Odcinkowy pomiar prędkości to system, który kontroluje średnią prędkość pojazdu na określonym odcinku drogi. Jak działa to rozwiązanie, gdzie można się z nim spotkać i jakie konsekwencje grożą za przekroczenie prędkości?
Czym jest odcinkowy pomiar prędkości?
Historia wdrożenia odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce
Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?
Jak odcinkowy pomiar prędkości wpływa na bezpieczeństwo na drogach?
Odcinkowy pomiar prędkości – czy można uniknąć mandatu?
Gdzie znajdują się lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości?
Jak wybierane są lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości?
Odcinkowy pomiar prędkości a fotoradar – kluczowe różnice
Limity prędkości na polskich drogach – ile zapłacą kierowcy za przekroczenie i ile dostaną punktów karnych?
Jak Helpfind może Ci pomóc w uzyskaniu dopłaty do odszkodowania?
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Czym jest odcinkowy pomiar prędkości?
Odcinkowy pomiar prędkości (OPP) jest systemem kontroli, który mierzy średnią prędkość pojazdów na wyznaczonym fragmencie drogi. Działa poprzez rejestrowanie czasu wjazdu i wyjazdu pojazdu z kontrolowanego odcinka drogi.
Kamery zamontowane na jego początku i końcu śledzą tablice rejestracyjne oraz czas przejazdu, co umożliwia obliczenie średniej prędkości. Jeśli przekroczy ona dopuszczalny limit, system automatycznie wystawia mandat. System OPP po raz pierwszy pojawił się w Polsce w 2011 roku na autostradzie A1, a od 2015 roku jest stosowany na stałe.
Ustawa Prawo o ruchu drogowym, art. 129. [Zakres rejestracji; odcinkowy pomiar prędkości; ustalenie właściciela lub posiadacza pojazdu]
Źródło: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-o-ruchu-drogowym-16798732/art-129-h
Historia wdrożenia odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce
System odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) rozpoczął swoją działalność na stałe w 2015 roku, a założeniem tego projektu od samego początku była poprawa bezpieczeństwa na drogach. Jak dokładnie wyglądał proces jego wdrożenia?
Proces wdrożenia odcinkowego pomiaru prędkości na przestrzeni lat:
- 2011 – w kwietniu 2011 roku pierwsze urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości pojawiły się na autostradzie A1 na trasie Rusocin – Nowe Marzy. Natomiast w czerwcu 2011 roku system uruchomiono na na 16-kilometrowym odcinku pomiędzy Swarożynem a Pelplinem, gdzie dochodziło do wielu wypadków samochodowych.
- 2012 – 31 grudnia 2012 roku została podpisana umowa na realizację projektu pt. „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” – jego celem był rozwój OPP. Zostało to sfinansowane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
- 2015 – 19 listopada 2015 roku uruchomiono pierwsze trzy odcinki z systemami OPP na drogach krajowych. Uznano to za formalne wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce.
- 2020 – w 2022 roku liczba lokalizacji OPP wzrosła do ponad 30, a system stał się jednym z kluczowych elementów monitorowania prędkości w Polsce.
- 2023-2025 – w ramach dalszego rozwoju odcinkowego pomiaru prędkości, zaplanowano nowe odcinkowe pomiary prędkości i ich instalację w różnych lokalizacjach (przewidywane jest rozmieszczenie aż 43 nowych urządzeń), zwłaszcza na odcinkach dróg, które generują największe ryzyko wypadków.
Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?
System odcinkowego pomiaru prędkości mierzy średnią prędkość pojazdu na wyznaczonym odcinku drogi. Kamery rejestrują moment wjazdu i wyjazdu, a na tej podstawie obliczana jest prędkość. Przekroczenie dopuszczalnego limitu może skutkować mandatem. Jak dokładnie działa to rozwiązanie?
Jak działa system OPP?
- Rejestracja wjazdu –na początku odcinka kamera zapisuje numer rejestracyjny oraz dokładny czas wjazdu na odcinek.
- Rejestracja wyjazdu –kamera znajdująca się na końcu odcinka odczytuje numer rejestracyjny odcinka pojazdu, który go opuszcza i zapisuje dokładny czas tego zdarzenia.
