/

Samochód
Odcinkowy pomiar prędkości 2025 – jak działa i gdzie obowiązuje?

Odcinkowy pomiar prędkości 2025 – jak działa i gdzie obowiązuje?

Dominika Krysiak

Dominika Krysiak

18.02.2025

Przeanalizujemy bezpłatnie, czy należy Ci się dopłata

logo google

4,4/1893 opinie

Twoje dane są u nas bezpieczne

Odcinkowy pomiar prędkości to system, który kontroluje średnią prędkość pojazdu na określonym odcinku drogi. Jak działa to rozwiązanie, gdzie można się z nim spotkać i jakie konsekwencje grożą za przekroczenie prędkości?

Czym jest odcinkowy pomiar prędkości?

Odcinkowy pomiar prędkości (OPP) jest systemem kontroli, który mierzy średnią prędkość pojazdów na wyznaczonym fragmencie drogi. Działa poprzez rejestrowanie czasu wjazdu i wyjazdu pojazdu z kontrolowanego odcinka drogi.

Kamery zamontowane na jego początku i końcu śledzą tablice rejestracyjne oraz czas przejazdu, co umożliwia obliczenie średniej prędkości. Jeśli przekroczy ona dopuszczalny limit, system automatycznie wystawia mandat. System OPP po raz pierwszy pojawił się w Polsce w 2011 roku na autostradzie A1, a od 2015 roku jest stosowany na stałe.

Ustawa Prawo o ruchu drogowym, art. 129. [Zakres rejestracji; odcinkowy pomiar prędkości; ustalenie właściciela lub posiadacza pojazdu]

2. W szczególnie uzasadnionych bezpieczeństwem ruchu drogowego przypadkach Inspekcja Transportu Drogowego może ujawniać naruszenia przepisów ruchu drogowego w zakresie, o którym mowa w art. 129g ust. 1 lit. a, również za pomocą urządzeń rejestrujących, które ujawniają naruszenia przepisów ruchu drogowego na określonym odcinku drogi. W takim przypadku urządzenia te rejestrują w szczególności: 1) obraz pojazdu, którym kierujący naruszył przepisy ruchu drogowego, wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu; 2) datę, czas oraz określenie odcinka drogi, na którym popełnione zostało naruszenie; 3) średnią prędkość, z jaką poruszał się pojazd na odcinku drogi, na którym popełnione zostało naruszenie; 4) prędkość dopuszczalną na odcinku drogi, na którym popełnione zostało naruszenie, w czasie jego popełnienia; 5) numer identyfikacyjny urządzenia rejestrującego.

Źródło: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-o-ruchu-drogowym-16798732/art-129-h

Historia wdrożenia odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce

System odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) rozpoczął swoją działalność na stałe w 2015 roku, a założeniem tego projektu od samego początku była poprawa bezpieczeństwa na drogach. Jak dokładnie wyglądał proces jego wdrożenia?

Proces wdrożenia odcinkowego pomiaru prędkości na przestrzeni lat:

  1. 2011 – w kwietniu 2011 roku pierwsze urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości pojawiły się na autostradzie A1 na trasie Rusocin – Nowe Marzy. Natomiast w czerwcu 2011 roku system uruchomiono na na 16-kilometrowym odcinku pomiędzy Swarożynem a Pelplinem, gdzie dochodziło do wielu wypadków samochodowych.
  2. 2012 – 31 grudnia 2012 roku została podpisana umowa na realizację projektu pt. „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” – jego celem był rozwój OPP. Zostało to sfinansowane przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
  3. 2015 – 19 listopada 2015 roku uruchomiono pierwsze trzy odcinki z systemami OPP na drogach krajowych. Uznano to za formalne wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce.
  4. 2020 – w 2022 roku liczba lokalizacji OPP wzrosła do ponad 30, a system stał się jednym z kluczowych elementów monitorowania prędkości w Polsce.
  5. 2023-2025 – w ramach dalszego rozwoju odcinkowego pomiaru prędkości, zaplanowano nowe odcinkowe pomiary prędkości i ich instalację w różnych lokalizacjach (przewidywane jest rozmieszczenie aż 43 nowych urządzeń), zwłaszcza na odcinkach dróg, które generują największe ryzyko wypadków.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

System odcinkowego pomiaru prędkości mierzy średnią prędkość pojazdu na wyznaczonym odcinku drogi. Kamery rejestrują moment wjazdu i wyjazdu, a na tej podstawie obliczana jest prędkość. Przekroczenie dopuszczalnego limitu może skutkować mandatem. Jak dokładnie działa to rozwiązanie?

