Masz szkodę komunikacyjną i chcesz zgłosić ją do UNIQA? Proces jest prosty, ale warto wiedzieć, jakie dokumenty przygotować i w jaki sposób to zrobić – dzięki temu unikniesz opóźnień i szybciej otrzymasz decyzję w sprawie odszkodowania.
Jak zgłosić szkodę w UNIQA?
Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody UNIQA
Jak zgłosić szkodę UNIQA online?
Jak zgłosić szkodę UNIQA telefonicznie?
Zgłoszenie szkody UNIQA osobiście – jak to zrobić?
W jakim terminie należy zgłosić szkodę w UNIQA?
Jak wygląda proces likwidacji szkody w UNIQA i ile trwa?
Jak sprawdzić status szkody w UNIQA?
Kiedy UNIQA wypłaca odszkodowanie po zgłoszeniu szkody?
Jak Helpfind może Ci pomóc w uzyskaniu dopłaty do odszkodowania?
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Jak zgłosić szkodę w UNIQA?
UNIQA to firma ubezpieczeniowa oferująca szeroki zakres polis dla klientów indywidualnych i firm. Zapewnia ochronę mienia, życia oraz zdrowia. Możemy tam również zgłosić szkody komunikacyjne, takie jak: kolizje, wypadki oraz uszkodzenia parkingowe.
Jakie szkody komunikacyjne podlegają zgłoszeniu w UNIQA?
- Szkody z OC poszkodowanego – sytuacje, kiedy kierowca jest ubezpieczony w innym zakładzie ubezpieczeń. UNIQA może likwidować szkodę w ramach procedury bezpośredniej likwidacji (BLS).
- Szkody z AC (Autocasco) – uszkodzenie lub kradzież pojazdu ubezpieczonego w UNIQA.
- Uszkodzenie szyby – uszkodzenie szyby w pojeździe.
- OC zagranicznego ubezpieczyciela – sytuacja, kiedy sprawcą jest osoba, której pojazd jest ubezpieczony w innym kraju.
- Szkody osobowe (NNW i OC) – obrażenia ciała powstałe w wyniku wypadku.
- Bezpośrednia likwidacja szkód (BLS) – procedura, w której UNIQA zajmuje się likwidacją szkody, nawet jeśli sprawcą jest osoba, która została ubezpieczona w innym zakładzie ubezpieczeń.
Sposoby na zgłoszenie szkody w UNIQA
Szkodę w UNIQA można zgłosić na kilka prostych sposobów:
- Online – korzystając z formularza internetowego, dostępnego na stronie https://www.uniqa.pl/.
- Telefonicznie – poprzez połączenie się z infolinią.
- Osobiście – w dowolnym biurze UNIQA.
Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody UNIQA
Do zgłoszenia szkody komunikacyjnej w UNIQA potrzebujemy kilku niezbędnych dokumentów, potrzebnych do zrealizowania całego procesu:
- dane osobowe uczestników zdarzenia,
- dowód rejestracyjny uszkodzonego pojazdu (lub zaświadczenie o jego zatrzymaniu),
- notatka policyjna lub oświadczenie spisane ze sprawcą (jeśli zostały sporządzone),
- poglądowe zdjęcia widocznych uszkodzeń,
- numer polisy OC sprawcy,
- dyspozycja wypłaty odszkodowania (wskazanie numeru konta bankowego),
- zeznania świadków (jeśli były sporządzone).
W przypadku, kiedy auto jest w leasingu, na kredyt lub współwłasność, może być wymagana również zgoda na wypłatę odszkodowania.
Jak zgłosić szkodę UNIQA online?
W UNIQA możesz zgłosić szkodę komunikacyjną online, bez konieczności wizyty w oddziale. Wystarczy, że zrealizujesz kilka prostych kroków i załączysz wymagane dokumenty.
Zgłoszenie szkody UNIQA online – jak to zrobić?
- Otwórz stronę internetową UNIQA i wybierz sekcję "szkody i roszczenia" (https://www.uniqa.pl/szkody-i-roszczenia/).
- Wybierz odpowiedni formularz, w zależności od rodzaju szkody (OC, AC, OC zagranicznego ubezpieczyciela).

- Wypełnij formularz, podając wszystkie niezbędne informacje, takie jak: numer polisy OC sprawcy, numer rejestracyjny pojazdu sprawcy, notatka policyjna, dane poszkodowanego, dane pojazdu i numer rachunku bankowego.
- Załącz potrzebne dokumenty (kopię dowodu rejestracyjnego, prawa jazdy, zdjęcia uszkodzeń, a także ewentualne oświadczenie sprawcy wypadku).
- Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych informacji i przesłaniu dokumentów, zatwierdź i wyślij formularz, który zostanie automatycznie przesłany do UNIQA.
- Po zarejestrowaniu szkody, Opiekun Szkody UNIQA skontaktuje się z Tobą w związku z dalszą procedurą likwidacji.