- Obliczanie średniej prędkości –system automatycznie oblicza średnią prędkość z jaką pojazd pokonał dany odcinek, na podstawie czasu przejazdu i odległości między kamerami.
- Wystawienie mandatu –jeśli obliczona średnia prędkość przekracza dozwoloną na danym odcinku, kierowca otrzymuje mandat, który jest automatycznie generowany i wysyłany do odpowiednich organów.

Jak odcinkowy pomiar prędkości wpływa na bezpieczeństwo na drogach?
Odcinkowy pomiar prędkości ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Jego działanie opiera się na monitorowaniu prędkości pojazdów na określonym odcinku, co skłania kierowców do utrzymania jej na dopuszczalnym poziomie. Jakie korzyści przynosi taki system i w jaki sposób wpływa na poprawę bezpieczeństwa?
Odcinkowy pomiar prędkości i jego korzystny wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym:
- Mniej wypadków na drogach – raporty pochodzące z CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) pokazują, że na odcinkach objętych OPP liczba wypadków spadła o 57%, a liczba ofiar śmiertelnych aż o 71%. O 56% zmniejszyła się także liczba osób rannych.
- Większa zgodność z przepisami – aż 84% kierowców przejeżdżających przez odcinki objęte OPP dostosowuje prędkość do obowiązujących limitów. W przeciwieństwie do tradycyjnych fotoradarów, system eliminuje problem nagłego hamowania przed urządzeniem i ponownego przyspieszania po minięciu pomiaru.
- Większa świadomość kierowców – stały nadzór nad prędkością sprawia, że kierowcy są bardziej świadomi konieczności jej przestrzegania na całej długości monitorowanego odcinka. To zwiększa bezpieczeństwo na drodze i kształtuje odpowiedzialne nawyki za kierownicą.
- Korzyści ekonomiczne – z raportu Najwyższej Izby Kontroli wynika, że oszczędności ze zmniejszonej liczby wypadków sięgają 120 mln zł, co kilkunastokrotnie przewyższa koszty zakupu i utrzymania systemu OPP.
Odcinkowy pomiar prędkości – czy można uniknąć mandatu?
Odcinkowy pomiar prędkości działa na zasadzie obliczania średniej prędkości pojazdu na określonym odcinku drogi – system rejestruje czas wjazdu na odcinek oraz czas wyjazdu, a następnie oblicza średnią prędkość na podstawie długości odcinka i czasu przejazdu. To oznacza, że nie wystarczy zwolnić przed końcem pomiaru – liczy się cała trasa.
Teoretycznie uniknięcie mandatu jest możliwe w sytuacji, kiedy kierowca, który przekroczył prędkość na samym początku odcinka, rekompensuje to jadąc wolniej w dalszej części lub zatrzymując się w dozwolonym miejscu, w celu obniżenia średniej prędkości.
System zaprojektowano jednak w taki sposób, aby skutecznie eliminować próby oszustwa, dlatego w większości przypadków stosowanie alternatywnych sposobów na uniknięcie mandatu może być zbyt ryzykowne, żeby przyniosło skutek.
Gdzie znajdują się lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości?
Odcinkowy pomiar prędkości jest stosowany na drogach o podwyższonym ryzyku wypadków, takich jak autostrady, drogi ekspresowe i miejskie odcinki o dużym natężeniu ruchu. System działa w wielu miejscach w Polsce, a jego lokalizacje są ustalane na podstawie analiz bezpieczeństwa. Gdzie można go spotkać?
Lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości – gdzie możemy je znaleźć?
