szkodę, które dokumenty będą Ci potrzebne do uzyskania rekompensaty. Sprawdź również, ile czasu ma Warta na wypłatę Twojego odszkodowania i co zrobić, jeśli będzie ono zbyt niskie.

Jakich danych potrzebuję do zgłoszenia szkody w Warcie?

Zanim dowiesz się, jak zgłosić szkodę auta w Warcie, należy sprawdzić, jakie dane będą Ci potrzebne. Informując ubezpieczyciela o powstaniu szkody komunikacyjnej, należy przygotować:

  • dane osoby zgłaszającej,
  • informacje o pojazdach, biorących udział w zdarzeniu,
  • dane świadków zdarzenia (jeśli są),
  • numer polisy OC sprawcy,
  • dokument potwierdzający powstanie szkody (np. notatkę policyjną lub oświadczenie sprawcy kolizji),
  • opis zdarzenia.

Zgłoszenie szkody Warta – jak to zrobić?

Istnieje kilka sposobów na zgłoszenie szkody w Warta. Ubezpieczyciel umożliwia zgłoszenie szkody na kilka sposobów:

Stacjonarne zgłoszenie szkody Warta

Pierwszym z nich, jest zaniesienie kompletu dokumentów do stacjonarnego punktu Towarzystwa Ubezpieczeniowego. To rozwiązanie jest najpewniejszą możliwością zgłoszenia uszkodzeń auta – przy odebraniu dokumentacji, pracownik stacjonarnego punktu ubezpieczeń, musi wydać odpowiednie pismo, potwierdzającego zgłoszenie szkody Warta.

Z drugiej strony, liczba stacjonarnych punktów ubezpieczeń systematycznie się zmniejsza, głównie ze względu na rozwój technologiczny i przeniesienie wielu czynności do Internetu.

Zgłoszenie szkody Warta przez telefon

Innym sposobem na zgłoszenie szkody Warta Ubezpieczenia, jest kontakt telefoniczny. W tym celu należy zadzwonić pod jeden z podanych numerów telefonu:

  • +48 22 23 22 738/+48 22 52 22 738 całodobowe centrum operacyjne,
  • 801 308 308 kontakt dla numerów telefonicznych z Polski,
  • +48 502 308 308 – kontakt dla numerów telefonicznych zza granicy.

W trakcie rozmowy konsultant przeprowadzi poszkodowanego przez wszystkie etapy zgłoszenia szkody Warta. Konieczne będzie przygotowanie i wysłanie potrzebnych dokumentów za pomocą poczty tradycyjnej lub elektronicznej.

Warto pamiętać, żeby bardzo uważnie słuchać wszystkiego, co mówi konsultant. Czasami zdarza się, że po etapie zgłoszenia szkody i otrzymaniu dokumentacji (np. po otrzymaniu fotografii uszkodzeń), konsultanci telefoniczni dzwonią do poszkodowanych ponownie, starając się nakłonić ich do zaakceptowania ugody. Akceptacja propozycji uniemożliwia ubieganie się o dopłatę do odszkodowania Warta. Jest to proces określany często jako odkup odszkodowania.

Zgłoszenie szkody Warta za pomocą tradycyjnej poczty

Kolejną możliwością na poinformowanie ubezpieczyciela o zdarzeniu drogowym, jest skorzystanie ze standardowej poczty. Mimo że ten sposób dostarczenia informacji i dokumentacji do ubezpieczyciela, wymaga wizyty w urzędzie pocztowym, to poszkodowany ma potwierdzenie nadania przesyłki.

Jeśli chcesz zgłosić szkodę w Warta Ubezpieczenia za pomocą poczty tradycyjnej, wszystkie dokumenty wraz z wnioskiem, należy przesłać na adres:

TUiR “WARTA” S.A.
Skrytka pocztowa nr 1020
00-950 Warszawa

Zgłoszenie szkody Warta przez Internet

Najpopularniejszą formą zgłoszenia szkody w Warcie jest skorzystanie z formularzy, które można znaleźć w na stronie Internetowej ubezpieczyciela.

Po wejściu na stronę www należy wybrać zgłoszenie szkody komunikacyjnej. W następnej kolejności konieczne będzie wypełnienie czterech formularzy  – w pierwszym należy podać podstawowe informacje dotyczące zdarzenia, czyli datę i godzinę stłuczki, bądź kolizji oraz numer polisy sprawcy.

Drugi formularz wymaga danych dotyczących szkody: miejsce, w którym doszło do zdarzenia (adres lub punkt na mapie), a także szczegółowy opis kolizji lub wypadku. Warta wymaga również podania informacji dotyczących przyznania się sprawcy do winy oraz poinformowania policji o zdarzeniu.

Następnym krokiem jest podanie pełnych danych poszkodowanego oraz sprawcy. Na końcu, ubezpieczyciel wymaga załączenia podstawowych dokumentów, wymaganych do wypłaty odszkodowania.

Jeśli zastanawiasz się, jak sprawdzić szkodę w PZU, czy Allianz, to mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – jest to bardzo podobny proces do tego, który musisz przejść w przypadku Warty.  

Zgłoszenie szkody Warta – jakie dokumenty są mi potrzebne?

Wiesz już, jak zgłosić szkodę w Warcie. Być może za jakiś pojawi się konieczność zgłoszenia szkody u innego ubezpieczyciela. Może to być np. Generali zgłoszenie szkody. Przyda Ci się wtedy zgłoszenie szkody wzór pisma, ale możesz też skorzystać z formularza, dostępnego poniżej.

Do zgłoszenia szkody w Warta i wypłaty odszkodowania, konieczne będzie skompletowanie i przesłanie odpowiednich dokumentów:

Jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w Warcie?

