/

Samochód
HDI zgłoszenie szkody – instrukcja krok po kroku. Jak uzyskać odszkodowanie

HDI zgłoszenie szkody – instrukcja krok po kroku. Jak uzyskać odszkodowanie

Miłosz Marek

Miłosz Marek

26.03.2025

Przeanalizujemy bezpłatnie, czy należy Ci się dopłata

logo google

4,4/1938 opinii

Twoje dane są u nas bezpieczne

Jeśli nie zgłosisz szkody do ubezpieczyciela, nie otrzymasz odszkodowania. Pierwszy krok w procesie likwidacji szkody wymaga zebrania informacji i dokumentów, ale nie powinien sprawić wielu kłopotów. Jeśli chcesz przygotować się na zgłoszenie szkody w HDI, przeczytaj, na co musisz zwrócić uwagę. Dowiedz się także, co możesz zrobić, jeśli ubezpieczyciel wypłaci zbyt niskie odszkodowanie.

Czym jest zgłoszenie szkody w HDI?

Zgłoszenie szkody to pierwszy krok dla osób, które doświadczyły strat w wyniku wypadku drogowego lub kolizji i chcą ubiegać się o należne odszkodowanie. W tym artykule szczegółowo opiszemy, jak ten proces wygląda w towarzystwie ubezpieczeniowym HDI, jednej z największych firmy w branży, która działa na polskim rynku.

Towarzystwo ubezpieczeniowe pozostawia kilka możliwości na załatwienie formalności, co powinno ułatwić sprawę likwidacji szkody.

Zgłoszenie można łatwo złożyć, odwiedzając stronę internetową HDI, gdzie znajduje się czytelny i intuicyjny formularz. Po wypełnieniu wszystkich wymaganych informacji oraz dołączeniu niezbędnych dokumentów, użytkownik otrzymuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz unikalny numer sprawy. To umożliwia proste śledzenie postępu w procesie likwidacji szkody.

Jakie są sposoby zgłoszenia szkody komunikacyjnej w HDI?

Towarzystwo ubezpieczeniowe HDI pozwala na zgłoszenie szkody na kilka różnych sposobów, więc każdy powinien znaleźć dla siebie optymalne rozwiązanie. Zdaniem firmy optymalnym wyborem jest załatwienie sprawy przez formularz na stronie internetowej HDI.

W związku z tym, że HDI działa w jednej grupie z ubezpieczycielem Warta, korzysta z jego rozwiązań technologicznych. Dzięki temu możliwe jest zgłoszenie szkody przez aplikację mobilną Warty, co pozwoli na szybkie przejście procedur oraz ułatwi wgranie zdjęć i wymaganych dokumentów.

Firma HDI umożliwia również na bardziej tradycyjną formę kontaktu – zgłoszenie szkody przez kontakt z infolinią lub podczas wizyty u agenta. Należy jednak pamiętać, że w takich przypadkach należy się dobrze przygotować, żeby nie wydłużyć procesu likwidacji szkody o kolejne wizyty lub telefony.

W jaki sposób można zgłosić szkodę w HDI:

  • strona internetowa – wypełnij intuicyjny formularz zgłoszenia szkody, postępuj zgodnie z instrukcjami, a na koniec załącz wymagane dokumenty (lub pomiń krok, ale doślij je później),
  • kontakt telefoniczny – infolinia HDI jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 7-21, a w soboty 8-16 pod numerem 502 308 308,
  • wizyta u agenta HDI – jeśli potrzebujesz pomocy, możesz udać się do agenta HDI w Twojej okolicy i porozmawiać z nim o występującym problemie; listę przedstawicieli firmy w Twojej okolicy znajdziesz an stronie HDI,
  • aplikacja mobilna Warty – skorzystaj z aplikacji Warty lub serwisu Moja Warta, zaloguj się swoimi danymi i zgłoś szkodę.

Jakie dokumenty i dane są niezbędne do zgłoszenia szkody w HDI?

Warto przygotować się do procesu zgłoszenia szkody, aby przeprowadzić go jak najszybciej. Można to zrobić szykując wymagane dokumenty oraz gromadząc dane, które są niezbędne do wypełnienia formularza zgłoszenia.