Województwo | Miejscowość | Odcinek pomiarowy | Długość odcinka | Numer drogi |
Tarnowskie Góry | w stronę Bytomia, w stronę Poznania | 993 m | 11 | |
Wilcza | w stronę Gliwic, w stronę Rybnika | 2201 m | 78 | |
Jankowice | w kierunku ul. Żorskiej, w kierunku Rybnika | 1715 m | 929 | |
Śląskie | Mikołów | w stronę Gliwic, w stronę Tych | 1307 m | 44 |
Katowice | w stronę Centrum, w stronę Gliwic | 1275 m | 902 | |
Zabrze | w stronę Bytomia, w stronę Gliwic | 7165 m | 88 | |
Gliwice | w stronę Bytomia, w stronę Strzelec Opolskich | 2941 m | 88 | |
Suszec | w stronę Pszczyny, w stronę Żor | 4720 m | 935 | |
Kostomłoty | w stronę Kątów Wrocławskich, w stronę Kostomłotów | 8095 m | A4 | |
Dolnośląskie | Sady Górne | w stronę Kamiennej Góry, Tunel S3 | 2447m | S3 |
Nowe Bogaczowice | w stronę Bolkowa, w stronę Kamiennej Góry | 2592 m | S3 | |
Wielkopolskie | Luboń | w kierunku Świecka, w kierunku Warszawy | 2327 m | S11 |
Dąbrowa | w kierunku Obornik, w kierunku Autostrady A2 | 4393 m | 94 | |
Małopolskie | Tarnów | w stronę Rzeszowa, w stronę Krakowa | 4393 m | 94 |
Skomielna Biała | w kierunku Tunel S7 (wyjazd Naprawa, kier. Kraków), w kierunku Tunel S7 (wyjazd Skomielna B., kier. Zakopane) | 2042 m | S7 | |
Jamnica | w stronę Stalowej Woli, w stronę Tarnobrzega | 6520 m | 871 | |
Kolbuszowa Górna | w stronę Rzeszowa, w stronę Radomia | 2525 m | 9 | |
Iskrzynia | w stronę Barwinka, w stronę Rzeszowa | 1392 m | 19 | |
Podkarpackie | Podgrodzie | w stronę Rzeszowa, w stronę Tarnowa | 1078 m | 94 |
Gniewczyna Tryniecka | w stronę Przeworska, w stronę Biłgoraja | 2958 m | 835 | |
Rzeszów | w stronę centrum, w stronę Nosówki | 3892 m | 1391 | |
Dukla | w stronę Barwinka, w stronę Miejsca Piastowego | 1565 m | 19 | |
Świętokrzyskie | Radlin | w stronę Opatowa, w stronę Kielc | 3996 m | 74 |
Łuszczów Pierwszy | w stronę Łęcznej, w stronę Lublina | 2881 m | 82 | |
Lubelskie | Łęczna | w stronę Włodawy, w stronę Łęcznej | 3891 m | 82 |
Moniatycze | w stronę Hrubieszowa - Centrum, w stronę Chełma | 4088 m | 844 | |
Złota | w stronę Rawy Mazowieckiej, w stronę Łodzi | 3279 m | 72 | |
Tomaszów | w stronę Białobrzegów, w stronę S8 | 2169 m | 48 | |
Łódzkie | Kluki | w stronę Bełchatowa, w stronę Wielunia | 1394 m | 74 |
Biała Pierwsza | w stronę Wielunia, w stronę Walichnowy | 3850 m | 74 | |
Bychlew | w stronę Bełchatowa, w stronę Pabianic | 2133 m | 485 | |
Warmińsko-mazurskie | Gietrzwałd | w stronę Olsztyna, w stronę Ostródy | 5026 m | 16 |
Gwiazdowo | w stronę Rozóg, w stronę Mrągowa | 5619 m | 59 | |
Sulechów | w stronę Wolsztyna, w stronę Sulechowa | 2995 m | 32 | |
Lubuskie | Szlichtyngowa | w stronę Wschowy, w stronę Głogowa | 2529 m | 12 |
Białcz | w stronę Gorzowa Wielkopolskiego, w stronę Witnicy | 3089 m | 132 | |
Pomorskie | Reda | w stronę Redy, w stronę Pucka | 1648 m | 216 |
Borowo | w stronę Żukowa, w stronę Kartuz | 1374 m | 211 | |
Łosiów | od strony Wrocławia, od strony Opola | 2161 m | 94 | |
Opolskie | Klisino | w stronę Głubczyc, w stronę Głogówka | 2409 m | 416 |
Bierzów | w stronę Bierzowa, w stronę Autostrady A4 | 2648 m | 403 | |
Podlaskie | Zwierki | od strony Białegostoku, od strony Zabłudów | 3835 m | 19 |
Baciuty | w stronę Wysokiego Mazowieckiego, w stronę Białegostoku | 8521 m | 678 | |
