/

Nieruchomości
Zgłoszenie szkody mieszkaniowej w UNIQA – sprawdź, jak to zrobić

Zgłoszenie szkody mieszkaniowej w UNIQA – sprawdź, jak to zrobić

Dominika Krysiak

Dominika Krysiak

23.04.2025

Udziel odpowiedzi na pytania

Uzyskaj dodatkowe pieniądze na remont

logo google

4,4/2021 opinii

Twoje dane są u nas bezpieczne

Zgłoszenie szkody mieszkaniowej w UNIQA nie musi być skomplikowane – wystarczy poznać dostępne metody kontaktu oraz wiedzieć, jakie informacje przygotować. Sprawdź, jak szybko i skutecznie przekazać ubezpieczycielowi informację o szkodzie i sprawnie rozpocząć proces likwidacji.

Jakie są sposoby na zgłoszenie szkody mieszkaniowej w UNIQA?

UNIQA to jedna z największych i najbardziej renomowanych grup ubezpieczeniowych w Europie Środkowej i Wschodniej, z ponad 200-letnią historią. Firma jest wiodącym towarzystwem ubezpieczeniowym w Austrii, gdzie posiada około 14,5% udziału w rynku, i działa w 18 krajach, obsługując około 10 milionów klientów.

W Polsce UNIQA działa od około 30 lat, oferując szeroki zakres ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i firm.

Jak zgłosić szkodę mieszkaniową w UNIQA?

  • przez formularz internetowy,
  • telefonicznie,
  • osobiście (w dowolnym biurze).

Niezależnie od wybranej formy zgłoszenia, kluczowe jest przekazanie kompletnych i dokładnych informacji – to one wpływają na szybkość likwidacji szkody oraz decyzję o wypłacie odszkodowania.

UNIQA zgłoszenie szkody mieszkaniowej – wymagane informacje i dokumenty

Aby proces likwidacji szkody przebiegł sprawnie i bez opóźnień, zawiadomienie o szkodzie powinno zawierać komplet danych oraz dokumentów.

Jakie informacje są niezbędne przy zgłaszaniu szkody mieszkaniowej?

  • imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail osoby poszkodowanej,
  • numer polisy oraz jej rodzaj,
  • Okres ubezpieczenia (od kiedy do kiedy obowiązuje polisa),
  • dokładny opis zdarzenia – co się wydarzyło, kiedy miało miejsce, jaki zakres uszkodzeń został wyrządzony, a także kto był osobą odpowiedzialną za powstanie szkody (wraz z oświadczeniem osoby odpowiedzialnej, jeżeli takie zostało sporządzone),
  • Jeśli sprawą zajmuje się zarządca lub spółdzielnia mieszkaniowa, należy również podać nazwę, adres i numer telefonu zarządcy lub dane spółdzielni,
  • zdjęcia uszkodzonego mienia, przedstawiające rozmiar szkód,
  • faktury potwierdzające zakup zniszczonych przedmiotów oraz wartość i datę zakupu uszkodzonego lub skradzionego mienia. W przypadku kradzieży – również faktury potwierdzające zakup skradzionych przedmiotów,
  • jeżeli interweniowała policja lub inne służby, należy załączyć dokument potwierdzający zgłoszenie zdarzenia wraz z numerem prowadzonej sprawy oraz notatkę ze zdarzenia sporządzoną przez pracownika jednostki policji,
  • konieczny będzie też protokół sporządzony przez pracownika spółdzielni lub zarządcy budynku, jeśli uczestniczyli w ocenie.

Jak zgłosić szkodę mieszkaniową w UNIQA telefonicznie?

Aby zgłosić szkodę mieszkaniową w UNIQA telefonicznie, wystarczy zadzwonić na dedykowaną infolinię pod numerem: 22 599 91 82.

W trakcie rozmowy konsultant poprosi o kilka podstawowych informacji. Warto wcześniej przygotować:

  • numer polisy, z której zgłaszana jest szkoda,
  • numer konta bankowego, na który ma zostać wypłacone odszkodowanie,
  • szczegóły zdarzenia – miejsce, data, okoliczności oraz potencjalna przyczyna,
  • dokumentację szkody, jeśli jest dostępna – np. zdjęcia uszkodzonego mienia, rachunki, protokoły.

