/

Samochód
Generali zgłoszenie szkody - jak to zrobić?

Generali zgłoszenie szkody - jak to zrobić?

Natalia Stryjak

Natalia Stryjak

14.09.2023

Przeanalizujemy bezpłatnie, czy należy Ci się dopłata

logo google

4,4/1190 opinii

Twoje dane są u nas bezpieczne

Jesteś ubezpieczony w Generali lub ubezpieczony jest tam sprawca wypadku, w którym uczestniczyłeś? Dzięki poniższym wskazówkom dowiesz się jak szybko i sprawnie zgłosić szkodę, poznasz też sposób na jak najszybsze uzyskanie odszkodowania.

Jak zgłosić szkodę w Generali?

Jak zgłosić szkodę auta w Generali? Można to zrobić na kilka różnych sposobów:

Zgłoszenie szkody w Generali - najważniejsze potrzebne dokumenty

Do zgłoszenia szkody w Generali będą ci potrzebne:

  • polisa OC/AC,
  • dowód osobisty,
  • prawo jazdy,
  • dane osobowe uczestników zdarzenia,
  • dowód rejestracyjny lub umowa kupna/sprzedaży samochodu,
  • dokumentacja medyczna (jeżeli zgłoszenie dotyczy szkody osobowej),
  • dokumenty uzasadniające wystąpienie z roszczeniem (np. oświadczenie sprawcy, protokół policyjny),
  • numer konta bankowego.

Wszelkie dodatkowe dokumenty (zgłoszenie szkody wzór pisma) i załączniki (np. zdjęcia), o które może poprosić Cię Generali podczas likwidacji szkody prześlesz na maila: [email protected]

Zgłoszenie szkody w Generali online

Formularz online wyświetlony zostanie po wejściu do Strefy Klienta, przejściu do sekcji “Zgłoś szkodę” i wybraniu opcji “Zgłoś szkodę online”. W przypadku zdarzeń dotyczących ubezpieczeń OC i AC konieczne jest wybranie szkody komunikacyjnej (“Pojazd”).  Kolejno - wybierz rodzaj polisy, z której będziesz zgłaszał szkodę - czy  meldujesz zgłoszenie szkody u swojego ubezpieczyciela czy sprawcy.

Następnie: 

  1. Określ czego dotyczy roszczenie
  2. Podaj numer rejestracyjny ubezpieczonego pojazdu (twojego lub sprawcy).
  3. Datę i godzinę zdarzenia oraz prześlij informację kto jest autorem zgłoszenia.
  4. Podaj numer polisy.
  5. Podaj VIN / Numer seryjny.
  6. Datę i godzinę zdarzenia oraz informację czy auto jest w leasingu.
  7. Prześlij informację kto jest autorem zgłoszenia.
  8. Po zaakceptowaniu oświadczeń i zgód system poprowadzi Cię dalej przez formularz zgłoszenia szkody.

Podobne rozwiązania takie jak formularze online znajdują się również na stronach innych największych ubezpieczycieli, takich jak Warta (zgłoszenie szkody Warta).

Formularz zgłoszenia szkody Generali dane polisowe

Zgłoszenie szkody w Generali przez telefon

Centrum pomocy (infolinia) działające pod numerem 913 913 913 jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00.  Podczas rozmowy pracownik Generali poinformuje cię o szczegółach procesu i dalszym postępowaniu w sprawie twojego zgłoszenia. Jeśli nikt nie odbierze telefonu, nie musisz się martwić - wystarczy wypełnić prosty formularz i poczekać na telefon zwrotny konsultanta.

Ubezpieczyciel niezwłocznie skontaktuje się w celu sporządzenia wyceny szkody samochodu.

Ile mam czasu na zgłoszenie szkody w Generali?

Na zgłoszenie szkody w Generali z polisy OC sprawcy masz 3 lata. Zgłoszenie szkody osobowej, która jest wynikiem przestępstwa, wydłuża jednak ten termin nawet do 20 lat.