Karniewo | od strony Gołymin-Ośrodek, od strony Makowa Mazowieckiego | 1800 m | 60 | |
Drwalew | w stronę Góry Kalwarii, w stronę Grójca | 7482 m | 50 | |
Strachówka | od strony Mińska Mazowieckiego, od strony Ostrowi Mazowieckiej | 2650 m | 50 | |
Sochaczew | w stronę Żyrardowa, w stronę Sochaczewa | 2847 m | 50 | |
Blizne Łaszczyńskiego | w kierunku Poznania, Mory-Bemowo | 2955 m | S8 | |
Macierzysz | w stronę Marek, w stronę Bemowo-Mory | 3082 | S8 | |
Mazowieckie | Sulejówek | w stronę Mińska Mazowieckiego, w stronę Warszawy | 1505 m | 92 |
Tunel S2, w stronę Mińska Mazowieckiego, Ursynów | 2520 m | S2 | ||
Warszawa | Tunel S2, w stronę Poznania, Wilanów | 2533 m | S2 | |
w stronę ul. Łabiszyńskiej- Marki i ul. Szpitalnej, w kierunku Marki-Łabiszyńska | 4041 m | S8 | ||
Falęcice | w stronę Radomia, w stronę Warszawy | 14053 | S7 | |
Regut | od strony Góry Kalwarii, od strony Kołbieli | 2760 m | 50 | |
Wyszków | w stronę Warszawy, w stronę Ostrowi | 6809 m | S8 | |
Kanie | w stronę Brwinowa, w stronę Pruszkowa | 1348 m | 719 | |
Mszczonów | w stronę Grójca, w stronę Żyrardowa | 2930 m | 50 | |
Zachodniopomorskie | Świnoujście | Tunel pod Świnną, w stronę wyspy Wolin, w stronę wyspy Uznam | 2485 m | 93 |
Łubianka | w stronę Barlinka, w stronę Gorzowa Wielkopolskiego | 7849 m | 151 |
źródło danych umieszczonych w tabeli: https://rankomat.pl/samochod/odcinkowy-pomiar-predkosci
Jak wybierane są lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości?
Lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) są wybierane według określonych kryteriów, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. Nie każda trasa może zostać objęta takim systemem, a decyzja o jego instalacji zależy od wielu czynników.
Kluczowe czynniki wpływające na wybór lokalizacji odcinkowego pomiaru prędkości:
- statystyki wypadków – podstawowym kryterium jest liczba kolizji drogowych i wypadków na danym odcinku. System odcinkowego pomiaru prędkości jest najczęściej instalowany w miejscach o podwyższonym ryzyku wypadków drogowych, zwłaszcza śmiertelnych.
- Analizy ekspertów – decyzje o umiejscowieniu pomiaru prędkości opierają się na badaniach i rekomendacjach instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego. W Polsce za takie analizy odpowiada m.in. Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD).
- Uwarunkowania techniczne i prawne – nie każda droga spełnia wymagania do instalacji systemu odcinkowego pomiaru prędkości. Kluczowe znaczenie mają kwestie własności terenu oraz zgodność z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
- Długość odcinka pomiarowego – standardowa długość odcinka objętego pomiarem wynosi od 2 do 3 km. W niektórych przypadkach stosuje się dłuższe trasy – rekordowy odcinek w Polsce ma aż 37,2 km i znajduje się na autostradzie A1.
- Zgłoszenia i potrzeby lokalne – OPP może zostać zainstalowany również na podstawie wniosków lokalnych władz lub organizacji zajmujących się bezpieczeństwem drogowym.
Odcinkowy pomiar prędkości a fotoradar – kluczowe różnice
Odcinkowy pomiar prędkości i fotoradary to systemy kontroli prędkości, działające na zupełnie innych zasadach. Fotoradar rejestruje prędkość pojazdu w jednym punkcie, natomiast odcinkowy pomiar prędkości mierzy średnią prędkość na określonym odcinku drogi.
Czym różni się pomiar prędkości od fotoradaru?
