Zgłoszenie szkody do MTU to pierwszy krok do otrzymania odszkodowania – niezależnie od tego, czy chodzi o polisę OC sprawcy, czy Twoje ubezpieczenie AC. Warto znać przebieg likwidacji szkody, by uniknąć pomyłek, które mogą opóźnić wypłatę lub zmniejszyć jej wysokość. Po otrzymaniu decyzji od ubezpieczyciela koniecznie sprawdź kosztorys – możesz mieć prawo do dodatkowej wypłaty.
Czym jest zgłoszenie szkody w MTU?
Jakie są sposoby zgłoszenia szkody komunikacyjnej w MTU?
Jakie dane są potrzebne do zgłoszenia szkody w MTU?
Jakie dokumenty są wymagane w procesie zgłoszenia szkody?
Jak wygląda proces zgłoszenia szkody w MTU?
Jakie są terminy zgłoszenia szkody w MTU?
Jak zgłosić szkodę w MTU przez formularz online?
Telefoniczne zgłoszenie szkody w MTU – co musisz wiedzieć?
Czy warto korzystać z listownego albo osobistego zgłoszenia szkody w MTU?
Jakie są korzyści ze zgłoszenia szkody online w MTU?
Niska kwota odszkodowania? Zgłoś się po dopłatę do Helpfind
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Czym jest zgłoszenie szkody w MTU?
Zgłoszenie szkody w MTU (Moje Towarzystwo Ubezpieczeniowe) to niezbędny krok umożliwiający poinformowanie ubezpieczyciela o zdarzeniu objętym polisą. Tylko po dokonaniu zgłoszenia możliwe jest uzyskanie odszkodowania.
Każdy kierowca życzy sobie, żeby wiedza o kontakcie z towarzystwem ubezpieczeniowym nie była mu potrzebna, ale dobrze jest znać procedury oraz wymagania, które sprawią, że proces likwidacji szkody będzie przebiegał szybko i bezproblemowo.
Jakie są sposoby zgłoszenia szkody komunikacyjnej w MTU?
MTU, podobnie jak inne towarzystwa ubezpieczeniowe, daje Klientom kilka możliwości na zgłoszenie szkody – od bardziej tradycyjnych jak kontakt z przedstawicielem w punkcie obsługi, po rozmowę telefoniczną lub wypełnienie formularza online. To sprawia, że każdy z poszkodowanych powinien znaleźć sposób odpowiedni dla siebie.
W MTU szkodę możesz zgłosić poprzez:
- formularz online – polecana i najbardziej dostępna opcja – możliwość zgłoszenia szkody przez cały rok, 24 godziny na dobę, we własnym tempie na uzupełnienie formularza i zapoznanie się z dodatkowymi dokumentami;
- kontakt z infolinią – konsultanci, którzy pomogą w zgłoszeniu szkody, są gotowi od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 pod numerem 58 555 65 00.
- wysłanie dokumentów do siedziby firmy – jeśli uważasz, że będziesz w stanie samodzielnie przygotować wniosek i zawrzeć w nim wszystkie wymagane informacje, możesz przygotować dokumenty i przesłać je na adres: ERGO Hestia, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot.
- kontakt z przedstawicielem ERGO Hestia SA – zarówno MTU, jak i MTU24.pl to marki należące do grupy ERGO Hestia – nie mają swoich biur i punktów obsługi, ale po pomoc można udać się do przedstawicieli ERGO Hestia,
- konto iHestia – zasoby MTU są ściśle powiązane z ERGO Hestią, dlatego szkodę komunikacyjną można zgłosić również przez system iHestia i internetowe konto klienta, co będzie dobrą opcją przy Bezpośredniej Likwidacji Szkody (BLS) lub zgłoszeniu szkody z polisy AC.
Jakie dane są potrzebne do zgłoszenia szkody w MTU?
Aby zgłosić szkodę w MTU, potrzebnych będzie zebranie kilku kluczowych informacji. Te usprawnią cały proces w trakcie wypełniania wniosku bądź rozmowy z przedstawicielem towarzystwa ubezpieczeniowego. Przygotuj następujące dane:
- numer polisy,
- dane osobowe osoby ubezpieczonej – imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz numer kontaktowy,
- informacje o pojeździe – numer rejestracyjny, marka, model oraz rocznik,
- dane właściciela pojazdu,
- okoliczności zdarzenia – data, miejsce oraz wyjaśnienie okoliczności zdarzenia,
- numer VIN pojazdu,
- lista świadków,
- urazy i straty powstałe w wyniku kolizji lub wypadku.
Jakie dokumenty są wymagane w procesie zgłoszenia szkody?
Poprawne wypełnienie wniosku to nie wszystko. W procesie likwidacji szkody ważne jest skompletowanie dokumentacji, która jednoznacznie potwierdzi wcześniej podane informacje i sprawi, że towarzystwo ubezpieczeń zweryfikuje podane dane.
Do wniosku o zgłoszenie szkody przygotuj:
- oświadczenie sprawcy kolizji – jego dołączenie może znacznie ułatwi zgłoszenie, bo znajdą się tam dane uczestników zdarzenia, szczegóły dotyczące okoliczności zdarzenia oraz przyznanie się sprawcy do spowodowania kolizji; oświadczenie może zostać zastąpione przez notatkę policyjną z miejsca zdarzenia,
- dokumentacja potwierdzającą szkody – na przykład zdjęcia lub raporty,
- kserokopia dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy.
Jak wygląda proces zgłoszenia szkody w MTU?
Proces zgłaszania szkody w MTU składa się z kilku kluczowych etapów, które pomagają ubezpieczycielowi skutecznie przeprowadzić likwidację.
Na początek należy wypełnić odpowiedni formularz zgłoszeniowy, który jest dostępny online. Ważne jest, aby uzupełnić je dokładnymi danymi osobowymi i szczegółowym opisem zdarzenia. Następnie należy przygotować kompletną dokumentację dotyczącą szkody. Powinna ona zawierać m.in. oświadczenie sprawcy wypadku lub notatkę policji sporządzone na miejscu oraz inne istotne materiały, które ułatwią ocenę sytuacji przez MTU. Staranność w przygotowaniu dokumentów znacząco skraca czas rozpatrywania sprawy.
Kiedy wszystkie materiały są gotowe, warto skontaktować się z infolinią MTU, która udzieli niezbędnych informacji i wsparcia. Zgłoszenia można dokonać na wiele sposobów.
Jakie są terminy zgłoszenia szkody w MTU?
Pamiętaj, że im dłużej zwlekasz ze zgłoszeniem szkody do ubezpieczyciela, tym później na Twoje konto trafi odszkodowanie. Przy likwidacji szkody z OC sprawcy masz bardzo dużo czasu, ale jego upływ nie będzie działać na Twoją korzyść.
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, kierowca ma prawo ubiegać się o odszkodowanie z polisy OC winnego przez 3 lata od momentu zdarzenia. Okres wydłuża się dodatkowo nawet do 20 lat, jeśli do uszkodzenia samochodu doszło w wyniku występku lub przestępstwa.
Sytuacja znacznie zmienia się, gdy likwidacja szkody następuje z własnej polisy. W takim przypadku czas zgłoszenia ma znaczenia. Szczegóły regulują Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) dołączone do każdej umowy. Najczęściej kierowcy mają 7 dni na powiadomienie firmy o szkodzie, a w szczególny przypadkach, takich jak kradzież pojazdu – zwykle 1 dzień roboczy.
Jak zgłosić szkodę w MTU przez formularz online?
Firma MTU i MTU24.pl jednoznacznie wskazują formularz internetowy jako podstawowy i preferowany sposób na zgłoszenie szkody komunikacyjnej. Na stronie MTU odnośnik do formularza internetowego znajduje się na pierwszym kafelku w menu widocznym na stronie.