Jak działa system OPP?

  • Rejestracja wjazdu –na początku odcinka kamera zapisuje numer rejestracyjny oraz dokładny czas wjazdu na odcinek.
  • Rejestracja wyjazdu –kamera znajdująca się na końcu odcinka odczytuje numer rejestracyjny odcinka pojazdu, który go opuszcza i zapisuje dokładny czas tego zdarzenia.
  • Obliczanie średniej prędkości –system automatycznie oblicza średnią prędkość z jaką pojazd pokonał dany odcinek, na podstawie czasu przejazdu i odległości między kamerami.
  • Wystawienie mandatu –jeśli obliczona średnia prędkość przekracza dozwoloną na danym odcinku, kierowca otrzymuje mandat, który jest automatycznie generowany i wysyłany do odpowiednich organów.
odcinkowy pomiar prędkości - działanie

Jak odcinkowy pomiar prędkości wpływa na bezpieczeństwo na drogach?

Odcinkowy pomiar prędkości ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Jego działanie opiera się na monitorowaniu prędkości pojazdów na określonym odcinku, co skłania kierowców do utrzymania jej na dopuszczalnym poziomie. Jakie korzyści przynosi taki system i w jaki sposób wpływa na poprawę bezpieczeństwa?

Odcinkowy pomiar prędkości i jego korzystny wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym:

  • Mniej wypadków na drogach – raporty pochodzące z CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym) pokazują, że na odcinkach objętych OPP liczba wypadków spadła o 57%, a liczba ofiar śmiertelnych aż o 71%. O 56% zmniejszyła się także liczba osób rannych.
  • Większa zgodność z przepisami – aż 84% kierowców przejeżdżających przez odcinki objęte OPP dostosowuje prędkość do obowiązujących limitów. W przeciwieństwie do tradycyjnych fotoradarów, system eliminuje problem nagłego hamowania przed urządzeniem i ponownego przyspieszania po minięciu pomiaru.
  • Większa świadomość kierowców – stały nadzór nad prędkością sprawia, że kierowcy są bardziej świadomi konieczności jej przestrzegania na całej długości monitorowanego odcinka. To zwiększa bezpieczeństwo na drodze i kształtuje odpowiedzialne nawyki za kierownicą.
  • Korzyści ekonomiczne – z raportu Najwyższej Izby Kontroli wynika, że oszczędności ze zmniejszonej liczby wypadków sięgają 120 mln zł, co kilkunastokrotnie przewyższa koszty zakupu i utrzymania systemu OPP.

Odcinkowy pomiar prędkości – czy można uniknąć mandatu?

Odcinkowy pomiar prędkości działa na zasadzie obliczania średniej prędkości pojazdu na określonym odcinku drogi – system rejestruje czas wjazdu na odcinek oraz czas wyjazdu, a następnie oblicza średnią prędkość na podstawie długości odcinka i czasu przejazdu. To oznacza, że nie wystarczy zwolnić przed końcem pomiaru – liczy się cała trasa.

Teoretycznie uniknięcie mandatu jest możliwe w sytuacji, kiedy kierowca, który przekroczył prędkość na samym początku odcinka, rekompensuje to jadąc wolniej w dalszej części lub zatrzymując się w dozwolonym miejscu, w celu obniżenia średniej prędkości.

System zaprojektowano jednak w taki sposób, aby skutecznie eliminować próby oszustwa, dlatego w większości przypadków stosowanie alternatywnych sposobów na uniknięcie mandatu może być zbyt ryzykowne, żeby przyniosło skutek.

Gdzie znajdują się lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości?