Informacje, które będą potrzebne w trakcie procesu likwidacji szkody:

  • numer polisy – bez niego nie przeprowadzisz procesu,
  • dane osobowe uczestników zdarzenia,
  • data i godzina zdarzenia,
  • numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelane odszkodowanie,
  • informacje o uszkodzonym pojeździe – numer VIN, rok produkcji, skala uszkodzeń pojazdu.

Zadeklarowanie niektórych danych nie będzie wystarczające – potrzebne będą dokumenty, które potwierdzenie okoliczności zdarzenia – przede wszystkim przy zgłaszaniu szkody z winy innego kierowcy.

Dokumenty, których wymagać będzie HDI to:

  • oświadczenie sprawcy kolizji lub notatka policji z miejsca zdarzenia (przy ubieganiu się o odszkodowanie z OC sprawcy),
  • dowód rejestracyjny.

Proces zgłoszenia szkody w HDI – ile czasu trwa likwidacja szkody?

Zanim rozpoczniesz proces likwidacji szkody, przygotuj wszystkie niezbędne dokumenty, żeby przyspieszyć cały proces. Mając wszystko pod ręką, uzupełnisz albo podasz dane znacznie szybciej.

Likwidacja szkody rozpocznie się od jej zgłoszenia – po wyborze dogodnego sposobu na poinformowanie ubezpieczyciela i dostarczeniu wszystkich dokumentów, inicjatywa przejdzie na stronę firmy, która może, ale nie musi, zdecydować się na wysłanie rzeczoznawcy, który oceni stan uszkodzonego pojazdu. Na podstawie zdjęć oraz oględzin ubezpieczyciel przygotuje kosztorys naprawy lub skieruje Cię do warsztatu.

Czas trwania likwidacji szkody nie powinien przekroczyć 30 dni od momentu zgłoszenia szkody.

Zgłoszenie szkody w HDI przez formularz online – działanie krok po kroku

  1. Wejdź na stronę HDI i kliknij przycisk "obsługa" w prawym górnym rogu ekranu. Możesz również przejść do niższej sekcji na stronie głównej – "Pilna pomoc", tam również jest dedykowany przycisk, który rozpocznie procedurę zgłoszenia szkody.
  2. Wybierz czego dotyczy zgłoszenie – w tym przypadku będzie to "pojazd".
  3. Kolejne etapy zgłoszenia będą już przebiegać w formularzu na stronie Warty. To nie błąd – Warta i HDI tworzą jedną grupę i korzystają ze wspólnych zasobów, takich jak formularz zgłoszenia szkody, więc dalsze etapy będą przebiegać tak samo, jak zgłoszenie szkody w Warcie. Na początek wypełnij informacje o zdarzeniu i wybierz, czyje ubezpieczenie będzie pokrywać szkody. Najważniejszą daną do wprowadzenia będzie numer polisy.
zgłoszenie szkody HDI w przypadku uszkodzenia pojazdu
  1. Wskaż miejsce, w którym doszło do zdarzenia. Opisz przyczyny zdarzenia.
hdi zgłoszenie szkody formularz warta
  1. Wskaż, kto jest właścicielem pojazdu i podaj dane zgłaszającego.
  2. Podaj dane zgłaszanego pojazdu.
  3. Opisz uszkodzenia pojazdu, które będą zaznaczone na grafice. Firma poprosi o oznaczenie typu uszkodzenia, jego wielkości i dodanie ewentualnych komentarzy.
zgłoszenie szkody HDI jak opisać uszkodzenia
  1. Poinformuj, czy nastąpiły wewnętrzne uszkodzenia pojazdu i wybierz preferowaną formę rozwiązania szkody (płatność na konto/korzystanie z warsztatu Warty/skorzystanie z własnego warsztatu/rozmowa z opiekunem szkody).
  2. Podaj numer konta do wypłaty.
  3. Wybierz preferowane miejsce oględzin pojazdu.
  4. Wypełnij sekcję z danymi sprawcy i jego pojazdu (jeśli zgłaszasz szkodę z OC sprawcy) oraz kierowcy, jeśli był inny niż właściciel.
  5. Dołącz wymagane dokumenty. Jeśli nie masz ich aktualnie pod ręką – przejdź dalej, nie rezygnuj! Ten krok można pominąć, ale znacząco przyspiesza analizę Twojej sprawy.
  6. Poczekaj na potwierdzenie zgłoszenia szkody – otrzymasz numer szkody, możliwość pobrania podsumowania zgłoszenia oraz zaproszenie do Moja Warta, aby śledzić status szkody i móc kontaktować się z opiekunem szkody.