Jak zgłosić szkodę UNIQA telefonicznie?
Aby zgłosić szkodę UNIQA telefonicznie, zadzwoń na infolinię UNIQA. Masz do wyboru dwa numery:
- 22 599 95 22,
- 801 597 597.
Kiedy wybierzesz już jeden z nich, połącz się z infolinią i zgłoś szkodę. Wymagane są informacje, takie jak: numer polisy OC sprawcy, dane osobowe uczestników zdarzenia, opis zdarzenia oraz okoliczności i numer rejestracyjny pojazdu.
Po zarejestrowaniu szkody, Opiekun Szkody z UNIQA nawiąże z Tobą kontakt w celu dalszej procedury likwidacji szkody.
Zgłoszenie szkody UNIQA osobiście – jak to zrobić?
Jeżeli wolisz zgłosić szkodę komunikacyjną osobiście, możesz to zrobić w jednym z oddziałów UNIQA – w tym celu musisz wykonać kilka istotnych działań.
- Znajdź najbliższe biuro UNIQA, możesz je wyszukać na stronie internetowej w zakładce "mapa oddziałów" (https://www.uniqa.pl/mapa-oddzialow/).
- Przygotuj niezbędne dokumenty, takie jak: numer polisy OC sprawcy, dowód rejestracyjny uszkodzonego pojazdu, dane osobowe uczestników zdarzenia, zdjęcia uszkodzeń, notatka policyjna lub oświadczenie spisane ze sprawcą.
- Po przybyciu do biura porozmawiaj z pracownikiem odpowiedzialnym za likwidację szkód i przekaż mu wszystkie przygotowane dokumenty.
- Kiedy szkoda zostanie zarejestrowana, Opiekun Szkody skontaktuje się z Tobą i przekaże Ci informacje dotyczące dalszego procesu likwidacji.
W jakim terminie należy zgłosić szkodę w UNIQA?
Termin zgłoszenia szkody w UNIQA zależy od rodzaju polisy. W przypadku szkody z OC sprawcy, zgłoszenie powinno nastąpić szybko, aby umożliwić sprawną likwidację. Jednak zgodnie z przepisami, poszkodowany ma na to do 3 lat od momentu, gdy dowiedział się o szkodzie i ustalił tożsamość sprawcy.
Szkody z AC (Autocasco) należy zgłosić w ciągu 7 dni roboczych od momentu uszkodzenia lub zniszczenia pojazdu. W przypadku kradzieży termin ten wynosi 2 dni robocze.
Należy jednak pamiętać, że im szybciej szkoda zostanie zgłoszona, tym szybciej można spodziewać się wypłaty odszkodowania. Zgłoszenie w terminie jest pomocne także w uniknięciu ewentualnych problemów i komplikacji z likwidacją.
Jak wygląda proces likwidacji szkody w UNIQA i ile trwa?
Proces likwidacji szkody w UNIQA składa się z kilku etapów. Kiedy zgłosimy szkodę, UNIQA przydziela numer i powołuje likwidatora technicznego, który przeprowadza oględziny uszkodzonego pojazdu, aby oszacować koszty naprawy.
W kolejnym etapie likwidator merytoryczny zajmuje się ustalaniem odpowiedzialności i wartości odszkodowania, a w przypadku procedury BLS – likwidacją szkody w sytuacji, kiedy sprawcą jest osoba ubezpieczona w innym zakładzie.
Likwidacja szkody trwa zwykle od kilku dni do kilku tygodni, ale może się to różnić w zależności od indywidualnej sprawy. Proste szkody, które nie wymagają ustalenia odpowiedzialności, mogą być rozpatrzone szybciej, natomiast kiedy konieczne jest uzyskanie dodatkowych dokumentów lub ustalenie odpowiedzialności – proces może się znacznie wydłużyć.
Po zakończeniu całego procesu likwidacji UNIQA wypłaca odszkodowanie na podany przez poszkodowanego rachunek bankowy.
Jak sprawdzić status szkody w UNIQA?
Aby sprawdzić status swojej szkody, możesz skorzystać z dwóch prostych sposobów:
- Sprawdzenie statusu online –Najprostszym rozwiązaniem jest sprawdzenie statusu szkody na stronie internetowej UNIQA. Wybierz sekcję "sprawdź status szkody" i śledź etap, na jakim jest Twoja sprawa.
- Kontakt telefoniczny – możesz również skontaktować się z infolinią UNIQA pod numerem 22 599 95 22 lub 801 597 597, żeby uzyskać informacje o statusie swojej szkody.