Odcinkowy pomiar prędkości | Fotoradar |
Mierzy średnią prędkość na określonym odcinku | Mierzy prędkość w jednym punkcie |
Kontroluje prędkość na całym odcinku drogi | Działa punktowo |
Wyższa skuteczność, rejestruje więcej wykroczeń | Ograniczona przez punktowy pomiar |
Silniejsze narzędzie prewencyjne, zmusza do przestrzegania przepisów | Działa jako narzędzie prewencyjne, jednak nie jest tak skuteczne jak OPP |
Zbiera dane o czasie wjazdu i wyjazdu oraz robi zdjęcia pojazdu | Rejestruje zdjęcia pojazdów w momencie wykroczenia |
Kierowcy muszą przestrzegać ograniczeń przez cały odcinek, w którym znajduje się odcinkowy pomiar prędkości | Kierowcy mogą unikać mandatów, zwalniając tylko przed fotoradarem |
Mimo iż dane Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego podają, że fotoradary ujawniły więcej wykroczeń niż odcinkowy pomiar prędkości – wynika to głównie z ich liczebności. W 2024 roku w Polsce działało 442 fotoradarów, które zarejestrowały 691,3 tys. wykroczeń, natomiast systemy odcinkowego pomiaru prędkości wykryły ponad 132 tys. naruszeń.
Według statystyk OPP jest czterokrotnie bardziej skuteczny niż fotoradary, mimo mniejszej liczby lokalizacji. Przykładowo w 2022 roku na jeden fotoradar przypadało niecałe 2 tys. wykrytych naruszeń, podczas gdy na jeden system odcinkowego pomiaru prędkości aż 5 tys.
Limity prędkości na polskich drogach – ile zapłacą kierowcy za przekroczenie i ile dostaną punktów karnych?
Przestrzeganie ograniczeń prędkości to jedna z kluczowych zasad, którą powinni respektować kierowcy. Przekroczenie dozwolonej prędkości wiąże się nie tylko z otrzymaniem mandatu, ale także z punktami karnymi, których nadmierna ilość może prowadzić do utraty prawa jazdy.
Jaka jest wysokość mandatów i ile punktów karnych otrzymają kierowcy w 2025 za przekroczenie dopuszczalnej prędkości?
Przekroczenie prędkości | Wysokość mandatu | Punkty karne |
do 10 km/h | 50 zł | 1 pkt |
11-15 km/h | 100 zł | 2 pkt |
16-20 km/h | 200 zł | 3 pkt |
21-15 km/h | 300 zł | 5 pkt |
26-30 km/h | 400 zł | 7 pkt |
31-40 km/h | 800 zł | 9 pkt |
41-50 km/h | 1000 zł | 11 pkt |
51-60 km/h | 1500 zł | 13 pkt |
61-70 km/h | 2000 zł | 14 pkt |
powyżej 70 km/h | 2500 zł | 15 pkt |
Umieszczona tabela przedstawia wysokość mandatów oraz liczbę punktów karnych obowiązujących w 2024 roku za przekroczenie dozwolonej prędkości. Obecne przepisy są nadal aktualne, jednak w 2025 roku mogą zostać wprowadzone modyfikacje w taryfikatorze mandatów, które będą dotyczyły zarówno wysokości kar, jak i liczby punktów karnych za wykroczenia drogowe. Warto zaznaczyć, że choć na początku 2025 roku nie weszły w życie żadne nowelizacje przepisów – w kolejnych miesiącach roku zmiany są możliwe.
Jak Helpfind może Ci pomóc w uzyskaniu dopłaty do odszkodowania?
Przekroczenie dozwolonej prędkości to zdecydowanie najczęstszy powód wypadków drogowych oraz kolizji. Poszkodowani, którzy ubiegają się o należne odszkodowanie w wielu przypadkach nie otrzymują pełnego wynagrodzenia.
Dlaczego tak się dzieje? Firmy ubezpieczeniowe zaniżają odszkodowania, aby minimalizować swoje koszty i zwiększyć zysk – wiąże się to ze stosowaniem strategii, takich jak: wycena szkody, powoływanie się na amortyzację części czy doszukiwanie się podstaw do ograniczenia wypłaty.
Mimo, że wielu poszkodowanych zmaga się z przejawem tej niesprawiedliwości, istnieje proste rozwiązanie tego problemu.