Odcinkowy pomiar prędkości jest stosowany na drogach o podwyższonym ryzyku wypadków, takich jak autostrady, drogi ekspresowe i miejskie odcinki o dużym natężeniu ruchu. System działa w wielu miejscach w Polsce, a jego lokalizacje są ustalane na podstawie analiz bezpieczeństwa. Gdzie można go spotkać?

Lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości – gdzie możemy je znaleźć?

WojewództwoMiejscowośćOdcinek pomiarowyDługość odcinkaNumer drogi
Tarnowskie Góryw stronę Bytomia, w stronę Poznania993 m11
Wilczaw stronę Gliwic, w stronę Rybnika2201 m78
Jankowicew kierunku ul. Żorskiej, w kierunku Rybnika1715 m929
ŚląskieMikołóww stronę Gliwic, w stronę Tych1307 m44
Katowicew stronę Centrum, w stronę Gliwic1275 m902
Zabrzew stronę Bytomia, w stronę Gliwic7165 m88
Gliwicew stronę Bytomia, w stronę Strzelec Opolskich2941 m88
Suszecw stronę Pszczyny, w stronę Żor4720 m935
Kostomłotyw stronę Kątów Wrocławskich, w stronę Kostomłotów8095 mA4
DolnośląskieSady Górnew stronę Kamiennej Góry, Tunel S32447mS3
Nowe Bogaczowicew stronę Bolkowa, w stronę Kamiennej Góry2592 mS3
WielkopolskieLubońw kierunku Świecka, w kierunku Warszawy2327 mS11
Dąbrowaw kierunku Obornik, w kierunku Autostrady A24393 m94
MałopolskieTarnóww stronę Rzeszowa, w stronę Krakowa4393 m94
Skomielna Biaław kierunku Tunel S7 (wyjazd Naprawa, kier. Kraków), w kierunku Tunel S7 (wyjazd Skomielna B., kier. Zakopane)2042 mS7
Jamnicaw stronę Stalowej Woli, w stronę Tarnobrzega6520 m871
Kolbuszowa Górnaw stronę Rzeszowa, w stronę Radomia2525 m9
Iskrzyniaw stronę Barwinka, w stronę Rzeszowa1392 m19
PodkarpackiePodgrodziew stronę Rzeszowa, w stronę Tarnowa1078 m94
Gniewczyna Trynieckaw stronę Przeworska, w stronę Biłgoraja2958 m835
Rzeszóww stronę centrum, w stronę Nosówki3892 m1391
Duklaw stronę Barwinka, w stronę Miejsca Piastowego1565 m19
ŚwiętokrzyskieRadlinw stronę Opatowa, w stronę Kielc3996 m74
Łuszczów Pierwszyw stronę Łęcznej, w stronę Lublina2881 m82
LubelskieŁęcznaw stronę Włodawy, w stronę Łęcznej3891 m82
Moniatyczew stronę Hrubieszowa - Centrum, w stronę Chełma4088 m844
Złotaw stronę Rawy Mazowieckiej, w stronę Łodzi3279 m72
Tomaszóww stronę Białobrzegów, w stronę S82169 m48
ŁódzkieKlukiw stronę Bełchatowa, w stronę Wielunia1394 m74
Biała Pierwszaw stronę Wielunia, w stronę Walichnowy3850 m74
Bychleww stronę Bełchatowa, w stronę Pabianic2133 m485
Warmińsko-mazurskieGietrzwałdw stronę Olsztyna, w stronę Ostródy5026 m16
Gwiazdowow stronę Rozóg, w stronę Mrągowa5619 m59
Sulechóww stronę Wolsztyna, w stronę Sulechowa2995 m32
LubuskieSzlichtyngowaw stronę Wschowy, w stronę Głogowa2529 m12
Białczw stronę Gorzowa Wielkopolskiego, w stronę Witnicy3089 m132
PomorskieRedaw stronę Redy, w stronę Pucka1648 m216
Borowow stronę Żukowa, w stronę Kartuz1374 m211
Łosiówod strony Wrocławia, od strony Opola2161 m94
OpolskieKlisinow stronę Głubczyc, w stronę Głogówka2409 m416
Bierzóww stronę Bierzowa, w stronę Autostrady A42648 m403
PodlaskieZwierkiod strony Białegostoku, od strony Zabłudów3835 m19
Baciutyw stronę Wysokiego Mazowieckiego, w stronę Białegostoku8521 m678
Karniewood strony Gołymin-Ośrodek, od strony Makowa Mazowieckiego1800 m60
Drwaleww stronę Góry Kalwarii, w stronę Grójca7482 m50
Strachówkaod strony Mińska Mazowieckiego, od strony Ostrowi Mazowieckiej2650 m50
Sochaczeww stronę Żyrardowa, w stronę Sochaczewa2847 m50
Blizne Łaszczyńskiegow kierunku Poznania, Mory-Bemowo2955 mS8
Macierzyszw stronę Marek, w stronę Bemowo-Mory3082S8
MazowieckieSulejówekw stronę Mińska Mazowieckiego, w stronę Warszawy1505 m92
Tunel S2, w stronę Mińska Mazowieckiego, Ursynów2520 mS2
WarszawaTunel S2, w stronę Poznania, Wilanów2533 mS2
w stronę ul. Łabiszyńskiej- Marki i ul. Szpitalnej, w kierunku Marki-Łabiszyńska4041 mS8
Falęcicew stronę Radomia, w stronę Warszawy14053S7
Regutod strony Góry Kalwarii, od strony Kołbieli2760 m50
Wyszkóww stronę Warszawy, w stronę Ostrowi6809 mS8
Kaniew stronę Brwinowa, w stronę Pruszkowa1348 m719
Mszczonóww stronę Grójca, w stronę Żyrardowa2930 m50
ZachodniopomorskieŚwinoujścieTunel pod Świnną, w stronę wyspy Wolin, w stronę wyspy Uznam2485 m93
Łubiankaw stronę Barlinka, w stronę Gorzowa Wielkopolskiego7849 m151

