/

Samochód
Trasti zgłoszenie szkody – proces krok po kroku, dopłata do odszkodowania

Trasti zgłoszenie szkody – proces krok po kroku, dopłata do odszkodowania

Miłosz Marek

Miłosz Marek

28.03.2025

Przeanalizujemy bezpłatnie, czy należy Ci się dopłata

logo google

4,4/1938 opinii

Twoje dane są u nas bezpieczne

Musisz zgłosić szkodę? Zrób to szybko i bez problemów! Warto wiedzieć, jakie informacje są niezbędne, aby uniknąć opóźnień i niepotrzebnych formalności. Przeczytaj, jak krok po kroku przebiega likwidacja szkody w Trasti. Co więcej, jeśli przyznana kwota nie pokrywa pełnych kosztów naprawy, pomożemy Ci ubiegać się o dodatkowe środki.

Czym jest zgłoszenie szkody w Trasti?

Zgłoszenie szkody w Trasti stanowi istotny etap w procesie likwidacji szkód. To wtedy klienci informują firmę o swoich roszczeń po wystąpieniu zdarzeń objętych polisą. Dotyczy to różnych rodzajów polis, takich jak ubezpieczenia komunikacyjne, domowe czy na życie.

Kluczowe jest, aby poszkodowani dobrze rozumieli, jak przebiega ten proces, ponieważ to on uruchamia procedurę rozpatrywania roszczenia przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Do skutecznego zgłoszenia szkody niezbędne jest przekazania informacji oraz dokumentów, które potwierdzają zaistniałe zdarzenie. Wybór metody zgłoszenia zależy od ich indywidualnych preferencji oraz sytuacji.

W jaki sposób można zgłosić szkodę w Trasti?

Klienci Trasti oraz osoby zgłaszające z polisy OC sprawcy mają do wyboru cztery metody zgłoszenia szkody do firmy:

  • online – wypełnij formularz w kilkanaście minut, dodaj załączniki i poczekaj na weryfikację ze strony firmy; to obecnie najczęściej wybierana i najszybsza metoda na rozpoczęcie procesu likwidacji szkody w Trasti,
  • telefonicznie – kontakt za pośrednictwem infolinii jest możliwy od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20 pod numerem telefonu 22 250 93 73,
  • mailowo – wypełniony druk zgłoszenia szkody można przesłać na adres [email protected],
  • listownie – ta sama wersja formularza może być dostarczona także w wersji drukowanej do głównej siedziby firmy w Polsce.

Jakie dokumenty są potrzebne do zgłoszenia szkody w Trasti?

Zgłoszenie szkody musi być poparte dokumentami. Nawet najdokładniej wypełniony wniosek nie będzie miał mocy, jeśli nie będzie można go zweryfikować.

Do tego potrzebne będą dokumenty i dane takie jak:

  • oświadczenie sprawcy kolizji lub notatka policyjna z miejsca zdarzenia,
  • dowód rejestracyjny pojazdu poszkodowanego,
  • zdjęcia potwierdzające dojście do zdarzenia,
  • numer polisy, z której będzie likwidowana szkoda,
  • dane osobowe uczestników zdarzenia (imię, nazwisko, PESEL, numer prawa jazdy),
  • numer konta bankowego, na które ma zostać przelane odszkodowanie,
  • dane właścicieli pojazdów, jeśli są inne, niż kierujących podczas zdarzenia.

Proces likwidacji szkody w Trasti – jak wygląda?

  1. Zarejestruj szkodę poprzez zgłoszenie – wybierz jedną z preferowanych metod zgłoszenia szkody i wypełnij wniosek.
  2. Wyślij niezbędne dokumenty – wypełniony dokument musi zostać poparty dokumentami, takimi jak oświadczenie sprawcy kolizji, notatka policyjna czy dowód rejestracyjny.
  3. Wybież ścieżkę likwidacji szkody – dla małych szkód oględziny można wykonać samodzielnie przy pomocy smartfona, przy większych niezbędna będą oględziny w warsztacie lub wykonane przez rzeczoznawcę Trasti.
  4. Ustalenie odpowiedzialności – towarzystwo ubezpieczeniowe potrzebuje czasu na sprawdzenie dostarczonych dokumentów oraz weryfikację danych. Po wykonaniu wszystkich poprzednich kroków ma wszystko, żeby ocenić zdarzenie i wydać decyzję.
  5. Decyzja i wypłata odszkodowania – oczekuj werdyktu w Twojej sprawie i kwoty, jaką wypłaci firma.