Jeśli chodzi o zgłoszenie szkody z ubezpieczenia dobrowolnego, np. AC, ASS (tzw. assistance - ubezpieczenie to umożliwia ubezpieczonemu otrzymanie pomocy w sensie medycznym, informacyjnym oraz technicznym) czy NNW.  Generali samodzielnie wyznacza termin, w którym jego klient powinien przedstawić swoje roszczenia. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w OWU (ogólnych warunkach ubezpieczenia) oraz na stronie Generali.

Jaki jest termin zgłoszenia szkody z polisy OC?

Termin na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC jest zawsze równy terminowi przedawnienia roszczenia o naprawienie tej szkody. Wynosi on zatem 3 lata od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie, ale nie więcej niż 10 lat od dnia samego zdarzenia. Jeśli poszkodowany doznał rozstroju zdrowia na okres powyżej 7 dni, wypadek jest traktowany jako przestępstwo i na ubieganie się o odszkodowanie jest aż 20 lat od chwili zdarzenia.

Warto pamiętać, że jak najszybsze zgłoszenie szkody leży w interesie poszkodowanego, ponieważ od tego zależeć będzie termin wypłaty odszkodowania z OC oraz tempo likwidacji szkód.

Jaki jest termin zgłoszenia szkody w Generali z polisy AC, ASS i NNW 

  • AC - jak najszybciej, nie później niż 7 dni od powstania szkody,
  • ASS -  w ciągu 12 godzin od wypadku lub awarii, w których doszło do unieruchomienia pojazdu lub w terminie 7 dni od w przypadku kradzieży,
  • NNW - w terminie 7 dni od zdarzenia, a gdy nastąpiła śmierć ubezpieczonego osoby uprawnione mają obowiązek zgłosić zdarzenie w terminie 30 dni od dnia śmierci.

Jak długo trwa likwidacja szkody w Generali?

Zgodnie z prawem ubezpieczyciel musi zlikwidować szkodę maksymalnie w ciągu 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia szkody.  Aby Generali mogło dotrzymać tego terminu, niezbędne jest dostarczenie wszystkich wymaganych dokumentów - zarówno przez sprawcę jak i poszkodowanego.

Jeśli chodzi o szkodę zagraniczną, Generali zajmuje się likwidacją szkody z OC sprawcy zazwyczaj nieco dłużej, przy czym w ciągu 30 dni rozpatruje roszczenie osobowe co do uznania kwoty bezspornej. Po dokonaniu oceny zgłoszenia, przesyłając decyzję SMS-em oraz na piśmie.

Jak sprawdzić status szkody w Generali?

Status szkody możesz sprawdzić w każdej chwili. Po przyjęciu zgłoszenia szkody otrzymasz jego numer SMS-em. Dzięki niemu będziesz mógł logować się na stronie i śledzić aktualny status swojej sprawy. Hasło, które otrzymasz będzie hasłem jednorazowym. Po pierwszym zalogowaniu zostaniesz poproszony o jego zmianę.

Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe oferują bardziej rozbudowane systemy sprawdzania statusu szkody i jeśli chcesz dowiedzieć się jak sprawdzić szkodę w PZU, możesz skorzystać z dodatkowych (oprócz opcji logowania się do serwisu) sposobów monitorowania procesu, takich jak: zgłoszenie przez SMS, czat video czy rejestracja w serwisie mojePZU.

Sprawdź status szkody Generali zaloguj się aby sprawdzić status szkody Generali

Wypłata odszkodowania po zgłoszeniu szkody w Generali - kiedy?

W przypadku zgłoszenia szkody z polisy OC wypłata przyznanego odszkodowania nastąpi w określonym ustawowo terminie, czyli w ciągu 30 dni (licząc od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie). Pamiętaj, że w razie zaniżonego odszkodowania możesz ubiegać się o dopłatę do odszkodowania z OC. Jest to proces nazywany odkupem odszkodowania.

Jeśli  wyjaśnienie w tym terminie warunków koniecznych do określenia odpowiedzialności albo wysokości poniesionych kosztów jest niemożliwe, w ciągu 14 dni po ich ustaleniu otrzymasz kwotę będącą zwrotem poniesionych kosztów. Natomiast bezsporną część kosztów Generali wypłaci Ci w ciągu 30 dni.