źródło danych umieszczonych w tabeli: https://rankomat.pl/samochod/odcinkowy-pomiar-predkosci

Jak wybierane są lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości?

Lokalizacje odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) są wybierane według określonych kryteriów, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. Nie każda trasa może zostać objęta takim systemem, a decyzja o jego instalacji zależy od wielu czynników.

Kluczowe czynniki wpływające na wybór lokalizacji odcinkowego pomiaru prędkości:

  • statystyki wypadków – podstawowym kryterium jest liczba kolizji drogowych i wypadków na danym odcinku. System odcinkowego pomiaru prędkości jest najczęściej instalowany w miejscach o podwyższonym ryzyku wypadków drogowych, zwłaszcza śmiertelnych.
  • Analizy ekspertów – decyzje o umiejscowieniu pomiaru prędkości opierają się na badaniach i rekomendacjach instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego. W Polsce za takie analizy odpowiada m.in. Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD).
  • Uwarunkowania techniczne i prawne – nie każda droga spełnia wymagania do instalacji systemu odcinkowego pomiaru prędkości. Kluczowe znaczenie mają kwestie własności terenu oraz zgodność z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
  • Długość odcinka pomiarowego – standardowa długość odcinka objętego pomiarem wynosi od 2 do 3 km. W niektórych przypadkach stosuje się dłuższe trasy – rekordowy odcinek w Polsce ma aż 37,2 km i znajduje się na autostradzie A1.
  • Zgłoszenia i potrzeby lokalne – OPP może zostać zainstalowany również na podstawie wniosków lokalnych władz lub organizacji zajmujących się bezpieczeństwem drogowym.

Odcinkowy pomiar prędkości a fotoradar – kluczowe różnice

Odcinkowy pomiar prędkości i fotoradary to systemy kontroli prędkości, działające na zupełnie innych zasadach. Fotoradar rejestruje prędkość pojazdu w jednym punkcie, natomiast odcinkowy pomiar prędkości mierzy średnią prędkość na określonym odcinku drogi.

Czym różni się pomiar prędkości od fotoradaru?