W przypadku strony mtu24.pl chcąc zgłosić szkodę, należy wybrać "obsługa" w menu, a następnie "zgłoś szkodę".

W obu przypadkach osoba zgłaszająca zostanie przeniesiona na serwis w domenie ergohestia.pl. Obsługa polisy należy do obowiązku właściciela obu marek, więc cały proces wygląda identycznie jak zgłoszenie szkody w ERGO Hestia.

Jeśli nie posiadasz numeru polisy (sprawcy albo własnej – w zależności od tego, z czyjego ubezpieczenia będzie likwidowana szkoda), nie przebrniesz przez pierwszy etap zgłoszenia szkody. Z tego powodu dokładnie przygotuj informacje i dokumenty związane z kolizją, o których pisaliśmy wcześniej w tym artykule. Jeśli zgromadzisz wszystkie dane, postępuj zgodnie ze wskazówkami, aż Twoja szkoda otrzyma swój unikatowy numer.
Telefoniczne zgłoszenie szkody w MTU – co musisz wiedzieć?
Infolinia MTU gdzie możliwe jest zgłoszenie szkody, jest dostępna od poniedziałku do piątku od 8 do 18.
Przy wyborze tej metody pamiętaj, że prędzej czy później i tak konieczne będzie przesłanie zgromadzonej dokumentacji – internetowo lub tradycyjną pocztą.
Czy warto korzystać z listownego albo osobistego zgłoszenia szkody w MTU?
Przy osobistym zgłoszeniu szkody należy udać się do punktów ERGO Hestia. Jeśli decydujesz się na takie rozwiązanie – zadbaj o należyte przygotowanie tak, aby wszystkie formalności załatwić podczas jednej wizyty.
Decydując się na przygotowanie wszystkich dokumentów i przesłanie ich do firmy ubezpieczeniowej celem zgłoszenia szkody, musisz pamiętać, że taki proces może być długi. Na stronie MTU nie ma żadnych wskazówek, w jaki sposób powinien zostać przygotowany dokument zgłoszenia. Wówczas występuje niebezpieczeństwo wysłania niekompletnego wniosku, co może utrudnić lub opóźnić otrzymanie odszkodowania.

źródło: nfm.com.pl.
MTU pozostawia klientom wolną rękę – można zgłaszać sprawy osobiście i korespondencyjnie, jednak znacznie powszechniejszą metodą jest poinformowanie ubezpieczyciela o zdarzeniu przez formularz internetowy.
Jakie są korzyści ze zgłoszenia szkody online w MTU?
Zgłaszanie szkód online w MTU niesie ze sobą szereg korzyści, które znacznie podnoszą komfort obsługi klientów. Przede wszystkim, klienci mają możliwość szybkiego i wygodnego rozpoczęcia procesu likwidacji szkody. Nie muszą pojawiać się osobiście w biurze, co oszczędza czas i energię. Wypełnienie formularza można zrealizować w dogodnym dla siebie momencie oraz miejscu.
Inną istotną zaletą jest opcja śledzenia statusu zgłoszenia z poziomu Internetu. Klienci mogą bez trudu sprawdzić, na jakim etapie znajduje się rozpatrywanie ich sprawy, co zwiększa poczucie kontroli i bezpieczeństwa. W przypadku pytań czy niejasności łatwo można uzyskać wsparcie online, co czyni cały proces jeszcze bardziej przystępnym.
Dzięki temu, że zgłoszenie szkody odbywa się w formie elektronicznej, ubezpieczyciel ma ułatwiony dostęp do potrzebnych dokumentów, co może przyspieszyć czas wypłaty odszkodowania. Klient unika również zbędnych formalności związanych z przynoszeniem papierowych dokumentów. Wszystkie te atuty sprawiają, że zgłaszanie szkód online w MTU zyskuje na popularności i staje się coraz bardziej preferowanym rozwiązaniem wśród osób ubezpieczonych.
Niska kwota odszkodowania? Zgłoś się po dopłatę do Helpfind
Niestety, w wielu przypadkach poszkodowani w kolizjach są niezadowoleni z wysokości otrzymanego odszkodowania, które często nie pokrywa nawet kosztów naprawy pojazdu. Mimo niezadowolenia nie szukają możliwości na otrzymanie dodatkowych pieniędzy, a uzyskanie dopłaty do odszkodowania może być dla nich bardzo prostą procedurą.
Wystarczy zgłosić się do Helpfind – lidera rynku dopłat do odszkodowań online w Polsce. Firma bezpłatnie pomoże rozwiązać Twój problem. Wystarczy przesłać kosztorys oraz decyzję otrzymaną od ubezpieczyciela, a nasi specjaliści bezpłatnie sprawdzą, czy dokumenty zawierają zaniżenia. Jeśli tak, możesz otrzymać dodatkowe środki.