Jak zgłosić szkodę online w Trasti – co zawiera formularz kontaktowy?

Na stronie trasti.pl znajdź sekcję "zgłoś szkodę". W wersji na komputery jest dostępna w górnym menu – button tuż obok logotypu firmy.

zgłoszenie szkody w trasti online

Jak postępować podczas procesu zgłoszenia szkody online w Trasti:

  1. Po rozpoczęciu procesu zgłaszania szkody wybierz czego dotyczy zgłoszenie.
trasti zgłoszenie szkody
  1. Uzupełnij podstawowe zdane o zdarzeniu: podaj z czyjego ubezpieczenia ma zostać zlikwidowana szkoda, kto był poszkodowany w kolizji lub wypadku. Podaj numer polisy sprawcy.
trasti zgłoszenie podstawowe dane
  1. Wpisz dane osoby zgłaszającej i wyraź zgodę na informowanie o przebiegu sprawy komunikacją elektroniczną.
trasti zgłoszenie podstawowe dane
  1. Podaj dane osoby poszkodowanej oraz rozmiarach uszkodzeń, które powstały w wyniku zdarzenia.
  2. Uzupełnij informacje na temat sprawcy kolizji lub wypadku oraz właściciela pojazdu, który doprowadził do szkody.
  3. Poinformuj o dodatkowych czynnikach, które mogą wpłynąć na procesowanie sprawy.
  4. Przejdź do podsumowania, sprawdź poprawność danych i prześlij wniosek do Trasti.

Jak postępować podczas zgłaszania szkody przez telefon w Trasti?

Jeśli chcesz zgłosić szkodę w Trasti telefonicznie, zadzwoń pod numer 22 250 93 73. Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20.

Zanim wykonasz telefon, przygotuj wszystkie niezbędne informacje dotyczące zarówno sprawcy, jak i poszkodowanego. Ułatwi to i przyspieszy cały proces.

Pamiętaj, że samo zgłoszenie telefoniczne nie kończy sprawy – konieczne będzie potwierdzenie okoliczności zdarzenia oraz danych uczestników. W trakcie rozmowy uzyskasz szczegółowe informacje na temat sposobu przesłania dokumentów do Trasti.

Mailowe i listowne zgłoszenie szkody w Trasti – wzór zgłoszenia

Jeśli preferujesz tradycyjne metody zgłoszenia szkody, Trasti umożliwia przesłanie klasycznego druku na adres mailowy albo do siedziby firmy. Formularz zgłoszeniowy do pobrania znajdziesz na stronie Trasti w trzech wersjach – szkody OC, szkody AC oraz zgłoszenia szkody NNW.

Zgłoszenie w wersji papierowej możesz wysłać na adres: Trasti, Skr. Envelo 206, 00-935 Warszawa. Jeśli zdecydujesz się na taki sposób załatwienia sprawy, pamiętaj o dołączeniu kserokopii dokumentów wymaganych do potwierdzenia zgłoszenia.

źródło: trasti.pl

Ile trzeba czekać na decyzję Trasti po zgłoszeniu szkody?

Każda firma ubezpieczeniowa w Polsce jest zobligowana do przygotowania odpowiedzi na zgłoszenie szkody w ciągu 30 dni od momentu wpłynięcia wniosku i nadania indywidualnego numeru szkody. Termin nie powinien zostać wydłużony, jeśli dostarczysz wszystkie dokumenty wymagane przez firmę razem ze zgłoszeniem albo niewiele później.

W szczególnych przypadkach firma ma prawo do przedłużenia okresu rozpatrywania zgłoszenia do 60 dni, ale uprzednio musi poinformować wnioskodawcę o przyczynach takiego zachowania. W większości przypadków ubezpieczycielom wystarcza standardowy miesiąc na dopięcie szczegółów i formalności związanych z decyzją i wypłatą odszkodowania.