W przypadku innych rodzajów szkód lub w celu uzyskania dodatkowego wsparcia, można skorzystać także z ogólnych numerów infolinii UNIQA: 22 599 95 22 lub 801 597 597. Konsultanci udzielą informacji, pomogą w zgłoszeniu i wyjaśnią kolejne kroki w procesie likwidacji.

Po zgłoszeniu szkody mieszkaniowej przez telefon, otrzymasz numer szkody, który będzie służył do identyfikacji Twojej sprawy w dalszym procesie likwidacji.

Zgłoszenie szkody mieszkaniowej w UNIQA online – jak to zrobić?

Zgłoszenie szkody przez Internet to najwygodniejsza i najszybsza forma kontaktu z UNIQA. Cały proces można przeprowadzić w kilku prostych krokach, bez wychodzenia z domu.

Jak zgłosić szkodę mieszkaniową w UNIQA online?

  1. Wejdź na stronę www.uniqa.pl i kliknij w zakładkę "szkody i roszczenia".
uniqa zgłoszenie szkody mieszkaniowej

  1. Wybierz rodzaj ubezpieczenia – tym przypadku będzie to "Dom i Mieszkanie". Musisz również podać czego dotyczy szkoda i czy zgłaszasz zdarzenie z polisy UNIQA, czy z polisy sprawcy.
  2. Po wykonaniu powyższego kroku, zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego. Wypełnij go podając takie dane, jak: numer polisy, dane osobowe (np. PESEL), opis zdarzenia, numer konta bankowego oraz termin i miejsce zdarzenia.
  3. Kiedy uzupełnisz już formularz o odpowiednie informacje, prześlij dokumenty potwierdzające szkodę (np. zdjęcia uszkodzeń).
  4. Po wypełnieniu i przesłaniu formularza, zgłoszenie zostanie zarejestrowane, a Opiekun Szkody skontaktuje się z Tobą w celu dalszej likwidacji.

Jeśli chcesz sprawdzić, jak wygląda cały proces zgłoszenia szkody mieszkaniowej online, możesz skorzystać z filmu instruktażowego, udostępnionego na stronie głównej UNIQA. Znajdziesz go, korzystając z tego linku: https://youtu.be/bwsIgENmCbU.

Jak przebiega proces likwidacji szkody mieszkaniowej w UNIQA?

Proces likwidacji szkody mieszkaniowej w UNIQA składa się z kilku etapów. Po zgłoszeniu szkody przez Internet lub telefonicznie, sprawa otrzymuje numer identyfikacyjny. Na początku, specjalista analizuje zgłoszenie i zakres ochrony wynikający z polisy. Następnie, klient uzyskuje potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz kontakt do przydzielonego opiekuna, który będzie koordynował cały proces.

W zależności od rozmiaru szkody, UNIQA może skierować rzeczoznawcę na miejsce zdarzenia w celu udokumentowania zniszczeń i zebrania danych do wyceny odszkodowania. Przy drobniejszych szkodach, proces może być uproszczony i oparty wyłącznie na dokumentacji dostarczonej przez poszkodowanego.

Po weryfikacji zebranych materiałów, opiekun ustala kwotę odszkodowania zgodnie z umową ubezpieczeniową. Zwieńczeniem procesu jest przelew środków na wskazany rachunek bankowy, o czym klient jest informowany. Przez cały czas trwania procedury, poszkodowany ma możliwość kontaktu z opiekunem, aby uzyskać informacje o statusie sprawy.

Jak długo trwa proces likwidacji szkody mieszkaniowej?

Czas trwania procesu likwidacji w UNIQA zależy od wielu czynników, ale według przepisów prawa, ubezpieczyciel ma 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia od momentu jego otrzymania.

Ustawa z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, art. 14. [postępowanie likwidacyjne]


1. Zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni licząc od dnia złożenia przez poszkodowanego lub uprawnionego zawiadomienia o szkodzie.
2. W przypadku gdyby wyjaśnienie w terminie, o którym mowa w ust. 1, okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania okazało się niemożliwe, odszkodowanie wypłaca się w terminie 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe, nie później jednak niż w terminie 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie, chyba że ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania zależy od toczącego się postępowania karnego lub cywilnego.