Helpfind – lider na rynku do dopłat od odszkodowań w Polsce, pomoże Ci uzyskać dopłatę, jeśli ubezpieczyciel znacznie obniżył wartość Twojego odszkodowania. Aby skorzystać z pomocy, musisz tylko wypełnić formularz na naszej stronie, a następnie przesłać swój kosztorys do bezpłatnej analizy.
Nasi specjaliści ocenią, czy dopłata będzie możliwa w Twoim przypadku – jeżeli tak, zaoferujemy Ci odkupienie Twojej szkody – po jej zaakceptowaniu i podpisaniu dokumentów, otrzymasz pieniądze nawet w ciągu 48h. To wygodne i całkowicie bezpłatne rozwiązanie, które sprawi, że ograniczysz zmartwienia i oszczędzisz swój cenny czas.
Dzięki cesji wierzytelności przejmiemy odpowiedzialność procesową w Twojej sprawie, a co za tym idzie: również wszelkie formalności z nią związane. Dodatkowo kwota, którą otrzymasz pozostanie stała, bez względu na wyrok.
Co musisz zrobić, żeby uzyskać pomoc od Helpfind?
- Wypełnij formularz, który jest dostępny na stronie Helpfind.pl.
- Prześlij swój kosztorys do bezpłatnej analizy.
- Poczekaj na kontakt ze strony naszych specjalistów.
- Jeżeli zaakceptujesz naszą ofertę, pieniądze otrzymasz nawet w 48h od podpisania dokumentów.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Jakie korzyści wynikają z automatycznej kontroli średniej prędkości na drogach?
Automatyczna kontrola średniej prędkości zapewnia precyzyjne i obiektywne pomiary prędkości pojazdów. System ten pozwala na monitorowanie pojazdów przez długi odcinek drogi, co zmniejsza liczbę wykroczeń i poprawia bezpieczeństwo.
Jak działa centrum automatycznego nadzoru?
Centrum automatycznego nadzoru jest odpowiedzialne za zarządzanie systemami monitorowania i kontroli na drogach, w tym odcinkowymi pomiarami prędkości. To centrum gromadzi dane z urządzeń rejestrujących prędkość pojazdów i analizuje je w celu wykrywania naruszeń przepisów drogowych.
Po jakim czasie przyjdzie mandat z odcinkowego pomiaru prędkości?
Odpowiedź na pytanie, po jakim czasie przychodzi mandat z odcinkowego pomiaru prędkości, nie jest jednoznaczna. Zazwyczaj jednak mandaty trafiają do kierowców stosunkowo szybko – w większości przypadków dzieje się to w ciągu kilku tygodni.


Dominika Krysiak
Na bieżąco śledzi oraz analizuje sytuację Frankowiczów w Polsce. Stara się poruszać te problemy oraz tematy, które najbardziej interesują osoby posiadające kredyt w helweckiej walucie. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek i dobrego amerykańskiego kina.
Poznajmy sięartykuły na naszym blogu
Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań
Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!
Czytaj więcej z tej kategorii21.02.2025
13 min
Odszkodowanie z AC – szkoda z własnej winy. Kiedy dopłata?
Musisz zlikwidować szkodę z polisy AC? Sprawdź najważniejsze informacje i przeczytaj, kiedy otrzymasz dopłatę do odszkodowania....
Samochód
20.02.2025
14 min
Przeciekający dach – co zrobić, żeby uniknąć poważnych szkód?
Przeciekający dach może powodować zawilgocenie, pleśń i uszkodzenia konstrukcji. Sprawdź, jakie są przyczyny przecieków i jak skutecznie je naprawić....
Nieruchomości
21.02.2025
12 min
Przedsądowe wezwanie do zapłaty – jak je napisać i kiedy wysłać?
Dowiedz się, kiedy i jak skutecznie wysłać przedsądowe wezwanie do zapłaty i zwiększ swoje szanse na odzyskanie należności....
Finanse
Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe
Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu
Bezpłatna analiza dokumentacji
Brak opłat wstępnych
Jesteśmy niezależnym ekspertem
Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia
Bezpłatna analiza 0 zł
Zgłoś sprawę on-line