Po wykonaniu analizy nasi specjaliści skontaktują się z Tobą i potwierdzą, czy w Twoim kosztorysie znaleziono zaniżenia. W takim przypadku poinformujemy Cię, jaką kwotę możemy przelać na Twoje konto w ramach dopłaty. To możliwe dzięki cesji wierzytelności – przejmiemy odpowiedzialność procesową, sami zajmiemy się sprawą, a Ty otrzymasz przelew nawet w ciągu 48 godzin roboczych od podpisania umowy i dostarczenia jej do naszej firmy.
Na współpracy z Helpfind możesz tylko zyskać, więc jeśli w ostatnich 3 latach zdarzyło Ci się zgłaszać szkodę, prześlij do nas dokumenty i sprawdź, czy możesz liczyć na dodatkowe środki.
Jak uzyskać dopłatę do odszkodowania od Helpfind?
- Wypełnij krótki formularz na naszej stronie.
- Prześlij kosztorys oraz decyzję o przyznaniu odszkodowania.
- Poczekaj na wynik bezpłatnej analizy i naszą odpowiedź.
- Zaakceptuj ofertę i otrzymaj przelew nawet w ciągu 48 godzin od dopełnienia formalności.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Zgłoszenie szkody w MTU a MTU24.pl – jakie są różnice między firmami?
MTU i MTU24.pl to dwie różne marki należące do Grupy ERGO Hestia. Ich oferta jest kierowana do różnych grup docelowych, kładą nacisk na inne komunikowanie swojej oferty, ale finalnie mają tego samego właściciela i np. mają taki sam formularz online do zgłoszenia szkody.
Jakie są metody zgłoszenia szkody w MTU?
W MTU można zgłosić szkodę: online, telefonicznie, osobiście (w oddziale ERGO Hestii) lub korespondencyjnie.
Ile czasu ma MTU na rozpatrzenie zgłoszenia szkody?
Zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce, ubezpieczyciel ma 30 dni na wydanie decyzji, którą może przedłużyć do 90 dni, uprzednio informując zgłaszającego i tłumacząc, dlaczego do tego doszło.


Miłosz Marek
Redaktor
Doświadczony redaktor internetowy z biegłością w temacie odszkodowań. Jego specjalizacją jest problematyka szkód na pojazdach. Za główny cel stawia sobie tłumaczenie trudnych zagadnień z dziedziny prawa drogowego, ubezpieczeniowego i kredytowego na prosty i zrozumiały dla każdego język.
Poznajmy się
Poprzedni artykuł
Cena gazu dla firm – ile wynosi w 2025 roku?

Następny artykuł
Proama zgłoszenie szkody – jak przebiega i ile trwa procedura?
artykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii28.11.2024
13 min
Pomoc w uzyskaniu odszkodowania – bezpłatna analiza
Helpfind to lider rynku dopłat do odszkodowań online w Polsce. Bezpłatnie pomożemy w Twojej sprawie....
Samochód
01.04.2025
13 min
Ile można wypłacić z bankomatu – zobacz limit dla swojego banku
Sprawdź, ile możesz wypłacić z bankomatu w 2025 roku. Poznaj limity i zasady wypłat....
Finanse
23.04.2024
11 min
Samochód zastępczy z OC sprawcy – na co uważać
Samochód zastępczy z OC sprawcy to przywilej poszkodowanych. Dowiedz się, jak z niego skorzystać....
Samochód
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line