Źródło: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/ubezpieczenia-obowiazkowe-ubezpieczeniowy-fundusz-gwarancyjny-i-17041156/art-14

Sposób zgłoszenia ma istotny wpływ na całkowitą długość procedury. Wykorzystanie formularza internetowego znacznie ją przyspiesza, ponieważ informacja natychmiast pojawia się w systemie i jest dostępna dla pracowników firmy.

Szybkość likwidacji zależy również od:

  • kompletności dostarczonych dokumentów –wszelkie braki wymagają uzupełnienia, co opóźnia procedurę,
  • stopnia skomplikowania przypadku – nieskomplikowane zdarzenia rozpatrywane są szybciej niż złożone uszkodzenia,
  • potrzeby przeprowadzenia oględzin – wizyta specjalisty wymaga umówienia terminu i przeprowadzenia inspekcji.

Jak można sprawdzić status zgłoszenia szkody w UNIQA?

Status zgłoszenia szkody w UNIQA można sprawdzić na kilka sposobów, co pozwala na bieżąco śledzić proces likwidacji i lepiej zaplanować dalsze działania.

Najwygodniejszą metodą jest skorzystanie z platformy internetowej UNIQA. Logując się na swoje konto, uzyskujemy pełny wgląd w historię zgłoszeń wraz z informacjami o aktualnym etapie procesu likwidacyjnego, brakujących dokumentach czy terminach oględzin. Do zalogowania potrzebny jest unikalny numer zgłoszenia otrzymany podczas rejestracji, numer PESEL oraz numer telefonu.

uniqa zgłoszenie szkody mieszkaniowej

Alternatywne rozwiązania to:

  • bezpośredni kontakt z Opiekunem Szkody, którego dane znajdują się w potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia,
  • rozmowa telefoniczna z konsultantem na infolinii UNIQA,
  • system automatycznych powiadomień o zmianach statusu zgłoszenia poprzez SMS lub e-mail.

Opiekun nie tylko poinformuje o statusie sprawy, ale również rozwieje wszelkie wątpliwości i przedstawi kolejne kroki w procesie likwidacji. Osoby, które preferują rozmowy telefoniczne mogą skorzystać z infolinii UNIQA. Po podaniu numeru zgłoszenia konsultant udzieli podstawowych informacji o sprawie.

Ważne!

Regularne monitorowanie statusu zgłoszenia jest kluczowe, zwłaszcza gdy czekamy na decyzję ubezpieczyciela lub mamy pytania dotyczące procedury. Systematyczna kontrola umożliwia także szybkie uzupełnienie brakującej dokumentacji, co może znacząco przyspieszyć wypłatę odszkodowania.

Jak skontaktować się z Opiekunem Szkody w UNIQA?

Po zgłoszeniu zdarzenia w UNIQA zostaje Ci przydzielony dedykowany Opiekun Szkody, z którym możesz się kontaktować na kilka wygodnych sposobów.

Kontakt z Opiekunem Szkody w UNIQA – jak go nawiązać?

  • prześlij e-mail o szczególnie przydaje się przy przesyłaniu dokumentacji czy zdjęć uszkodzeń,
  • ta forma zapewnia również pisemne potwierdzenie przekazanych informacji,
  • w przypadku braku bezpośredniego kontaktu, wystarczy zadzwonić na infolinię UNIQA i podać numer zgłoszenia – konsultant połączy Cię z odpowiednim Opiekunem lub przekaże prośbę o oddzwonienie,
  • dla zwolenników tradycyjnych form komunikacji istnieje możliwość wysłania listu na adres siedziby firmy – pamiętaj jednak o podaniu numeru zgłoszenia, co znacznie przyspieszy procedurę.

Twój Opiekun, dostępny w godzinach pracy UNIQA, udzieli Ci wszystkich informacji o statusie zgłoszenia, potrzebnych dokumentach, terminach oględzin, przewidywanym czasie zakończenia likwidacji oraz decyzji odszkodowawczej.

Systematyczny kontakt nie tylko zapewnia płynność procesu, ale również umożliwia szybkie wyjaśnienie wszelkich wątpliwości, co może znacząco przyspieszyć wypłatę należnych środków.