Niskie odszkodowanie? Skorzystaj z bezpłatnej pomocy i odbierz dopłatę

Na podstawie analizy tysięcy kosztorysów w Helpfind dobrze wiemy, że w wielu przypadkach odszkodowania z OC i AC są wypłacane w zbyt niskiej kwocie. Poszkodowani często nie zdają sobie sprawy, o występowaniu zaniżeń w wycenie szkody, a co za tym idzie – nie są świadomi, że mają prawo do wyższej rekompensaty.

Jeśli po naprawie samochodu okazuje się, że wypłacona kwota nie wystarczyła do przywrócenia pojazdu do stanu sprzed zdarzenia, otrzymujesz jasny sygnał, że możesz ubiegać się o dopłatę do odszkodowania. Co więcej, cały proces nie musi być czasochłonny ani kosztowny – zgłaszając się do Helpfind, otrzymasz bezpłatne wsparcie.

trasti zgłoszenie szkody analiza kosztorysu za darmo

Jeżeli w ciągu ostatnich trzech lat wypłacono Ci odszkodowanie, możesz przesłać dokumenty do bezpłatnej analizy i sprawdzić, czy kosztorys nie zawiera zaniżeń. Jeśli wykryjemy nieprawidłowości, zaproponujemy Ci dopłatę, która – po dopełnieniu formalności – może trafić na Twoje konto nawet w ciągu 48 godzin roboczych.

Jak to działa? Dzięki cesji wierzytelności to my przejmujemy odpowiedzialność za kontakt z ubezpieczycielem i prowadzenie sprawy do końca. Ty natomiast możesz cieszyć się wolnym czasem i dodatkowymi środkami na koncie.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Ile mam czasu na zgłoszenie szkody w Trasti?

Na zgłoszenie szkody z OC sprawcy – 3 lata, z polisy AC – do 7 dni, w przypadku kradzieży – niezwłocznie, do 24 godzin. Terminy ubezpieczenia AC sprawdź w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia dołączonych do umowy.

Jak sprawdzić status szkody w Trasti?

Firma nie ma dedykowanej strony, która poda Ci informację na temat statusu zgłoszonej szkody, ale możesz zadzwonić na infolinię pod numer 22 250 93 73.

Miłosz Marek

Miłosz Marek

Redaktor

Doświadczony redaktor internetowy z biegłością w temacie odszkodowań. Jego specjalizacją jest problematyka szkód na pojazdach. Za główny cel stawia sobie tłumaczenie trudnych zagadnień z dziedziny prawa drogowego, ubezpieczeniowego i kredytowego na prosty i zrozumiały dla każdego język.

Poznajmy się

artykuły na naszym blogu

Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań

Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!

Czytaj więcej z tej kategorii
pomoc w uzyskaniu odszkodowania

28.11.2024

13 min

Pomoc w uzyskaniu odszkodowania – bezpłatna analiza

Helpfind to lider rynku dopłat do odszkodowań online w Polsce. Bezpłatnie pomożemy w Twojej sprawie....

Samochód

Samochód zastępczy z OC sprawcy – kiedy i komu przysługuje?

23.04.2024

11 min

Samochód zastępczy z OC sprawcy – na co uważać

Samochód zastępczy z OC sprawcy to przywilej poszkodowanych. Dowiedz się, jak z niego skorzystać....

Samochód

nationale nederlanden zgłoszenie szkody

26.03.2025

10 min

Nationale-Nederlanden zgłoszenie szkody – jak to zrobić, proces krok po kroku

Jak zgłosić szkodę w Nationale-Nederlanden? Sprawdź dostępne metody, potrzebne dane i co warto wiedzieć przed kontaktem z ubezpieczycielem....

Samochód

empty_placeholder

Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe

Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu

Bezpłatna analiza dokumentacji

Brak opłat wstępnych

Jesteśmy niezależnym ekspertem

Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia

Bezpłatna analiza 0 zł

Zgłoś sprawę on-line