Odcinkowy pomiar prędkościFotoradar
Mierzy średnią prędkość na określonym odcinkuMierzy prędkość w jednym punkcie
Kontroluje prędkość na całym odcinku drogiDziała punktowo
Wyższa skuteczność, rejestruje więcej wykroczeńOgraniczona przez punktowy pomiar
Silniejsze narzędzie prewencyjne, zmusza do przestrzegania przepisówDziała jako narzędzie prewencyjne, jednak nie jest tak skuteczne jak OPP
Zbiera dane o czasie wjazdu i wyjazdu oraz robi zdjęcia pojazduRejestruje zdjęcia pojazdów w momencie wykroczenia
Kierowcy muszą przestrzegać ograniczeń przez cały odcinek, w którym znajduje się odcinkowy pomiar prędkościKierowcy mogą unikać mandatów, zwalniając tylko przed fotoradarem

Mimo iż dane Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego podają, że fotoradary ujawniły więcej wykroczeń niż odcinkowy pomiar prędkości – wynika to głównie z ich liczebności. W 2024 roku w Polsce działało 442 fotoradarów, które zarejestrowały 691,3 tys. wykroczeń, natomiast systemy odcinkowego pomiaru prędkości wykryły ponad 132 tys. naruszeń.

Według statystyk OPP jest czterokrotnie bardziej skuteczny niż fotoradary, mimo mniejszej liczby lokalizacji. Przykładowo w 2022 roku na jeden fotoradar przypadało niecałe 2 tys. wykrytych naruszeń, podczas gdy na jeden system odcinkowego pomiaru prędkości aż 5 tys.

Limity prędkości na polskich drogach – ile zapłacą kierowcy za przekroczenie i ile dostaną punktów karnych?

Przestrzeganie ograniczeń prędkości to jedna z kluczowych zasad, którą powinni respektować kierowcy. Przekroczenie dozwolonej prędkości wiąże się nie tylko z otrzymaniem mandatu, ale także z punktami karnymi, których nadmierna ilość może prowadzić do utraty prawa jazdy.

Jaka jest wysokość mandatów i ile punktów karnych otrzymają kierowcy w 2025 za przekroczenie dopuszczalnej prędkości?

Przekroczenie prędkościWysokość mandatuPunkty karne
do 10 km/h50 zł1 pkt
11-15 km/h100 zł2 pkt
16-20 km/h200 zł3 pkt
21-15 km/h300 zł5 pkt
26-30 km/h400 zł7 pkt
31-40 km/h800 zł9 pkt
41-50 km/h1000 zł11 pkt
51-60 km/h1500 zł13 pkt
61-70 km/h2000 zł14 pkt
powyżej 70 km/h2500 zł15 pkt

Umieszczona tabela przedstawia wysokość mandatów oraz liczbę punktów karnych obowiązujących w 2024 roku za przekroczenie dozwolonej prędkości. Obecne przepisy są nadal aktualne, jednak w 2025 roku mogą zostać wprowadzone modyfikacje w taryfikatorze mandatów, które będą dotyczyły zarówno wysokości kar, jak i liczby punktów karnych za wykroczenia drogowe. Warto zaznaczyć, że choć na początku 2025 roku nie weszły w życie żadne nowelizacje przepisów – w kolejnych miesiącach roku zmiany są możliwe.

Jak Helpfind może Ci pomóc w uzyskaniu dopłaty do odszkodowania?

Przekroczenie dozwolonej prędkości to zdecydowanie najczęstszy powód wypadków drogowych oraz kolizji. Poszkodowani, którzy ubiegają się o należne odszkodowanie w wielu przypadkach nie otrzymują pełnego wynagrodzenia.

Dlaczego tak się dzieje? Firmy ubezpieczeniowe zaniżają odszkodowania, aby minimalizować swoje koszty i zwiększyć zysk – wiąże się to ze stosowaniem strategii, takich jak: wycena szkody, powoływanie się na amortyzację części czy doszukiwanie się podstaw do ograniczenia wypłaty.

Mimo, że wielu poszkodowanych zmaga się z przejawem tej niesprawiedliwości, istnieje proste rozwiązanie tego problemu.

dlaczego kosztorysy są zaniżane?