Telefoniczne zgłoszenie szkody w HDI - najważniejsze informacje

Jeśli czujesz, że do sprawnego zgłoszenia szkody potrzebne będzie wsparcie konsultanta, możesz skontaktować się telefonicznie z przedstawicielami HDI i w ten sposób rozpocząć proces likwidacji szkody. Miej jednak świadomość, że w takim przypadku telefon nie załatwi całej procedury – konieczne będzie jeszcze przesłanie dokumentów, które potwierdzą informacje dotyczące przedmiotu szkody.

Infolinia, na której można zgłosić szkodę w HDI działa poniedziałku do piątku w godzinach 7-21 oraz w soboty od 8 do 16 pod numerem 502 308 308.

Według informacji dostępnych na stronie internetowej, telefoniczne zgłoszenie szkody w HDI może potrwać około 10 minut.

Zgłoszenie szkody w HDI przez aplikację mobilną

Jeśli zgłaszasz szkodę z własnej polisy AC w HDI, wówczas możesz skorzystać z rozwiązań, które czekają na klientów Warty. Jednym z nich jest "Warta mobile", czyli aplikacja na telefony z systemem Android lub iOS, która pomaga w szybkiej likwidacji szkody.

Mając telefon pod ręką, możliwe jest nie tylko przesłanie informacji do firmy ubezpieczeniowej, ale wykonanie zdjęć dokumentacji potrzebnej do zgłoszenia szkody, jak również zdjęć. Cały proces postępuje analogicznie jak przy wypełnianiu formularza – wystarczy stopniowo uzupełniać dane, aby otrzymać własny numer szkody i rozpocząć proces likwidacji szkody.

Jak zgłosić szkodę w HDI osobiście?

Na stronie HDI dostępna jest mapa z wszystkimi przedstawicielami firmy – możesz znaleźć agentkę lub agenta ubezpieczyciela, który pomoże rozwiązać problem.

To rozwiązanie ma swoje wady – jeśli nie przygotujesz się odpowiednio, konieczna będzie kolejna wizyta u agenta albo konieczność przesłania dokumentów online, czego zwykle chcą uniknąć osoby udające się do przedstawiciela.

Terminy zgłoszenia szkody w HDI

W każdym przypadku zgłaszającemu szkodę powinno zależeć, aby zgłosić szkodę jak najszybciej. Im prędzej przejdzie przez proces, tym szybciej otrzyma odszkodowanie.

Posiadacz ubezpieczenia w HDI powinien pamiętać o dwóch konkretnych terminach:

  • w przypadku likwidacja szkody z polisy AC – w większości przypadków powinien zgłosić szkodę nie później niż 7 dni po zdarzeniu – szczegółowe informacje dotyczące terminów znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU)
  • w przypadku kradzieży pojazdu – powinien zgłosić kradzież niezwłocznie (do 12 godzin) na policję, ma potem jeden dzień roboczy na zgłoszenie się do firmy ubezpieczeniowej, ale nie powinien odkładać tego procesu.

Jeśli mowa o zgłoszeniu szkody z OC sprawcy, jeśli poszkodowana osoba ma oświadczenie sprawcy kolizji i wszystkie niezbędne dokumenty do zgłoszenia szkody, wówczas ma nawet 3 lata na ubieganie się należnych pieniędzy, niemniej jednak odkładanie procedury w czasie będzie działać na niekorzyść poszkodowanego lub poszkodowanej.

Jak sprawdzić status likwidacji szkody w HDI?

Możesz sprawdzić, jak przebiega proces likwidacji szkody, wchodząc na stronę HDI, a następnie kierując się do sekcji "obsługa" (prawy górny róg strony). W sekcji likwidacja szkody jest bezpośredni odnośnik do podstrony, na której sprawdzisz status swojej szkody.

hdi zgłoszenie szkody online jak sprawdzić status szkody

Niskie odszkodowanie od ubezpieczyciela? Sprawdź, czy możesz otrzymać dopłatę do odszkodowania

Niestety, w wielu przypadkach poszkodowani w kolizjach są niezadowoleni z wysokości otrzymanego odszkodowania, które często nie pokrywa nawet kosztów naprawy pojazdu. Mimo to nie szukają możliwości uzyskania dodatkowych pieniędzy, a dopłata do odszkodowania może być dla nich bardzo prostą procedurą.