Warto pamiętać, że ten termin może ulec zmianie, jeśli określenie wysokości odszkodowania lub odpowiedzialności ubezpieczyciela będzie uzależnione od wyroku sądu w toczącym się postępowaniu cywilnym czy karnym.

Wypłata odszkodowania z ubezpieczenia dobrowolnego w Generali - kiedy?

Generali wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym otrzymało zgłoszenie szkody, jeśli w umowie nie ustalono terminu krótszego. 

Jeżeli wyjaśnienie wszystkich koniecznych (odpowiedzialności, wysokości poniesionych kosztów) okoliczności w tym terminie jest niemożliwe, w ciągu 14 dni po ich ustaleniu otrzymasz kwotę będącą zwrotem poniesionych kosztów. Jednak niepodlegającą sporom część Generali wypłaci Ci jednak w ciągu 30 dni.

Po dokonaniu oceny zgłoszenia szkody Generali skontaktuje się z Tobą, przesyłając decyzję SMS-em oraz na piśmie.

Opóźnienie wypłaty odszkodowania

Podsumowanie

  1. Szkodę w Generali możesz zgłosić online, telefonicznie lub mailowo.
  2. Przed zgłoszeniem szkody musisz zebrać wszystkie potrzebne dokumenty.
  3. Termin na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia OC wynosi 3 lata od dnia, w którym poszkodowany dowiedział się o szkodzie.
  4. Terminy zgłoszenia z ubezpieczenia dobrowolnego AC, ASS i NNW różnią się w zależności od rodzaju.
  5. Czas na zlikwidowanie szkody to maksymalnie 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia przez ubezpieczyciela.
  6. Wypłata odszkodowania z OC i ubezpieczenia dobrowolnego nastąpi w ciągu 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia o szkodzie.

Źródła:

www.generali.pl

Natalia Stryjak

Natalia Stryjak

Redaktor serwisu

Redaktor internetowy z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w tematach z obszaru prowizji oraz sankcji kredytowych, biegle porusza się również w środowisku wypadków komunikacyjnych oraz świadczeń i zasiłków. Empatyczna wobec potrzeb Czytelnika - zdobytą wiedzę stara się przekazywać w zrozumiały i skondensowany sposób. Absolwentka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Poznajmy się

artykuły na naszym blogu

Wiedza o odzyskiwaniu odszkodowań

Najnowsza wiedza odszkodowawcza czeka na Ciebie. Znamy się na tym!

Czytaj więcej z tej kategorii
Samochód zastępczy z AC, kiedy nie można się ubiegać

26.04.2024

13 min

Samochód zastępczy z AC – czy polisa gwarantuje pojazd?

Samochód zastępczy to w wielu przypadkach wybawienie po kolizji lub wypadku. Co w przypadku, gdy zamierzamy skorzystać z ubezpieczenia autocasco?...

Samochód

Samochód zastępczy z OC sprawcy – kiedy i komu przysługuje?

23.04.2024

11 min

Samochód zastępczy z OC sprawcy – na co uważać

Samochód zastępczy z OC sprawcy to przywilej poszkodowanych. Dowiedz się, jak z niego skorzystać....

Samochód

likwidacja szkody z OC sprawcy krok po kroku

11.04.2024

15 min

Likwidacja szkody z OC sprawcy krok po kroku – jak wygląda proces?

Likwidacja szkody z OC sprawcy krok po kroku – sprawdź, jak wygląda ten proces, na co powinieneś uważać i gdzie zgłosić się po odszkodowanie....

Samochód

Dopłata do odszkodowania szkody na pojeździe

Prześlij do nas swoje dokumenty i zaczekaj na darmową analizę kosztorysu

Bezpłatna analiza dokumentacji

Brak opłat wstępnych

Jesteśmy niezależnym ekspertem

Zaufaj nam i skorzystaj z doświadczenia

Bezpłatna analiza 0 zł

Zgłoś sprawę on-line