Niestety, brak któregokolwiek z nich, może być przyczyną zaniżenia lub całkowitej odmowy wypłaty odszkodowania. Warto przed zgłoszeniem szkody w Warta S.A., przygotować wszystkie wymagane zaświadczenia i wnioski, by nie spotkać się z odmową lub zaniżeniem.

Zgłoszenie szkody Warta – autocasco

Przed poinformowaniem Towarzystwa Ubezpieczeniowego o powstaniu uszkodzeń pojazdu, należy odpowiedzieć sobie na pytanie: zgłoszenie szkody u swojego ubezpieczyciela czy sprawcy? W przypadku szkody z autocasco, złożenie dokumentów i wniosku o wypłatę odszkodowania, powinno nastąpić u ubezpieczyciela, u którego wykupiono polisę AC.

Istotną kwestią są wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, czyli sytuacje, w których Towarzystwo Ubezpieczeniowe nie wypłaci odszkodowania. Dodatkowo np. w przypadku kradzieży auta, jego właściciel musi zgłosić się do ubezpieczyciela najpóźniej w ciągu 12 godzin od złożenia zawiadomienia na policję. Wszystkie wyłączenia z odpowiedzialności Warta S.A., właściciele aut znajdą w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Sam proces zgłoszenia szkody z AC w Warta S.A. jest tożsamy z tym, co muszą zrobić kierowcy w przypadku szkody z OC sprawcy.

Zaniżone odszkodowanie Warta – co robić w takim przypadku?

Co do zasady, wypłata odszkodowania musi nastąpić maksymalnie 30 dni od chwili zgłoszenia szkody, chyba że ubezpieczyciel ma problem z ustaleniem okoliczności powstania zdarzenia – wówczas termin ten wydłuża się do 60 dni. Nie mniej jednak w większości przypodaków podstawowy termin w zupełności wystarcza na sporządzenie wyceny szkody i wypłaty odszkodowania.

W przypadku, gdy otrzymasz zaniżone odszkodowanie OC, możesz złożyć do ubezpieczyciela odwołanie. Niestety, samodzielne ubieganie się o wyższą kwotę odszkodowania jest bardzo trudne i czasochłonne.

Alternatywą dla samodzielnej walki z ubezpieczycielem jest skorzystanie z usług jednej z firm odszkodowawczych, takich jak Helpfind. Oferujemy darmową analizę sprawy, dzięki której dowiemy się, jaką dopłatę do odszkodowania powinieneś dostać. W dalszej kolejności skontaktuje się z Tobą nasz konsultant, w sprawie omówienia szczegółów umowy sprzedaży szkody OC.

Dzięki temu rozwiązaniu pieniądze mogą trafić na Twoje konto nawet w 48 godzin od podpisania umowy. 

Co więcej, dajemy pisemną gwarancję w postaci zapisu w kontrakcie, stanowiącego o tym, że nawet w przypadku przegranej sprawy, nie zwrócimy się do Ciebie o zwrot wypłaconych Ci środków. To my bierzemy na siebie całe ryzyko straty pieniędzy!

Podsumowanie

  • Zgłoszenia szkody komunikacyjnej Warta można dokonać za pomocą poczty tradycyjnej, telefonu, Internetu oraz poprzez samodzielną wizytę w stacjonarnym punkcie ubezpieczyciela,
  • Wraz z wnioskiem zgłoszenia szkody, należy przekazać do ubezpieczyciela komplet dokumentów, potwierdzających powstanie i rozmiar szkody,
  • Ubezpieczyciel po otrzymaniu informacji o szkodzie, ma 30 dni na wypłatę odszkodowania (w wyjątkowych sytuacjach jest to 60 dni),
  • Od decyzji ubezpieczyciela przysługuje odwołanie, jednak zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy firmy odszkodowawczej. Znacznie skraca to okres oczekiwania na dopłatę, minimalizuje ryzyko przegranej, a także ściąga z poszkodowanego obowiązek dopełnienia formalności.

Źródła:

  1. warta.pl
  2. zgloszenie-szkody.pl
  3. kidp.pl
Patryk Marzec

Patryk Marzec

Redaktor

Redaktor, trudniący się głównie tematyką szkód na pojeździe oraz kredytów bankowych. W Helpfind zajmuje się tłumaczeniem trudnych zagadnień z dziedziny prawa drogowego, ubezpieczeniowego i kredytowego, na prosty i zrozumiały dla każdego język.

Poznajmy się

artykuły na naszym blogu

Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań

Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!

Czytaj więcej z tej kategorii
Samochód zastępczy z AC, kiedy nie można się ubiegać

26.04.2024

13 min

Samochód zastępczy z AC – czy polisa gwarantuje pojazd?

Samochód zastępczy to w wielu przypadkach wybawienie po kolizji lub wypadku. Co w przypadku, gdy zamierzamy skorzystać z ubezpieczenia autocasco?...

Samochód

Samochód zastępczy z OC sprawcy – kiedy i komu przysługuje?

23.04.2024

11 min

Samochód zastępczy z OC sprawcy – na co uważać

Samochód zastępczy z OC sprawcy to przywilej poszkodowanych. Dowiedz się, jak z niego skorzystać....

Samochód

likwidacja szkody z OC sprawcy krok po kroku

11.04.2024

15 min

Likwidacja szkody z OC sprawcy krok po kroku – jak wygląda proces?

Likwidacja szkody z OC sprawcy krok po kroku – sprawdź, jak wygląda ten proces, na co powinieneś uważać i gdzie zgłosić się po odszkodowanie....

Samochód

empty_placeholder

Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe

Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu

Bezpłatna analiza dokumentacji

Brak opłat wstępnych

Jesteśmy niezależnym ekspertem

Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia

Bezpłatna analiza 0 zł

Zgłoś sprawę on-line