Kiedy UNIQA wypłaca odszkodowanie po zgłoszeniu szkody?
UNIQA wypłaca odszkodowanie zwykle w ciągu 30 dni od zgłoszenia szkody, jeśli nie występują żadne komplikacje. Jest to standardowy termin, w którym powinno wystąpić rozliczenie.
Jeżeli w trakcie procesu pojawią się trudności, takie jak: problemy z ustaleniem odpowiedzialności lub wysokości odszkodowania, wypłata może nastąpić w ciągu 14 dni od dnia wyjaśnienia tych okoliczności.
W każdym przypadku termin wypłaty odszkodowania nie powinien przekroczyć 90 dni od daty zgłoszenia szkody (chyba że ustalenie odpowiedzialności lub wysokości odszkodowania zależy od toczącego się postępowania karnego lub cywilnego).
Jak Helpfind może Ci pomóc w uzyskaniu dopłaty do odszkodowania?
Jeśli wypłacone odszkodowanie, które otrzymałeś, wydaje się zbyt niskie, nie martw się – zaniżanie odszkodowań przez firmy ubezpieczeniowe to częsta praktyka, która wynika z minimalizacji kosztów przez ubezpieczalnie.
Samodzielne dochodzenie odszkodowania może być mało skuteczne, a pomoc prawnika w takiej sytuacji wiąże się z dodatkowymi kosztami i sporym ryzykiem. Jeżeli chcesz skorzystać z bezpiecznej pomocy – zgłoś się do Helpfind.
Wystarczy, że wypełnisz formularz na naszej stronie, a potem prześlesz swój kosztorys do bezpłatnej analizy. Kiedy nasi specjaliści stwierdzą, że dopłata jest możliwa, zaproponujemy Ci ofertę odkupu Twojej szkody, a po jej zaakceptowaniu, pieniądze dostaniesz na konto nawet w ciągu 48h od podpisania dokumentów.

Dzięki cesji wierzytelności przejmiemy odpowiedzialność procesową w Twojej sprawie i zajmiemy się wszystkimi formalnościami. Oszczędzisz nie tylko swój cenny czas i pieniądze, ale przede wszystkim ograniczysz zmartwienia i niepotrzebny stres. Dodatkowo kwota, jaką otrzymasz, będzie niezmienna, bez względu na wyrok.
Co musisz zrobić, żeby uzyskać dopłatę do odszkodowania?
- Wypełnij formularz, który znajdziesz na stronie Helpfind.pl.
- Wyślij swój kosztorys do bezpłatnej analizy.
- Poczekaj, aż nasi specjaliści się z Tobą skontaktują.
- Po zaakceptowaniu naszej oferty, pieniądze dostaniesz nawet w 48h od momentu podpisania dokumentów.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Czy można odwołać się od decyzji UNIQA?
Tak, można odwołać się od decyzji UNIQA. Odwołanie można złożyć pisemnie lub drogą elektroniczną. Zaleca się jednak formę pisemną, aby posiadać dokumentację swojego stanowiska.
Czy można zgłosić szkodę z własnej winy w UNIQA?
Zgłoszenie szkody z własnej winy w UNIQA jest możliwe, ale tylko w ramach ubezpieczenia Autocasco (AC), pokrywające uszkodzenia pojazdu, bez względu na winę. W przypadku szkody z OC odszkodowanie jest wypłacane tylko wtedy, kiedy sprawcą jest inna osoba.
Czy UNIQA oferuje wsparcie w językach obcych?
W Polsce UNIQA koncentruje się na obsłudze w języku polskim, ale w ramach swojej międzynarodowej działalności może zapewniać komunikację również w innych językach.
Jakie szkody oprócz komunikacyjnych można zgłosić w UNIQA?
W UNIQA – poza szkodami komunikacyjnymi – można zgłosić szkody w kategoriach podanych na stronie, takich jak: dom i mieszkanie, spółdzielnie i wspólnoty, życie i zdrowie, OFE, ubezpieczenie sprzętu Euro-Net sp. z o.o., turystyka, niewypłacalność biura podróży oraz klienci mBanku i Providenta.


Dominika Krysiak
Na bieżąco śledzi oraz analizuje sytuację Frankowiczów w Polsce. Stara się poruszać te problemy oraz tematy, które najbardziej interesują osoby posiadające kredyt w helweckiej walucie. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek i dobrego amerykańskiego kina.
Poznajmy się
Poprzedni artykuł
Firma odszkodowawcza – jak może pomóc, jaką wybrać?

Następny artykuł
Kod SWIFT – co to jest i jak go sprawdzić?
artykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii21.03.2025
6 min
Cena gazu dla firm – ile wynosi w 2025 roku?
Cena gazu dla firm w 2025 roku – aktualne stawki, limity i zmiany, które mogą wpłynąć na koszty prowadzenia działalności....
Nieruchomości
20.03.2025
10 min
Wefox zgłoszenie szkody – jak przebiega proces, jakie dokumenty są potrzebne?
Dowiedz się, jak zgłosić szkodę w Wefox, jakie dokumenty są wymagane i jak przebiega cały proces. Sprawdź, jak szybko uzyskać odszkodowanie....
Samochód
19.03.2025
11 min
DallBogg zgłoszenie szkody – jak wygląda proces. W jaki sposób otrzymać dopłatę?
Nie wiesz, jak zgłosić szkodę do DallBogg? Sprawdź, co musisz przygotować i jak przebiega cały proces....
Samochód
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line