Twoje mieszkanie zostało zalane? Sprawdź, czy możesz uzyskać dodatkowe pieniądze

Szkody po zalaniu mieszkania mogą być trudne do samodzielnego oszacowania. Wiele osób nie ma pewności, czy otrzymana kwota rzeczywiście pokrywa wszystkie koszty związane z naprawą. Jeśli masz wątpliwości co do kosztorysu przygotowanego przez ubezpieczyciela, warto rozważyć dodatkową weryfikację.

W ToTwojaKasa.pl oferujemy bezpłatną weryfikację kosztorysu sporządzonego przez ubezpieczyciela i sprawdzamy, czy w Twoim przypadku istnieje możliwość uzyskania dodatkowych środków. Jeśli tak, przedstawimy Ci ofertę odkupu szkody poprzez cesji wierzytelności.

Po zaakceptowaniu naszej oferty i podpisaniu dokumentów, pieniądze wypłacimy Ci w ciągu 7 dni roboczych.

Co musisz zrobić, aby otrzymać wsparcie od ToTwojaKasa.pl?

  1. Wejdź na naszą stronę internetową i wypełnij krótki formularz kontaktowy.
  2. Prześlij niezbędne dokumenty do bezpłatnej weryfikacji (zdjęcia szkód, polisę oraz decyzję towarzystwa ubezpieczeniowego).
  3. Poczekaj aż nasz przedstawiciel skontaktuje się z Tobą i przekaże Ci wynik weryfikacji.
  4. Kiedy zaakceptujesz naszą ofertę odkupu szkody i podpiszesz dokumenty, otrzymasz dodatkowe pieniądze w ciągu 7 dni roboczych.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Czy należy przedstawiać rachunki lub faktury potwierdzające wartość zniszczonych przedmiotów?

Nie jest to obowiązkowe, ale zalecane. Rachunki lub faktury potwierdzające zakup uszkodzonych, zniszczonych albo skradzionych przedmiotów znacząco ułatwiają wycenę szkody i zwiększają szansę na wypłatę pełnej kwoty odszkodowania.

Czy muszę czekać z naprawą szkody na decyzję UNIQA?

W przypadku większych uszkodzeń warto wstrzymać się z naprawą do czasu oględzin lub zgody UNIQA. Przy drobnych szkodach wystarczy dokumentacja zdjęciowa.

Dominika Krysiak

Dominika Krysiak

Na bieżąco śledzi oraz analizuje sytuację Frankowiczów w Polsce. Stara się poruszać te problemy oraz tematy, które najbardziej interesują osoby posiadające kredyt w helweckiej walucie. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek i dobrego amerykańskiego kina.

Poznajmy się

artykuły na naszym blogu

Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań

Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!

Czytaj więcej z tej kategorii
kredyt oddłużeniowy

17.04.2025

12 min

Na czym polega kredyt oddłużeniowy i czy pomaga uniknąć kłopotów finansowych?

Kredyt oddłużeniowy to efektywne narzędzie w walce z zadłużeniem. Dowiedz się, jak z niego skorzystać i odzyskać finansową stabilność....

Finanse

Ile średnio płaci się za prąd w Polsce?

08.04.2025

9 min

Ile średnio płaci się za prąd w Polsce? Oto miesięczne rachunki

Dowiedz się ile średnio płaci się za prąd w Polsce i sprawdź, czy płacisz duże czy małe rachunki....

Nieruchomości

sygnalizacja świetlna

02.04.2025

14 min

Sygnalizacja świetlna w praktyce: rodzaje, znaczenie i nowoczesne technologie

Sygnalizacja świetlna to coś więcej niż tylko kolorowe światła. Dowiedz się więcej na jej temat....

Samochód

empty_placeholder

Dopłata do odszkodowania za szkodę na nieruchomości

Przeanalizujemy Twój kosztorys budowlany i sprawdzimy, czy należy Ci się dopłata.

Aż 96% kosztorysów ma zaniżenia

Dopłacamy w 7 dni roboczych od dopełnienia formalności

Średnia wartość zaniżenia to prawie 7 tysięcy zł

Szkody na nieruchomości przedawniają się po upływie 3 lat

Bezpłatna analiza 0 zł

Zgłoś sprawę on-line