Wystarczy zgłosić się do Helpfind – lidera rynku dopłat do odszkodowań online w Polsce. Wystarczy, że prześlesz do nas kosztorys naprawy oraz decyzję otrzymaną od ubezpieczyciela, a bezpłatnie sprawdzimy, czy dokumenty zawierają zaniżenia kwalifikujące do uzyskania dodatkowych pieniędzy.

Specjaliści skontaktują się i poinformują, jaką kwotę można otrzymać w ramach dopłaty. To możliwe dzięki cesji wierzytelności – Helpfind przejmie odpowiedzialność procesową, zajmie się sprawą, a pieniądze mogą trafić na konto nawet w ciągu 48 godzin roboczych od podpisania umowy i dostarczenia jej do firmy.

Na współpracy z Helpfind można tylko zyskać, więc jeśli w ostatnich trzech latach zdarzyło się zgłaszać szkodę, warto przesłać dokumenty i sprawdzić, czy przysługuje dodatkowa dopłata.

Jak otrzymać dopłatę do odszkodowania dzięki bezpłatnej poradzie od Helpfind?

  1. Wypełnij krótki formularz na naszej stronie.
  2. Prześlij kosztorys oraz decyzję o przyznaniu odszkodowania do bezpłatnego sprawdzenia.
  3. Poczekaj na wynik analizy i naszą odpowiedź.
  4. Zaakceptuj ofertę i otrzymaj przelew nawet w ciągu 48 godzin od dopełnienia formalności.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Jak zgłosić szkodę w HDI?

Zgłoszenie szkody w HDI może nastąpić przy pomocy formularza dostępnego na stronie internetowej, telefonicznie, bezpośrednio u agenta HDI lub przez aplikację mobilną Warty.

Jak dosłać dokumenty do szkody HDI?

Na stronie w sekcji

Ile jest czasu na zgłoszenie szkody z AC w HDI?

W większości przypadków klienci HDI mają 7 dni na zgłoszenie szkody. Osobnym przypadkiem jest kradzież pojazdu – wówczas zgłoszenie na policję musi nastąpić niezwłocznie, do 12 godzin, a ubezpieczyciel powinien zostać powiadomiony najpóźniej kolejnego dnia.

Czy HDI i Warta to to samo?

Towarzystwa ubezpieczeniowe HDI oraz Warta funkcjonują w ramach tej samej grupy, jednak sprzedają swoje produkty osobno. Współpraca między markami jest jednak widoczna, chociażby podczas zgłaszania szkody – chcąc wypełnić formularz online, zgłaszający zostanie przeniesiony na stronę Warty, gdzie będzie mógł przejść cały proces.

Miłosz Marek

Miłosz Marek

Redaktor

Doświadczony redaktor internetowy z biegłością w temacie odszkodowań. Jego specjalizacją jest problematyka szkód na pojazdach. Za główny cel stawia sobie tłumaczenie trudnych zagadnień z dziedziny prawa drogowego, ubezpieczeniowego i kredytowego na prosty i zrozumiały dla każdego język.

Poznajmy się

artykuły na naszym blogu

Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań

Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!

Czytaj więcej z tej kategorii
pomoc w uzyskaniu odszkodowania

28.11.2024

13 min

Pomoc w uzyskaniu odszkodowania – bezpłatna analiza

Helpfind to lider rynku dopłat do odszkodowań online w Polsce. Bezpłatnie pomożemy w Twojej sprawie....

Samochód

AC szkoda z własnej winy

21.02.2025

13 min

Odszkodowanie z AC – szkoda z własnej winy. Kiedy dopłata?

Musisz zlikwidować szkodę z polisy AC? Sprawdź najważniejsze informacje i przeczytaj, kiedy otrzymasz dopłatę do odszkodowania....

Samochód

szkoda parkingowa

09.08.2023

20 min

Szkoda parkingowa - co musisz wiedzieć? Kiedy otrzymasz odszkodowanie?

Szkoda parkingowa to sytuacja, która może się przytrafić każdemu z nas. Choć bywa raczej niegroźna w skutkach, to powinieneś wiedzieć, jak w takim prz...

Samochód

empty_placeholder

Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe

Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu

Bezpłatna analiza dokumentacji

Brak opłat wstępnych

Jesteśmy niezależnym ekspertem

Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia

Bezpłatna analiza 0 zł

Zgłoś sprawę on-line