Helpfind – lider na rynku do dopłat od odszkodowań w Polsce, pomoże Ci uzyskać dopłatę, jeśli ubezpieczyciel znacznie obniżył wartość Twojego odszkodowania. Aby skorzystać z pomocy, musisz tylko wypełnić formularz na naszej stronie, a następnie przesłać swój kosztorys do bezpłatnej analizy.

Nasi specjaliści ocenią, czy dopłata będzie możliwa w Twoim przypadku – jeżeli tak, zaoferujemy Ci odkupienie Twojej szkody – po jej zaakceptowaniu i podpisaniu dokumentów, otrzymasz pieniądze nawet w ciągu 48h. To wygodne i całkowicie bezpłatne rozwiązanie, które sprawi, że ograniczysz zmartwienia i oszczędzisz swój cenny czas.

Dzięki cesji wierzytelności przejmiemy odpowiedzialność procesową w Twojej sprawie, a co za tym idzie: również wszelkie formalności z nią związane. Dodatkowo kwota, którą otrzymasz pozostanie stała, bez względu na wyrok.

Co musisz zrobić, żeby uzyskać pomoc od Helpfind?

  1. Wypełnij formularz, który jest dostępny na stronie Helpfind.pl.
  2. Prześlij swój kosztorys do bezpłatnej analizy.
  3. Poczekaj na kontakt ze strony naszych specjalistów.
  4. Jeżeli zaakceptujesz naszą ofertę, pieniądze otrzymasz nawet w 48h od podpisania dokumentów.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Jakie korzyści wynikają z automatycznej kontroli średniej prędkości na drogach?

Automatyczna kontrola średniej prędkości zapewnia precyzyjne i obiektywne pomiary prędkości pojazdów. System ten pozwala na monitorowanie pojazdów przez długi odcinek drogi, co zmniejsza liczbę wykroczeń i poprawia bezpieczeństwo.

Jak działa centrum automatycznego nadzoru?

Centrum automatycznego nadzoru jest odpowiedzialne za zarządzanie systemami monitorowania i kontroli na drogach, w tym odcinkowymi pomiarami prędkości. To centrum gromadzi dane z urządzeń rejestrujących prędkość pojazdów i analizuje je w celu wykrywania naruszeń przepisów drogowych.

Po jakim czasie przyjdzie mandat z odcinkowego pomiaru prędkości?

Odpowiedź na pytanie, po jakim czasie przychodzi mandat z odcinkowego pomiaru prędkości, nie jest jednoznaczna. Zazwyczaj jednak mandaty trafiają do kierowców stosunkowo szybko – w większości przypadków dzieje się to w ciągu kilku tygodni.

Dominika Krysiak

Dominika Krysiak

Na bieżąco śledzi oraz analizuje sytuację Frankowiczów w Polsce. Stara się poruszać te problemy oraz tematy, które najbardziej interesują osoby posiadające kredyt w helweckiej walucie. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek i dobrego amerykańskiego kina.

Poznajmy się

artykuły na naszym blogu

Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań

Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!

Czytaj więcej z tej kategorii
AC szkoda z własnej winy

21.02.2025

13 min

Odszkodowanie z AC – szkoda z własnej winy. Kiedy dopłata?

Musisz zlikwidować szkodę z polisy AC? Sprawdź najważniejsze informacje i przeczytaj, kiedy otrzymasz dopłatę do odszkodowania....

Samochód

przeciekający dach

20.02.2025

14 min

Przeciekający dach – co zrobić, żeby uniknąć poważnych szkód?

Przeciekający dach może powodować zawilgocenie, pleśń i uszkodzenia konstrukcji. Sprawdź, jakie są przyczyny przecieków i jak skutecznie je naprawić....

Nieruchomości

przedsądowe wezwanie do zapłaty

21.02.2025

12 min

Przedsądowe wezwanie do zapłaty – jak je napisać i kiedy wysłać?

Dowiedz się, kiedy i jak skutecznie wysłać przedsądowe wezwanie do zapłaty i zwiększ swoje szanse na odzyskanie należności....

Finanse

empty_placeholder

Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe

Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu

Bezpłatna analiza dokumentacji

Brak opłat wstępnych

Jesteśmy niezależnym ekspertem

Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia

Bezpłatna analiza 0 zł

Zgłoś sprawę on-line