Odszkodowanie za SPAM

Nowość na rynku odszkodowawczym!

  1. Specjalistyczna pomoc prawna
  2. Minimum formalności
  3. Brak opłat przedwstępnych

Sprawdź wysokość odszkodowania

Odszkodowanie za SPAM

Odszkodowanie za SPAM jest stosunkowo nieznanym produktem. Jednak z roku na rok rośnie liczba świadomych konsumentów, którzy domagają się odszkodowania za niechciane wiadomości mailowe. Celem SPAM-u jest dotarcie do dużej liczby Internautów, niezależnie od ich upodobań tematycznych i tożsamości. SPAM dziennie trafia do milionów użytkowników niepowiązanych ze sobą. Jest on zazwyczaj formą reklamy komercyjnej lub wiadomości, które są wysyłane masowo. Za SPAM uznajemy wiadomości, które:

zostają wysłane na skrzynkę użytkownika bez jego zgody
otrzymane treści nie są powiązane z tożsamością odbiorcy
poprzez otrzymane treści możliwe są korzyści materialne, większe dla nadawcy niż odbiorcy maila
Firma, która wysyła SPAM, mimo braku zgody odbiorcy dopuszcza się wykroczenia. Przepisy interpretują wysyłanie niechcianych wiadomości jako czyn nieuczciwej konkurencji, co również jest karalne. Pomimo tego, że można dochodzić odszkodowania za SPAM, warto wiedzieć, w jaki sposób ustrzec się przed niepożądanymi wiadomościami. Najczęstszym rozwiązaniem jest stosowanie tzw. filtrów, które blokują niechciane treści lub utworzenie tzw. czarnej listy, która ma za zadanie usuwać przychodzące wiadomości, które się na niej pojawiają. Wszyscy administratorzy mają obowiązek do pełnej ochrony powierzonych im danych oraz do przetwarzania ich zgodnie z prawem.

Kiedy i kto może się starać o odszkodowanie?

Każdy, kto otrzymał SPAM, na który nie wyraził swojej zgody check icon
Gdy treść otrzymanego maila nie jest w żaden sposób powiązana z osobą, która go otrzymała check icon
W wyniku otrzymanego SPAM-u zostały poniesione szkody materialne check icon

Sprawdź, czy należy Ci się odszkodowanie

Jak starać się o odszkodowanie?

Dzięki Ustawie o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną z 2002 roku zaistniała możliwość zakwalifikowania otrzymywania niechcianej korespondencji mailowej pod kątem prawnym. Jednak wciąż duża liczba firm znajduje sposób, żeby uzyskać dane osobowe klientów i żeby zgodzili się oni otrzymywać informacje handlowe. Każdy użytkownik ma prawo żądać usunięcia swoich danych z bazy usługodawcy. Gdy istnieje podejrzenie, że na skrzynkę mailową przychodzą treści spammingowe najlepiej działać jak najszybciej. Sprawę można zgłosić na policji, która występuje jako oskarżyciel posiłkowy. Oskarżenie można też złożyć osobiście.

Wniosek o usunięcie danych osobowych i zaprzestanie ich dalszego przetwarzania, należy kierować do odpowiedniego administratora. W przypadku jego odmowy można zwrócić się do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wyda on opinię, która pozwoli na dochodzenie odszkodowania.

Jak to działa?

Wypełniasz

formularz weryfikacji

(to nic nie kosztuje!)

Oddzwaniamy

do Ciebie w ciągu 48h

(lub najszybciej jak to możliwe)

Weryfikujemy

twój kosztorys naprawy pojazdu

Dopłacamy

do Twojego odszkodowania średnio 2300 zł

Nie wygrasz

nie płacisz

Dokumenty potrzebne do odszkodowania

Samemu można wytoczyć powództwo przeciwko firmie, która dopuściła się popełnienia przestępstwa nadużycia o nas informacji. Jeśli firma wciąż nie zgadza się z zarzutami, jakie jej przedstawiliśmy, warto skorzystać z pomocy Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Po uzyskaniu od niego pozytywnej opinii możemy dochodzić należnego nam odszkodowania. Nie należy usuwać maili spamowych, ponieważ stanowią one niejako dowód i kompletować całą dokumentację. Warto pamiętać, że pomimo udzielenia zgody na przetwarzanie takich informacji, zawsze możemy skorzystać z prawa do ich usunięcia.

Rekompensata szkód

W szybki i skuteczny sposób pomagamy uzyskać odszkodowanie za SPAM. Świadomość użytkowników Internetu stopniowo wzrasta. Zdają sobie oni sprawę, że mogą uzyskać odszkodowanie za niechciane maile, na które nie wyrazili zgody. Firmy, które łamią prawo, podlegają karze grzywny. W przypadku SPAM-u konieczne jest ustalenie, jak bardzo przesłana treść jest szkodliwa społecznie. Jeśli niechciane maile przyczyniły się do poniesienia szkód materialnych, przysługuje nam wypłata odszkodowania.

Przepisy, które chronią przed otrzymywanym SPAMem gwarantują użytkownikom dużą ochronę. Chodzi o zabezpieczenie interesów konsumenta. Kary za SPAM mają charakter głównie finansowy i mają odstraszać przed stosowaniem praktyk bezpośredniego marketingu. W razie jakichkolwiek trudności warto swoją sprawę skierować do niezależnej kancelarii odszkodowawczej specjalizującej się w takich sprawach.

Historie naszych klientów

Sprawdź wysokość swojego odszkodowania

Średnia ocena: 5.00